Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

zraz po przeglądzie dam znać, a tak na marginesie mam jeszcze forda grand-cmax z silnikiem ecoboost 1,6 i tam pomiędzy przeglądami (przebieg robię podobny), oleju nie ubywa, natomiast samochód znacznie więcej pali i w mieście i na trasie, może te 160km robi swoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolałem 1L i jest ok.

 

1. Po 4000km już olej poniżej minimum?

2. Skoro poniżej minimum to dlaczego nie było żadnego komunikatu z komputera?

 

Nowy samochód i taki ubytek ? Samochód jest świeźo po dotarciu. Zakładam, że przez pierwsze 2 tys km obchodziłeś się z silnikiem jak z jajeczkiem i wymieniłeś olej gdzieś przy przebiegu 2-3 tys km? Bo jeśli tego nie zrobiłeś to natychmiast to zrób, masz pełno opiłków w systemie z dotarcia.

Zalej porządny olej i rób tak stale, zalej np Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40. Autko Ci podziękuje.

Jeśli po przejechaniu 20 tys będzie dalej brał w tym tempie to się silnik nie uszczelnił i cóż masz gwarancję.

Niech nikt Ci nie wmówi (np ktoś z ASO :) ) że litr na 4 tys km to w porządku...chyba przy 0,5 milionowym przebiegu. Mój 1,5 dci ma 158 tys przejechane i nie bierze nic, nie dolewam ani kropli między przeglądami.

Edytowane przez F1Fanatic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście przez pierwsze 3tys km jeździłem, jak emeryt.

Jakoś nie wierzę w te wymiany oleju po 2tys. Uważam to za przesadę. Nikt we flotach tak nie robi i jakoś jeżdżą te auta i mają duże przebiegi.

Planuje wymianę oleju po roku. Zalecenia producenta to wymiana co 30tys lub co 2 lata (to uważam za przegięcie).

Jako, że mam gwarancję 5lat to za bardzo się nie będę tym stresował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) masz pełno opiłków w systemie z dotarcia (...)
to nie lata 80-te, że docierasz silnik jak wtedy. Technologia wykonania elementów poszła "lata świetlne" w przód <ok> Edytowane przez mrarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście przez pierwsze 3tys km jeździłem, jak emeryt.

Jakoś nie wierzę w te wymiany oleju po 2tys. Uważam to za przesadę. Nikt we flotach tak nie robi i jakoś jeżdżą te auta i mają duże przebiegi.

Planuje wymianę oleju po roku. Zalecenia producenta to wymiana co 30tys lub co 2 lata (to uważam za przegięcie).

Jako, że mam gwarancję 5lat to za bardzo się nie będę tym stresował.

Nie no co Ty nie mówię by zmieniać olej po 2tys, tak naprawdę czytałem dużo artykułów inżynieryjnych i wychodzi na to, że olej optymalne właściwości ma właśnie po przejechaniu 2 tys km. Mi chodzi tylko o pierwszą wymianę oleju. Choć mrarek pisze, że to już nie te czasy, mimo wszystko okres silnika po kupnie nazywamy ''dotarciem'' z jakiejś konkretnej przyczyny, elementy ruchome silnika się docierają, czyli nastąpi jakiś ubytek by było to możliwe. Naturalnie większość przechwyci magnez magnes w filtrze oleju, mimo wszystko ja bym wymienił :)

A co do wymiany to zmieniam co 20 tys km i ani kilometra więcej. Te 30 tys w manualu to trochę za dużo.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po przeglądzie, odpowiedź serwisu n/t brania oleju jest taka jak przypuszczałem, wszystko mieści się w normie, a norma to 0,6 litra na 1000km, więc moje dwa litry na 16000 jest ok, dodatkowo pan wyjaśnił że po pierwszej wymianie oleju sytuacja powinna ulec poprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!