Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem obrotów


krzychoo900

Rekomendowane odpowiedzi

Wątek wydzielony z innego.

P_r_z_e_m_o

 

Witam

Odświezam temat, mam podobny problem otóż w czasie jazdy po wrzuceniu na jalowy bieg obroty spadaja za nisko tak ze prawie przygasa mi silnik:/ nie zawsze ale czesto tak sie niestety dzieje.

W tym problem że moja przepustnica sterowana jest potencjometrem nie mam na lince nie mam zatnych kanalwo itp. Czyscilem ja ostatnio chociaz i tak byla czysta.

czy ktoś wie jak ten problem mozna rozwiazać?? z gory dzieki za odp. a i silnik 1.6 16v 2001 r.

 

Dodano: 07 sty 2012 - 11:30

Witam

Nikt nie odpisał na moje wcześniejsze pytanie.

Odpowiedź na nie udalo mi się znaleźć u kolegi w serwisie.

Jeżeli ktoś będzie mial podobny problem z obrotami pisać na gg: 2530872

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.Po przejrzeniu forum nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Wczoraj w mojej Megance 1.6 16V z 2000 roku, wyczyściłem przepustnice ponieważ była bardzo zabrudzona i falowały obroty silnika spadały do 700 obrotów. Po zamontowaniu czystej przepustnicy obroty silnika na biegu jałowym nie spadają poniżej 1200 obrotów. Jak powiano się zaadaptować przepustnice i czy wymagana będzie podłączenie auta do komputera???

Po włączeniu silnika nie dodawaj gazu on sie sam powinien ustawić a wyczyściłeś silniczek krokowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam

Panowie i ja mam taki problem z przepustnicą, z którą męczę się już od pewnego czasu.

Mam problem z wolnymi obrotami, jeżeli zbije na jałowy bieg obroty opadają aż prawie mi silnik gaśnie. Dodam że wcześniej próbowałem wymienić oringi przepustnicy co nie pomogło, byłem w renault u znajomego gdzie zrobił mi ponowną adaptacje. Dodam iż po adaptacji przepustnicy jakieś 400km było dobrze jak w góry jechałem, później natomiast historia znowu się powtórzyła, obroty zaczęły ponownie opadać, później znowu po jakimś czasie było dobrze przez nie długi czas, może z 2000 km. I teraz od jakiegoś czasu jakoś tak jeżdżę bo nie mam kiedy ponownie się do tego zabrać, a zresztą nie wiem co ja jeszcze mogę zrobić aby to naprawić;/ Przepustnice czyściłem, adaptacje robiłem, oringi wymieniłem:/;/ nie wiem, podobno jest jakiś czujnik temperatury który może wariować chociaż nie wiem czy może być to jego wina?? widziałem jest coś wpięte w kolektor, chociaż nie wiem czy to jest to. Proszę o jakieś konkretne pomocne podpowiedzi. Dodam że świece wymieniałem, cewki ok..... przśpieszenie jest, tylko wolnych obrotów nie ma. Tzn najpierw zbijam, opadaja prawie do 0 i podnoszą się do jednej kreseczki, czasami szybciej, czasami wolniej. Pozdrawiam i czekam na odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi Ci o ten czujnik co ma na końcu mały króciec wpinany w kolektor dolotowy?? na samej górze?? powiem szczerze że nie siedzi on bardzo sztywno w kolektorze, rusza się luźno na boki możliwe że to ten oring na nim lapie jakieś lewe powietrze?? Wątpię żeby był złamany.....

Edytowane przez krzychoo900
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

;) To jest tak jak się pisze w temacie nie dotyczącym danego modelu ;)

Nie ma rurki, zasugerowałem się tagiem tematu.

MAP sensor masz na prawo, nad rozrządem, taki płaski prostokątny czujnik wsadzony w kolektor. Zobacz czy ciasno siedzi, jeżeli jest luźny trzeba wymienić uszczelkę pod nim lub inaczej go doszczelnić.

Uważam jednak, że źle zaadaptowałeś silniczek krokowy.

Poczytaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam ponownie.

Przeczytałem podany przez Ciebie temat, myslę że dużo to on mi nie pomógł ponieważ moja przepustnica nie posiada silniczka krokowego. Mam prawdopodobnie nowszy model przepustnicy. Do mnie podpinana jest tylko jedna kostka. Podaje przykladowe zdj z google:

http://www.bazarek.pl/produkt/50822/3598083/przepustnica-renault-megane-scenic-18-20-16v.html

Adaptacje robił mi jakieś kilka masc temu znajomy z renault z którym nie mam teraz żadnego kontaktu ponieważ wyjechałem z mojego miasta:/

Wiem że robił mi adaptacje i wszystkie czynności związane z ustawieniem ssania komputerem. Powiedział że jak to nie pomoże to żebym wymienił oringi na przepustnicy:/ oringi wyminione a problem dalej się powtarza:/ czujnika temp nigdy nie sprawdzałem czujnika ciśnienia tego map sensor także się nie czepiałem, chociaż wiem że ciasno to on w tym moim kolektorze nie siedzi. A na czujnik temp bym raczej nie obstawiał. Myślisz że robotę może robić ten map sensor?? Pozdrawiam.

Czujnik temp. na nowy wymieniłem, map sensor dobry od znajomego podstawiałem, co dalej????? dalej mi te obroty opadaja:/ walnięta przepustnica?? komputer??? chyba nic wiecej nie pozostaje:/;/

 

Dodano: 16 gru 2012 - 23:08

Witam ponownie.

Dzisiaj mój problem ustąpił. Obroty same się naprawiły:) Powiedzcie jak to możliwe, co może być przyczyną że raz jest dobrze później znowu jest źle, coś ponad 3 msc. a dzisiaj znowu samo się naprawiło:|?;) Teraz znowu nie wiadomo jaki czas będzie dobrze:/;/ Mam nadzieje że cały czas w co bardzo wątpię. Dzisiaj trochę włączałem klime, czy może ona robić jakąś robotę?? Czy tak po prostu samo z siebie się poprawiło>???? Pozdrawiam i czekam na wasze sugestie.

Edytowane przez krzychoo900
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedział że jak to nie pomoże to żebym wymienił oringi na przepustnicy

Nie czytałeś dokładnie tematu z linka podanego przez PRZEMO. Oring ma za zadanie uszczelnić. Gdybyś miał nieszczelność za przepustnicą to miałbyś obroty podwyższone i co najwyżej falujące od ok.1500 do 750 bo sterownik próbowałby je zbijać do zadanych w pamięci.

 

http://megane.com.pl/topic/20621-gdzie-silniczek-krokowy/

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja wiem że jak by była nieszczelność w układzie dolotowym to miał by podwyższone obroty natomiast u mnie można by było to opisać w ten sposób. Że obroty opadają do pierwszej kreseczki tj ok 750. przetrzymają się z kilka setnych sekundy po czym opadną na zero, po czym wentylatory lampy lekko przygasają. Dzisiaj problem sam z siebie ustąpił. Ale dlaczego tak się stało i jak długo to potrwa to nie wiem. A temat czytałem nie tylko ten a i wiele innych. Nigdzie nie mogę znaleźć podobnego problemu. Rzadko kiedy też trafia się taka przepustnica w tematach jak moja która nie ma krokowca. Pozdrawiam i czekam jakieś podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokowiec ma za zadanie dopuszczać powietrza tyle żeby sterownik przy stałym czasie wtrysku na wolnych był w stanie utrzymać te 750 obr. I wcale nie musi być przy przepustnicy tylko w każdym miejscu za nią,bo przy zamkniętej coś musi dozować powietrze żeby mieszanka była mniej więcej stechiometryczna, może być nawet wmontowany w kolektor nad wtryskami jeżeli konstruktor miałby taką wizję :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem wiem o tym. Krokowiec wysuwając się najczęściej lekko uchyla przegrodę przepustnicy. I zapewniam Cię w 200% iż mój kolektor nie posiada wbudowanego gdziekolwiek krokowca. To potencjometr na przepustnicy reguluje tzw. ssanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krokowiec wysuwając się najczęściej lekko uchyla przegrodę przepustnicy.

W niektórych starszych silnikach owszem..teraz silnik krokowy nie steruje przepustnicą tylko dopuszcza dodatkowe powietrze za nią specjalnym kanałem..przepustnica jest nieruchoma i zamknięta na amen..krokowiec nie steruje już przepustnicą i ,,przyjął'' nazwe regulatora wolnych obrotów czyli zaworu powietrza dodatkowego na wolnych obrotach.

 

To potencjometr na przepustnicy reguluje tzw. ssanie.

Nie,potencjometr czyli czujnik położenia przepustnicy przekazuje sterownikowi informację o uchyleniu przepustnicy podczas jazdy i podczas ruszania.Wtedy sterownik porównując prędkość wału i pojazdu dawkuje wtrysk tak jak ma zapisane w pamieci fabrycznej.

Za ,,ssanie''odpowiada temp.powietrza zasysaneg,temp. płynu i map sensor,bo one informują sterownik o gęstości powietrza w dolocie(ilości) i temp silnika. A ssanie to po prostu przyspieszenie zapłonu na zimnym i zwiekszenie czasu wtrysku przy rozruchu.W megankach z półsekwencją podwójnie.

 

Miałes wczesniej podany rysunek gdzie tzw. krokowy powinien być u Ciebie. Patrzyłes pod maskę czy tylko bazujesz na przeświadczeniu że krokowy uchyla przepustnice? To nie Opel Kadet.

 

Dodano: 17 gru 2012 - 20:04

byłem u dwóch mechaników z zapytaniem o przepustnice, lecz oboje podłączyli najpierw auto pod kompa, po czym stwierdzili, iż wszystko jest ok

Ale zapłacić kazali? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj...... sprzedawałem przez 2 lata częsci zamienne wcześniej robiłem trochę w warsztacie, u nikogo nic nie płaciłem:) bo wszyscy znajomi:):D Natomiast swój samochód znam bardzo dobrze. Z tymi obrotami gadałem z znajomym z renault. Teraz już w byłej firmie nie pracuje jestem w Warszawie, wracam tylko na święta, może ten gość by mi coś pomógł ale nie mam z nim teraz żadnego kontaktu. Natomiast w moim przypadku nikt nie może mi pomóc. A żeby samochód gdzieś tam postawić to nie mam niestety czasu:|, gdzie znajomy mechanik mówił mi że miał taki przypadek, postawił do jakiegoś elektryka czy komu tam, stał dwa dni, i coś tam zrobił ale co to nie wie, wiem tylko że wzią 150zł, zmieniał jakieś oprogramowanie w pc i co tam jeszcze to bóg go wie...... W chwili obecnej jest wszystko ok przed wczoraj się naprawiło, nie wiem dlaczego?? z 2 razy już miałem tak że na jakiś czas było ok. Szukam przyczyny, nie bardzo wiem gdzie:|:| Powiedzmy miesiąc dwa może jest dobrze, później trzy miesiące dalej do dup....:| prawie że gaśnie na wolnych obrotach:/;/;/ ogólnie mój dolot wygląda tak>>> rurka>>> pusta bańka:D>>> filtr powietrza>>pusta bańka:D>>( do tej pory to nic nie znaczy:D>> przepustnica>>> kolektor dolotowy plastikowy w którym jest map sensor blisko przepustnicy( podstawiałem 2 nie pomogło)>>> i bliżej głowicy czujnik temp. powietrza plastikowy który wymieniłem na nowy bo był nie drogi....... i to cały dolot, i już głowica:/;;/ Powiedz mi teraz co robi psikusa, czy sama w sobie przepustnica??? czy komputer podaje złe wskazania złe mapy czy jak to tam można nazwać.... czy potencjometr w pedale gazu jakiegoś psikusa robi.... a może klimatyzacja jak włącze i wyłącze to raz na jakiś czas naprawia to wszystko??:| zaznaczę że włączając klime obroty wzrastają. Natomias przy zbijaniu biegów na luz obroty też za nisko opadają:/;/ a może cewki robią taką robotę??? więcej pomysłów to ja już nie mam nie wiem co mam wykluczyć ponieważ ostatniego czasu dodałem sobie więcej możliwości usterki obrotów;/;/ Silnik pracuje równo, i cicho...... obroty opadna na tzw. zero po czym podniosą się do odpowiednich. A wcześniej pracowałem w zamościu autobialu po czym zmieniliśmy się w car management i tyle kariery firmy:|:| Pozdro!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.Parę dni temu u mnie zaczął piszczeć pasek alternatora,spadało ładowanie i w momencie piszczenia paska przy wrzucaniu na luz lub przełączaniu biegów falował i potrafił zgasnąć.

2.Czujnik przepustnicy,czujnik pedału gazu są neutralne na wolnych,gdyby był uszkodzony miałbyś szarpanie przy przyspieszaniu i w czasie jazdy.

3.Przy włączaniu klimy obroty wzrastają bo zwiększa się obciążenie silnika i sterownik nadrabia obrotami żeby nie zgasł.

4.Cewka,wątpię przy tych objawach.

5.Wykręć świece i sprawdź czy nie są osmolone,może to wskazywac na niespaloną mieszankę przez wypadające zapłony.

6. Musisz mieć zawór wolnych obrotów czyli silnik krokowy. Szukaj wtyczki z 4-ema przewodami,cofnij się do rysunku pare postów wcześniej.

Jak znajdziesz,wymontujesz to będziemy mysleć dalej.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece ok, wymieniałem z 2 msc temu;/;/ delikatnie szarpało przy ruszaniu, na starych nie wiem ile było zrobione. Natomiast w czerwcu założyłem instalacje gazową o której tu nie wspominałem ponieważ na benzynie jak i na gazie jest tak samo, a problem pojawiał się przed instalacją gazową. A rysunki to już będę szukał...... chyba ich nie widziałem... Mówisz że mogę mieć gdzieś umieszczonego krokowca i to nie musi być w kolektorze?? W kolektorze w 500% go nie ma także to wykluczone:):D: dzięki za szybkie odp. Pozdro

~~~~~~~~~~~~~~

Widziałem rysunek, nie mam takiej przepustnicy i nie mam tam żadnego takiego czujnika.

http://www.bazarek.pl/produkt/50822/3598083/przepustnica-renault-megane-scenic-18-20-16v.html

to jest moja przepustnica.

~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~

Nie mam takiego dolotu:

http://www.google.pl/imgres?q=kolektor+megane+1.6.+16v&hl=pl&sa=X&tbo=d&biw=1280&bih=699&tbm=isch&tbnid=0MLAelNdQn0AmM:&imgrefurl=http://allegro.pl/renault-megane-1-6-16v-kolektor-ssacy-vat-i2747175344.html&docid=mNgDk85zyX2dRM&imgurl=http://cargryf.pl/zdjecia/115440/2.jpg&w=899&h=602&ei=eoXPUJziEY324QTL3YCgBw&zoom=1&iact=hc&vpx=607&vpy=239&dur=1579&hovh=184&hovw=274&tx=180&ty=116&sig=112458205403786316230&page=3&tbnh=137&tbnw=196&start=54&ndsp=38&ved=1t:429,r:75,s:0,i:317

~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Powiem że nie mogę znaleźć identycznego jak ja mam z dokładnymi zdjęciami ale mój różni się tym że nie posiada oczka na górze na linke i wszystkimi innymi rzeczami takie w nim sa, a mam coś takiego:

http://allegro.pl/renault-megane-ii-1-6-16v-07-kolektor-ssacy-i2868757832.html

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

 

a bardziej coś takiego widzę że jest to z megane II

wspomnę że moja Megi to megan coupe 1.6 16v 2001r maj.

 

http://www.google.pl/imgres?q=megane+II+kolektor+ss%C4%85cy&hl=pl&sa=X&tbo=d&biw=1280&bih=699&tbm=isch&tbnid=7bQKeEMfZtfDBM:&imgrefurl=http://allegro.pl/renault-megane-ii-kolektor-ssacy-renault-1-4-16v-i2233718915.html&docid=kQQ20guIB-KqvM&itg=1&imgurl=http://cargryf.pl/zdjecia/108435/2.jpg&w=640&h=428&ei=kIjPUL-_DsmGswaAiIDYDA&zoom=1&iact=hc&vpx=549&vpy=315&dur=572&hovh=150&hovw=229&tx=125&ty=72&sig=112458205403786316230&page=2&tbnh=133&tbnw=206&start=27&ndsp=27&ved=1t:429,r:51,s:0,i:245

Edytowane przez krzychoo900
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!