Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej do 1.9 dCi 130KM (2011r.)


Rekomendowane odpowiedzi

jechać i wymieniać ? czy nie ma to większego znaczenia ? Nie powinien to być zamiennik filtrona OP 642/3 ? bo to jest 643/4. a w książce mam 6 czy 7 wymian i filtr op642/3. Na cholere mi sie było pchać w te luksusy z mojej starej poczciwej lagi rocznik 94... tyle znaków zapytania przy głupiej wymianie oliwy

Edytowane przez kambastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamiennik filtrona OP 642/3

Powinien być, ale Sędziszów nie ma idealnego zamiennika do tego filtra, ale ma do 643/4, który ma te same parametry.

Filtr 643/4 jest dedykowany do 1,9 dCi w autach dostawczych i Grand Vitarze, ze względu na mniejsze wymiary.

Prawidłowy filtr to oczywiście 642/3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a możesz mi jeszcze doradzić co to znaczy z zaworem zwrotnym - generalnie w filtrach manna taki dopis jest. zawór obejściowy to rozumiem ale zwrotny niekoniecznie, jest wejscie i wyjscie ale zawór zwrotny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz, to jest tak, zajechałem do jednej z większych stacji wymiany oleju w moim mieście. Zawsze tylko podawałem markę model rocznik i typ silnika i szło bez bólu tyle lat. Tym razem również podałem dane, dostałem numerek i zamówienie i czekałem na swoją kolej, i tak przeglądałem zapisy w książce i oznaczenie na zamówieniu, patrzę jest różnica, gdy wjechałem, podałem mu tą informację, powiedział, że wszystko sprawdzi i założy właściwy. Po założeniu patrzę na pudełko - kurde coś na nic ale zapewniał mnie, że jest okej. No to jutro jadę znów...

 

 

EDIT : dziś z rana byłem w serwisie, w którym wczoraj zmieniano mi olej. Mowie do pani która przyjmowała zamówienie że zaszła pomyłka i zainstalowano mi niewłaściwy filtr oleju, oczywiście zdziwienie, konsternacja oraz mnóstwo pytań ale jak to, jak pan to ustalił, to jest katalogowy...oraz stwierdzenie że to pierwszy klient który tak wnika i się wsciekłem, Mowie że zawsze u nich wymieniam, że nigdy nie było problemu z doborem a tym razem był niewłaściwie wskazany jeszcze przed wymianą, co zgłosiłem - a mimo to wstawiono mi niewłaściwy i żeby mi pokazała w jakimkolwiek katalogu ze sędziszów pp1.1 wstawia się do 1.9 dci f9Q 872. W końcu wychylił się właściciel zza swojego biurka i pyta - Ale Pan to po kształcie takie ustalenia poczynił ? Heh. No cóż, po wyjaśnieniu - nr katalogowy, przedstawieniu że ja od nich nic nie chce, te 15 zł trudno, że chce jedynie zamówić i kupić właściwy MANN W8013 i żeby mi go jedynie wymienili, facetowi najwyraźniej zrobiło się głupio, zapytał jeszcze raz o pełne dane samochodu i rodzaj założonego filtra, przejrzał wszelkie katalogi i przyznał mi rację, zapytał kobietę z obsługi jak to się stało, a gdy ta zgoniła na mechanika, udał się na halę celem wyjaśnienia sytuacji i jak usłyszał z jego ust " nie było właściwego to założyliśmy co mieliśmy", odwrócił się zmieszany i poinformował że w dowolnym dniu mam przyjechać i wymienią mi ten filtr i że już został zamówiony. Choć tyle. Warto więc pilnować takich nawet bzdur jak widać bo co poniektórzy to w ciemnogrodzie lubią szukać klientów

Edytowane przez kambastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jeśli dobrze czytam to do mojego 1.9 dCi powinienem wlać ELF Solaris 5W30.

Szykuje się na wymianę i z tego co wiem mechanior zalał mi ostatnio ELF EVOLUTION 5W30 900 SXR.

Mam teraz zostać przy obecnym EVOLUTION czy wrócić na Solaris'a ? (przypuszczam, że taki był cały czas lany w niemieckim serwisie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam serdecznie, nabyłem ostatnio Megane 3 1.9dci 130KM 2010 (DPF) i jak wyczytałem na forum powinien być olej Elf Solaris 5W30 (nowa nazwa Elf Evolution Full Tech LLX 5W30) a powszedni właściciel jeździł na Elf Evolution 900 SXR 5W40. I teraz pytanie zmieniać olej na ten oryginalny 5W30 czy zostać na 5W40? Czy taka zamiana nie zaszkodzi silnikowi? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Przemo, a powiedz mi jedną rzecz jeszcze teraz jak zmienie spowrotem na taki jak ma być czyli elf 5W30 nic się nie stanie silnikowi? Bo kiedyś było takie przeświadczenie że się nie powinno zmieniać oleju na inny. Oba są też syntetyczne prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś zmieniał z 10Wx, 15Wx gdzie (x=30,40), na 0Wx,5Wx to problem mógłby się pojawić, wszystko zależy jak długo był użytkowany silnik na półsyntetykach i w jakiej jest kondycji ogólnej.

Ja wyznaję zasadę, że jeżdżę na pełnym syntetyku i raczej nie przejmuję się przebiegiem, jak silnik nie zacznie brać oleju to dalej go będę lać.

W przypadku diesla trzeba zwrócić uwagę, czy olej nie jest "pobierany" przez turbinę.

Jeżeli nie masz DPF/FAP możesz spokojnie zostać przy tym co jest w tej obecnie.

Jak zawsze decyzja zależy od Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Odgrzeje kotleta. Oba oleje są w technologi syntetycznej, choć w polskim porządku prawnym można używać określenia oleje syntetyczne i tak robią prawie wszyscy producenci poza Liqui Moly/Meguinem i o ile dobrze kojarzę ROWE czyli markami niemieckimi, gdzie na rynku w DE jest to zabronione i tam nazywają rzeczy bardziej po imieniu. Zasadnicza różnica miedzy tymi Elfami 5w30 polega na tym, że Elf Full tech jest olejem nskopopiołowym posiadającym normę umożliwiającą ego zastosowanie w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych, natomiast Efl Evolution 900 SXR 5w40 nie nadaję się do aut z dpf-em bo jest wysoko popiołowy i jego stosowanie szkodliwie wpływa na dpf-a.

Co do stosowania oleju to nie jesteśmy skazani tylko na tego Elfa, który jest przeciętnej jakości ale mozemy zastosować też oleje innych producentów spełniające normę renault RN0720 np. duuużo lepsze Millersa czy Neste.

Co do przechodzenia z powrotem z półsyntetyka/minerała na tzw. syntetyka to jak silnik nie jest totalnym trupem to nie ma praktycznie się czego obawiać a jak jest to pora zmienić silnik albo auto albo zrobić remont. Dobrze jest poprzedzić wymianę oleju dobrą płukanką silnika, w szczególności w dieslu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, czy mowa o tym oleju: http://allegro.pl/olej-elf-evolution-5w30-full-tech-fe-dpf-5l-i6309984804.html#thumb/1 ??

Przymierzam się do wymiany oleju silnik 1.5 dCi 110KM z filtrem cząstek stałych, samochód był sprowadzony zza granicy, nie wiem jaki olej był wlany poprzednio, ma na liczniku 160 tyś km, czy ten olej będzie dobrym wyborem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!