Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej do 1.9 dCi 130KM (2011r.)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj po raz pierwszy "zapalił się" komunikat: "UZUPEŁNIJ OLEJ" (poziom sprawdzany manualnie wykazał, że poziom mieści się pomiędzy min. a max), do przeglądu (przy 30tys.) mam jeszcze sporo czasu więc muszę kupić olej na "dolewki", w instrukcji obsługi oraz w warunkach gwarancji mam napisane, że zaleca się stosowanie oleju ELF wg klasy w zaleznosci od temp. zewnętrznej....np. przy -20 C 5W30, 5W40... przy -30 C jeszcze inny...

Jaki polecacie olej do tego silnika, może być ELF tylko jaki? Jeśli to możliwe proszę o podanie dokładnego symbolu oleju.

Z góry dziękuję za odppwiedź i przepraszam za "dziecinne pytanie, ale to mój pierwszy diesel więc nie mam doświadczenia w obsłudze takich silników.

Pozdrawiam

Tom_myPL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proponuję koledze jak najszybciej wymienić olej na świeży. I nie patrzeć, że renault zaleca wymianę przy 30tys km. Jest tam taki mały dopisek, że zaleca się skrócić czas między wymianami jeżeli auto jeździ na krótkich trasach i w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

ok, jak najbardziej wiem o skróceniu czasu między wymianami, ale ja jeżdżę przeważnie "po trasie", po mieście raczej sporadycznie... więc z punktu widzenia jak użytkuję samochód nie powinienem jeszcze wymieniać oleju.

Tom_myPL

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 - cytowanie

Tomik

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po raz pierwszy "zapalił się" komunikat: "UZUPEŁNIJ OLEJ" (poziom sprawdzany manualnie wykazał, że poziom mieści się pomiędzy min. a max)

No to ok. Przeciez nie wyświetliło się,,NIEBEZPIECZEŃSTWO JAZDY''. Elektronika to elektronika,myli się,jest dla ,,leniwych'' kierowców. To co wskazuje bagnet oleju jest podstawą.

 

Dodano: 20 gru 2012 - 20:47

To proponuję koledze jak najszybciej wymienić olej na świeży

Dlaczego?

 

Dodano: 20 gru 2012 - 20:51

ja jeżdżę przeważnie "po trasie"

Więc kolego nie popadaj w histerię. Jezeli przekroczysz,,zalecany'' przebieg o kilka tys.km to nic się nie stanie. To tak jak z frytkami..smażysz dopóki olej nie zaczyna śmierdzieć.

 

A jak czytam pytania ..co ile wymieniać najbezpieczniej olej..to az mnie korci żeby odpisać,,co 1000km''.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAKI olej stosować na dolewkę

Taki sam w parametrach nie patrząc na producenta.

Oleje nie są robione z ,,czegoś tam''...tylko z jednej ropy naftowej..dodatki pomijam.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz 1.9 dCi 130KM to masz silnik z FAP'em i tam był stosowany olej ELF Solaris DPF 5W30.

Mam kolege który pracuje w serwisie Renault i powiedział mi że te silniki nie lubią mieszania olejów bo źle to wpływa na żywotność filtra.

Może się mylę, jeśli tak to niech mnie ktoś poprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

snaketom masz rację. Do silników z FAP stosuje się oleje ELF Solaris.

Tom_myPL może zabrzmi to banalnie ale czy jak pojawił Ci się komunikat silnik był zimny/ciepły, samochód był pochylony? Najlepiej kup sobie litr solarisa i ewentualnie dolej jak komunikat sie powtórzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiedział mi że te silniki nie lubią mieszania olejów bo źle to wpływa na żywotność filtra

Filtra oleju czy DPF?..Filtr oleju to filtr oleju i nie ma filtrów specjalnych do każdego oleju...a co do DPF-a to zapycha się głównie przez krótkie miejskie dojazdy do pracy.DPF musi się wypalać w trasie,w mieście nie zdąży, ale o tym to już dealer nie informuje klienta.On już wie..on wie kiedy ten klient zawita do niego..a on mu zaśpiewa wtedy 2-3 tys. za wymianę dobrego ale przytkanego DPF-a :mrgreen: .

Kupując diesla z DPF i używając go na dojazdy do pracy i kulanie się po mieście na zakupy robimy duży błąd. Diesel wymaga ciepła i wytężonej pracy,wtedy odwdzięcza się niskim zużyciem części,paliwa i dużym przebiegiem bez remontu.Miałem kilka diesli ale one 2-3 razy w m-cu,,pracowały'' na trasie Szczecin-Koszalin.

Edytowane przez tom2125
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za pomoc, kupując go wiedziałem że ma FAP. Moja jazda to głownie dłuższe trasy (po250km dziennie) ale poza miastem, więc przynajmniej teoretycznie powinienem mieć mniej kłopotów.

Co do komunikatow, pojawiły się przy "letnim" silniku, tzn. Po dłuższej jeździe postój (ok. 20 min) i przy kolejnym uruchomieniu pojawiał się komunikat. - na razie zdarzyło się to dwa razy w odstępie kilku dni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wsyzstkie oleje mające w oznaczeniu ACEA C1 lub C2 lub C3 lub C4 nadają sie do silników wyposażonych FAP/DPF.

Renualt zaleca z normą C4 ale nic się nie stanie jak wleje się C1 i każdy inny , jedynie można przyjąć taki podział że C1 i C4 to LOW SAPS a C2 i C3 medium saps.

 

A najwięcej w tych normach miesza VW.......

 

 

Jeśli chesz mieć olej zgodny z tabelą użyj ELF Solarais FE 5w30

Edytowane przez Tytan555
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Użytkuję ten sam model MIII GT 130 1.9dci , już 2,5 roku. Poziom oleju (oczywiście ten podawwany przez komputer) ma tą wadę, że bardzo dużo zależy w jakiej pozycji stoi samochód. Zauważyłem, że pomimo iż w postoju "na płaskim", poziom oleju wg komputera jest max, to wystarczy, że samochód postoi chwilę przechylony "w tył" lub w "stronę pasażera" i komputer wyświetla komunikat "uzupełnij poziom oleju". Przy obecnym przebiegu (ok 143 kk) normalne jest, że komputer pokazuje 2 "puste" oczka. Po dolaniu oleju do stanu max, komputer pokazuje wszystkie oczka "pełne" i po przejechaniu 500 km znowu 2 oczka "puste".

Moim zdaniem (oczywiście subiektywnym), należy kierować się tylko poziomem wykazanym na bagnecie, a oczka traktować jako ogólną informaję.

Do swojego modelu też stosuję ELF Solaris 5W30, z tym, że od przebiegu 120 kk, olej wymieniam co 15 kk. Mam nadzieję, że powyższe info okażą się pomocne.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!