Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej do 1.9 dCi 130KM (2011r.)


Rekomendowane odpowiedzi

Z dodatkami jest ten problem, że na ulotce to wszyscy wszystko obiecują a w rzeczywistości wymierne efekty daje niewiele preparatów i co ważne wiele preparatów nie do końca ma skład, który w dłuższej perspektywie ma obojętny wpływ na odkładanie się szkodliwych dla silnika substancji (preparaty na bazie teflonu a także z tego co kojarzę Motor Life). Neste City Pro 5W40 bardzo dobry olej. Polecam ten olej z Archoilem AR9100 (przetestowane na wielu autach moich Klientów) - do diesla ciężko o lepszy dodatek do profilaktycznego stosowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kiedyś sprawdziłem działanie ceramizera poprzez jazdę bez oleju. Kilkanaście kilometrów na suchym silników i zero zniszczeń. Ciekaw jestem czy ktoś robił podobny test np. na archoilu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były takie testy na różnych środkach - na Motor Life zdaje się również 500 km bez oleju. Tyle, że taki test nie daje pełnego obrazu bo różne środki różnie działają i jedne się odkładają na powierzchni metalu i czy olej jest czy nie ma nie ma większej różnicy dla funkcjonowania dodatku a inne, których nośnikiem jest olej też się odkładają ale zachodzić mogą również inne procesy i przy braku oleju sam środek nie uchroni silnika przed zatarciem. Bardziej chyba jednak chodzi o to co robi środek jak olej jest w silniku bo całkowity brak oleju to jednak sytuacja ekstremalna i niezwykle rzadka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szkoda że nie nagralem teraz na weekendzie, jak dodałem motorlife do nowego oleju wymienianego w kawasaki en500. Brat zrobił tylko wielkie oczy :-)
Czy chroni? czy działa? czy nie szkodzi? albo samemu się testuje i wnioskuje, albo się kupuje to co polecali i wierzy,  że jest git :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Badass napisał:

Szkoda że nie nagralem teraz na weekendzie, jak dodałem motorlife do nowego oleju wymienianego w kawasaki en500. Brat zrobił tylko wielkie oczy :-)
Czy chroni? czy działa? czy nie szkodzi? albo samemu się testuje i wnioskuje, albo się kupuje to co polecali i wierzy,  że jest git :-)

Ja wierzę,że motor-life działa i może mieć wpływ na kulturę pracy silnika ale po prostu wiem, ze na rynku są dostępne lepsze preparaty, które są w pełni "kompatybilne" z olejem i nie ma negatywnych efektów ich długotrwałego stosowania a jak kojarzę z Motor-Life było coś na rzeczy. Sam z 20 lat temu w 1 aucie zastosowałem go kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek jak możesz to postaraj się przypomnieć jaki negatywny skutek zauważyłeś/kojarzysz? Bo sam jestem ciekaw. Prawdopodobnie formuła produktu została w tym czasie ulepszona, oleje do których obecnie jest dodawany też są inne, a do każdej wymiany stosuję płukanie LM :-)

Nie wiem czy wiesz Tomku, ale wybierając specola sugerowałem się twoją oponią z różnych for :-)

Motorlife mam w dobrej kasce, testowałem w różnych układach i olejach-jest ok ale wiem, że może być coś lepiej.

Następną wymianę oleju może wyprubuję:

-gulf 5w40

-xado 5w40

-motul 8100

-lub pozostanę na specolu :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć.
Pozwolę sobie odświeżyć wątek i jeszcze raz zapytać, bo mieszają się tu opinie dla różnych silników.
Mam Megane III ph1 2011 Grandtour z 1.9dCi, 130KM i FAP.
Przebiego 250000, zalany 5w30 (Mobil Super 3000 XE).
Mam 2 pytania: Jaki najlepszy olej kupić, aby zapewnić jak najdłuższą żywotność silnika?
Pisaliście o Archoil AR9100, ale w kontekście 5w40. Czy warto dodać go również do 5w30?

Pytanie gratis: Producent Archoil poleca też AR6200 do paliwa. Warto dodawać?

Edytowane przez wojw5
Uzupełnienie danych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że nigdy nie znajdziesz odpowiedzi na pytanie jaki olej jest najlepszy :-) Nawet jak pominiesz kwestię ceny, to zawsze jeden olej będzie miał lepszy jakiś parametr od drugiego. Nie ma się co dać zwariować. Moim zdaniem lepiej wymienić olej częściej (i dodać jakiś fajny dodatek np. ceramizer) niż wydawać majątek na sam olej i potem jeździć na nim 30k km. Ja raczej tego Mobil Super 3000 XE  nie nalałbym do swojego auta, w tej cenie masz "dedykowany" do renault Elfa FULL-TECH FE 5W30. Ostatnio przeszedłem na 5w40 valvoline głównie ze względu na te -48 stopni temp krzepnięcia i póki co jestem zadowolony. Cena jest niska, więc aż miło go wymieniać co 10k km.

 

A co dodatków do paliwa, to oczywiście warto. Ale jeśli chcesz z tej konkretnej marki, to raczej AR6900-D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.01.2018 o 00:47, wojw5 napisał:

Cześć.
Pozwolę sobie odświeżyć wątek i jeszcze raz zapytać, bo mieszają się tu opinie dla różnych silników.
Mam Megane III ph1 2011 Grandtour z 1.9dCi, 130KM i FAP.
Przebiego 250000, zalany 5w30 (Mobil Super 3000 XE).
Mam 2 pytania: Jaki najlepszy olej kupić, aby zapewnić jak najdłuższą żywotność silnika?
Pisaliście o Archoil AR9100, ale w kontekście 5w40. Czy warto dodać go również do 5w30?

Pytanie gratis: Producent Archoil poleca też AR6200 do paliwa. Warto dodawać?

Ten Mobil w mojej opinii to delikatnie mówiąc nie najlepszy wybór. Nie dosyć że co najwyżej średni jakościowo (żeby nie napisać słaby) to jeszcze norm zalecanych przez producenta nie spełnia i w dodatku jest dość drogi biorąc pod uwagę jakość i specyfikację.

AR9100 można bez obaw dodać do każdego oleju i jest on szczególnie polecany w silnikach diesla. W przypadku Renault norma C4 nie jest głupim pomysłem. Niewiele olejów ją spełnia i zwykle każdy producent ma tylko 1 dedykowany olej pod RN0720. Ja polecam wybrać coś z 3 : Millers, Penrite, Neste - sprawdzona wysoka jakość, produkcja w swoich własnych konkretnych zakładach, brak podróbek i możliwość łatwej weryfikacji sprzedającego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten olej zalany był przez poprzedniego właściciela.

W poniedziałek będę miał wymieniony na Liqui Moly top-tech 4400, który spełnia RN0720, C4.

Przy okazji wymienię wszystkie filtry (paliwa też). AR9100 może doleję za jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, wojw5 napisał:

Nie papuguj.

Top tec 4400 to tez dobry olej choć penrite/millers i neste stawiam wyżej. aR9100 w każdym dieslu to dobry pomysł.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Temat olejów to temat rzeka, ja lałem do 1.9 dci 130 KM  2006r z FAP Valvoline Synpower XL-III C3 5W30

silnik przejechał prawie 300 tyś. i nic mu nie dolegało, teraz do 1.9 130KM z 2010r (ma inny osprzęt) Valvoline Synpower MST 5W30 z normą do Renault RN 0720, wymieniam olej raz w roku lub co 10000 tyś km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Valvoline nie jest zły ale są lepsze oleje. Valvoline jest mocny jako marka natomiast technicznie nie oferują niczego ekstra ani niczego innowacyjnego. Bazy olejowe Valvoline kupuje od Neste (są to zresztą bazy olejowe bardzo wysokiej jakości) wiec już na starcie Neste ma przewagę bo generalnie może sobie pokombinować z doborem bazy i zrobić odpowiednie indywidualne modyfikacje  i pod kątem doboru najbardziej odpowiedniego pakietu dodatków.  Valvoline kupuje wy-standaryzowany produkt a dodaki to produkuje tak naprawdę kilka firm na świecie i standardowe pakiety będą podobne albo nawet te same w wielu olejach.  Są jednak firmy, które stosują bardziej standardowe bazy HC a są firmy, które kupują droższe wyższej jakości bazy (też HC lub generalnie zbliżone do HC) i stosuje oprócz standardowego pakietu dodatków również inne dodatki. Jest jeszcze kwestia samych receptur i np. Millers ma bardzo mocno rozwinięty dział badawczo rozwojowy i starają się upchnąć w oleju możliwie to co da się najlepszego dodając zwykle poszczególnych składników tak dużo jak to jest możliwe aby zachować odpowiednie normy (zwykle chodzi o poziomy sapsów). Oleje low-mid saps w wielu przypadkach są do siebie bardzo podobne co nie znaczy, że nie ma między nimi różnic. Większe różnice znajdziemy w olejach full saps bo tam można bardziej poszaleć z bazami oraz pakietami dodatków i różnice w jakości olejów, które teoretycznie (i nawet praktycznie) spełniają tą samą normę mogą być jak miedzy Megane 1.4 a Megane RS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!