Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Porównanie Megane II ph2 1.5 dCi 105 v Megane III ph2 1.5 dCi 110


kataryniarz

Rekomendowane odpowiedzi

Postanowiłem napisać małe porównanie +/- po zmianie MII na MIII. Zestawiłem wersję MII Expression 1.5 dCi 105KM Grandtour z MIII Dynamique 1.5 dCi 110KM Grandtour, wyposażenie obu aut właściwie identyczne i nawet cena zakupu ta sama pomimo 7 lat różnicy. Można by się spodziewać, że każde kolejne wydanie modelu powinno wnosić coś nowego, być jakimś krokiem do przodu. Niestety w przypadku MIII, w moim odczuciu mamy do czynienia z małym krokiem do tyłu - pewnie przez "kryzysowe" oszczędności, które pozbawiły MIII kilku funkcjonalnych rozwiązań. Gdyby nie wygląd to mamy dokładnie MII w nowym opakowaniu, jeździ prawie identycznie. Podejrzewam nawet, że to ta sama płyta podłogowa z drobnymi modyfikacjami.

 

Minusy MIII w porównaniu do MII:

- mniejszy bagażnik o 34l, krótszy o 6cm!, węższy o 2cm

- mniejszy otwór załadunkowy bagażnika

- pomimo większej długości, rozstawu osi auta i mniejszego bagażnika nie przekłada się to na ilość miejsca w środku, jest tak samo

- brak możliwości zamówienia rolet przeciwsłonecznych z tyłu, można zamówić przyciemnione szyby, ale roleta lepiej chroniła przed słońcem

- słaba widoczność do tyłu

- światła cofania gorzej oświetlają tył, w nocy prawie nic nie widać przy przyciemnionych szybach

- brak zamykanych schowków w podłokietnikach

- z przodu jedno! miejscie na kubek pod warunkiem, że nie mamy popielniczki

- schowek w desce rozdzielczej jest mniejszy i nie jest chłodzony

- w podłodze bagażnika brak wyprofilowanego schowka we wnętrzu koła zapasowego

- nie ma możliwości podwieszenia podłogi bagażnika przy wyjmowaniu koła zapasowego

- dodatkowe schowki w bagażniku nie są już odrębnym elementem, stanowią całość z podłogą i są mniej funkcjonalne

- auto "przytyło" o 42kg

- w dCi standardowo montowany FAP, który marnuje paliwo

- słabszy fabrycznie montowany akumulator 60Ah (w MII był 70Ah)

- mniej wygodny zwykły ręczny hamulec, "lotnicze" rozwiązanie w MII było wygodniejsze

- sterowanie wycieraczką jak i spryskiwaczem tylniej szyby mało wygodne, stare rozwiązanie dużo lepsze

- wewnętrzna klampka zbyt cofnięta do środka drzwi, mniej wygodne otwieranie

 

Plusy MIII:

+ lepiej zestrojony silnik, "ciągnie" już od 1500 obr./min, można wcześniej zmieniać biegi

+ minimalnie lepsze wyciszenie wnętrza

+ 4cm wyższy bagażnik do wysokości rolety

+ dodatkowe gniazdko 12V z tyłu i w bagażniku

+ schowek na roletę bagażnika

+ niższy próg załadunku

+ możliwość złożenia przedniego fotela pasażera w stolik

+ w bagażniku funkcjonalna przegroda, którą możemy zabezpieczyć drobne zakupy

+ dodatkowe uchwyty na siatkę zabezpieczającą

+ minimalnie więcej miejsca wszerz, wygodniej zapiąć dziecko w foteliku

+ tylni daszek klapy bagażnika to metalowe przetłoczenie, koniec problemów z obrywaniem

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do spalania to za wcześnie na jakieś konkrety, pojeżdzę więcej to coś napiszę. W tej chwili przejechałem dopiero 500km ze średnią 5,2l czyli tak samo jak w MII. Muszę zmienić przyzwyczajenia, odruchowo kręcę silnik wyżej tak jak w MII. Skrzynia wydaje się podobna, ale nie pamiętam już obrotów przy danej prędkości, żeby porównać bezpośrednio. Ogrzewanie tak samo wydajne, ale niepotrzebnie udziwnione trybami SOFT i FAST. W sumie tylko tryb FAST zapewnia szybkie i sprawne działanie, może latem będzie inaczej. (po dłuższym użytkowaniu dodatkowe tryby jednak się przydają :) )

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe zestawienie, ale z chęcią zapoznałbym się z jego aktualizacja za kilka miesięcy jak już dłużej pojeździsz MIII :!: ja wcześniej z Renówek miałem do czynienia tylko z Clio II, więc nie mam żadnego porównania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kataryniarz czyżby średnio trafiony zakup? A może po prostu jest to inne auto do którego musisz się jeszcze przyzwyczaić? Przyznam szczerze ja nie zauważyłem aż tylu minusów :!:

Edytowane przez robpab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robpab nie pogniewaj się ale na codzień jeździłeś Megane IphI i kilka rzeczy w obecnym jest o niebo lepsze niż miałeś wcześniej (nawet niektóre atrakcje ze znanego Ci Clio III które niby są analogiczne jak w Megane/Scenic II w Megane/Scenic III po długim użytkowaniu Megane/Scenic II sa wkurzające). Miałem tez przez kilka lat Scenika IphII i porównując ze Scenikiem IIphII było dużo pozytywnych zmian. Ja z Megane III miałem kilkudniową przygodę wiosną tego roku jeżdżąc zastępczą Megane III Generation 1,6 16V a nieco wcześniej jako zastępczy trafił mi się Scenic III 1,4 TCE Expression i moje spostrzeżenia:

 

-materiały wykończenia moim zdaniem sporo gorsze niż w II (twardy i nieprzyjemny plastik wierzchu deski rozdzielczej, twarde i tylko plastikowe boczki drzwi, jak dla mnie mniej przyjemne w dotyku i sprawiające bardziej tandetne wrażenie obicia foteli);

-wspominany patent włączania tylnej wycieraczki-nie ma zapadkii tylko powrót opaski do pozycji wyjściowej, dla mnie patent z pozycją 0-1 (pozostawienie przekręconej opaski) jest wygodniejszy;

-ergonomia mechanizmu ustawiania fotela-o ile dobrze pamiętam trzeba było pchać rękę między fotel a słupek żeby dostać się do pokrętła regulacji pochylenia oparcia-przy moim wzroście i maksymalnym odsunięciu fotela mam tam juz mało miejsca co mnie nieco irytuje;

-zmiana z joysticka na klawiszowe ustawianie lusterek-poprzedni układ (i w SI i w SII) był dla mnie wygodniejszy;

-przynajmniej w SIII zdrowo przyłożyłem łysiną w mocno wystający zamek klapy bagażnika, jak jest w MIII nie pamiętam, ale tam klapa jest jednak trochę inna :!: W SII i w MII którymi jeździłem nigdy mi się to nie przytrafiło;

-strzałki sugerujące zmianę biegów-pomysł niezły, ale okazało się że jak się tego patentu zacząłem słuchać to w 1,4 TCE szóstkę należało zapakować przy ok. 65 km/h i mimo elastyczności tego silnika nie było mowy o przyspieszaniu;

-wspomniane już mniejsze schowki przed pasażerem, o ich chłodzeniu nie napiszę bo nie zwróciłem uwagi, podobnie nie pamiętam czy były czy nie kieszenie na płyty w podłokietnikach. Chociaż rozmiar schowka w SIII porównując do SIphII był o jakieś 400% większy :!: ;

-koło kierownicy wydaje się jakieś olbrzymie, ale może tylko się zasugerowałem, jednak jakoś mi nie odpowiadało.

 

Więcej sobie nie przypominam. Inna sprawa że samochody zawsze będą się różniły między poszczególnymi modelami, do większości rzeczy da się przyzwyczaić (trochę czasu i będzie po sprawie), ale widząc niektóre ruchy księgowych przy projektowaniu nowych samochodów to marnie rokuje na przyszłość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robpab muszę się przyzwyczaić przede wszystkim do większej sztywności :!: Rozczarował mnie tylko brak dobrych patentów z MII, do których byłem przyzwyczajony. Przed zakupem objechaliśmy kilka inny marek, a MIII konkretnie potestowaliśmy i tak naprawdę w tej cenie nie ma nic ciekawszego (Laguna odpadła przez kiepską ilość miejsca z tyłu i jednak większe spalanie). Tak więc zakup w pełni świadomy, ale tylko dlatego, że trafiła się wersja z pakietem GT Line, a to zupełnie inne auto.

 

pizza miałem takie samo wrażenie co do jakości MIII ph1, w ph2 jest już lepiej. Generation to taki maksymalny golas i nim bym się nie sugerował, chociaż tapicerka faktycznie nadal słabsza niż w MII ph2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robpab nie pogniewaj się ale na codzień jeździłeś Megane IphI i kilka rzeczy w obecnym jest o niebo lepsze niż miałeś wcześniej (nawet niektóre atrakcje ze znanego Ci Clio III które niby są analogiczne jak w Megane/Scenic II w Megane/Scenic III po długim użytkowaniu Megane/Scenic II sa wkurzające).

I tu muszę Cię kolego rozczarować. Owszem prywatnie miałem MIPhII jednak służbowo dysponowałem i jeździłem MIIPhII, MIIIPhI, LIIPhII, MIIIPhI, SIIPhII i przebiegi jakie zrobiłem tymi samochodami potrafiły przekraczać ponad 30 tys. km także jak sam widzisz odrobinkę doświadczenia z autami Renault mam :!:

 

kataryniarz w takim razie pozostaje życzyć bezawaryjnej jazdy. Przy najbliższej okazji powymieniamy doświadczenia :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robpab sorry, zapomniałem że nieraz wspominałeś :!: Ale swoje zdanie że jakościowo materiałami to lepsze były M/SII :!:

 

kataryniarz wiem że Generation to wersja niskobudżetowa, ale i tak patenty jakie tam były trochę mnie zniesmaczyły. No i materiały w SIphII nawet były lepsze moim zdaniem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duster - kawał solidnego, prostego i taniego auta, ehh gdyby nie bardzo toporne wnętrze... mnie nie przeszkadzało :!:

Qashqai - wysokie ceny, ciasno z tyłu, plastiki i wnętrze takie sobie

Focus - odpychająca deska, nie jeździ już tak rewelacyjnie jak stary, cena/wyposażenie

Octavia - bardzo dobry silnik TDI to jedyna zaleta, ale cała reszta... słabe materiały i najgorsze wnętrze z lat '90, cena/wyposażenie

Touran - też jedynie silnik przekonuje, szafa na kółkach, toporne wnętrze, cena/wyposażenie

Astra - nawet jej nie oglądaliśmy, stylistycznie nijaka, diesle Opla mnie nie przekonują

i30 - bardzo fajne auto, jeździ się dobrze, więcej miejsca, większy bagażnik, dobra widoczność do tyłu, dopracowane diesle, 5 lat gwarancji, tak naprawdę wypada lepiej od MIII, ale... deska to srebrna "wieża grająca" z lat '90 co nam bardzo przeszkadzało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kataryniarz jak zbierałem się do zakupu drugiego Scenika to tez bralem pod uwagę kilka innych modeli:

 

Qashqai w werski 4x4 był stanowczo za drogi a poza tym w grę wchodziła wersja +2 a wtedy juz zahaczałem o ponad 100000 zł. czyli nie do przyjęcia;

Duster za to w wersji 4x4 1,6 16V najlepiej wyposażony był trochę za mały no i gorsze materiały. Cena za nowy była do przyjecia niecale 70000 zł. Diesel odrzucało mnie że jest tylko 1,5. Poza tym w porównaniu z SII jakiego już miałem cofałbym się jednak, przyzyczaiłem się do wygód :!: ;

Nowy Grand Scenic III wychodził z silnikiem 1,9 dci w okolicach 87000 zł. po wszelkich rabatach. Znalazłem nawet demonstracyjnego z przebiegiem 4000 km. z nawigacją w salonie w Poznaniu za 73000 zł. ale odpusciłem.

Podobał mi się jeszcze XTrail ale cena w okolicach 120000 zł. odrzuciła go w przedbiegach, tyle że byłby z 2,0 dci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!