Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana sterownika silnika. czy moge to zrobić samemu ?


Rekomendowane odpowiedzi

Nie było komunikacji z ecu systemem diagnostycznym przyniesionym przez jednego elektryka.

Mój elm 327 też nie łączy się z autem ( przed tą awarią łączył się bez problemu) .

Po włożeniu innego ECU objawy te same , więc wykluczył bym uszkodzony sterownik silnika.

 

Już wiem jak rozszyfrować oznaczenia pinów na ECU które mi podałeś , ale byłbym wdzięczny jeszcze o informacje jak sprawdzić ich sprawność. ( na mój rozum mam zrobić tak - przy podpiętej klemie plusowej do akumulatora(+) przykładam do odpowiedniego pinu we wtyczkach które podałeś miernik elektryczny ( próbówka z żarówka 12V w środku) , która jest podłączona z drugiej strony do klemy minusowej akumulatora - jeśli zaświeci - sprawny pin wtyczki.

Czy tak sprawdze to co mam sprawdzić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można miernikiem lub żaróweczką

Jak podałem wcześniej jak masa to żaróweczka do pin i + aku

Jak plus to uruchamiamy zapłon i powinien być +12V jak wyłączymy zapłon to nic nie powinno być

Jak brak diagnostyli na 2 ecu to może sprawdzić linie K czyli 1C3 do 7 pinu w złączu diagnostycznym ( to na ciągłość )

 

Myślę iż będzie przydatne pinologia ecu SII

thumb_hosting_zdjec_1356805327__ecu.jpg

Edytowane przez cinas_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się głowie i tak sobie myślę ... jest chyba takie coś jak blokada immo ?

Słyszałem ,że po odłączeniu akumulatora może w Scenicu się włączyć. Zdobycie tego kodu chyba tylko przez podanie numeru VIN w ASO, tak ?

I jeszcze kwestia jego wpisywania,na jakiej sadadzie jest wpisywanie tego kodu ? Poprzez naciskanie przycisku od zamykania i otwierania auta?

Jest ale tylko dla meganek i scenioli I i to tych, gdzie transmisja pomiędzy kluczykiem i centralka była na podczerwień.

Już nawet właściciele jedynek po lifcie, gdzie była radiówka są pozbawieni takiej możliwości obejścia IMMO. I tak jest do nadal.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wszystkie rady i pomysły.

Myślę ,że więcej nie uda się już wywnioskować z objawów bez dobrej diagnostyki.

Sprawdzę jeszcze te piny i w nowym roku udam się na diagnostykę, jak to nie pomorze to ASO ( nie mam w okolicy CLIP'a , jedynie ASO oddalone ode mnie 50 km.)

 

Jak tylko rozwiąże problem opisze usterkę i jak ją naprawić. Może ktoś kiedyś będzie miał podobny problem. Pozdrawiam i życzę udanego Nowego Roku! :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego ile lat ma akumulator. Jeżeli więcej niż 4 lata to nadaje się na szmelc jak się sam rozładowuje. I jeżeli podczas wciskania przycisku start napięcie spada poniżej 10V to elektronika głupieje. Nawet w aucie bez elektroniki jak napięcie podczas rozruchu spadnie poniżej 10V to auto nie odpali (sprawdzone na własnym samochodzie i 2,5 letnim akumulatorze Boscha). Proponuję zacząć od podmiany akumulatora i wtedy zobaczyć co się będzie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Ja mogę Ci polecić magików z auto klucze ul.robotnicza 50 we Wrocku. Chłopacy są super.Ostatnio przed świętami robiłem u nich swoje autko. Uparci, siedzieli w sobotę do 20 aż zrobili. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet w aucie bez elektroniki jak napięcie podczas rozruchu spadnie poniżej 10V

Diesel z dobrą kompresją odpali nawet gdyby spadło do 8V..ważne żeby otworzył się elektrozawór paliwa na pompie i obracał się z prędkościa ok. 2obr/s.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starym dieslu, gdzie zmuszasz silnik do kręcenia ręcznie kluczykiem jest to teoretycznie możliwe. W jednocylindrowcach produkowanych w Andrychowskiej ANDORII w ogóle aku nie był do zapłonu potrzebny, wystarczyła tylko korba i siła w mięśniach.

W nowych autach typu megane i sceniol II gdzie tego pilnuje i rozrusznik jest zmuszany do kręcenia elektroniką jest niewykonalne. Rozrusznik nawet nie drgnie. A tu o takie auto chodzi.

Tak więc uprasza się o nie wprowadzanie w błąd. Spróbuj najpierw doświadczalnie czy to co piszesz ma poparcie w faktach nim napiszesz coś odjechanego od tematu.

Tu jest podobny temat z opisem jak taka próba zazwyczaj się kończy:

http://megane.com.pl/topic/44333-scenic-2-nie-odpala/page__p__331323__fromsearch__1#entry331323

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega aston76 pisał o autku bez elektroniki więc i ja też o takim,starszym. Wytłumacz mi i wszystkim jaka idea kierowała francuskim inżynierem żeby proste rzeczy uzależniać od elektroniki. Im nowsza renówka tym bardziej awaryjna,zaczyna pod tym względem bić na głowę wszystkie marki...z resztą,o to chyba chodzi żeby klient kupił i co najwyżej sam sobie napompował koła,reszta ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma jeden rok. Wsadzałem dwa razy już inny akumulator. Objawy te same.

Temat w sumie jest kontynuacją tego : http://megane.com.pl/topic/44170-nie-odpala-po-2-dniach-postoju-pomoznie-znalezc-przyczyne/ założyłem nowy bo ewidetnie był obstawiany ECU, który po wymianie nie odpalił autka.

Do Długołęki mam 40km. - mieszkam w "bliskich okolicach" Wrocławia. Podjade do ASO Długołęki jak dzisiejszy magik nic nie zdziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpali nawet gdyby spadło do 8V..

Nie ma najmniejszych szans. Przy tak rozładowany akumulator jest do wyrzucenia. Nie odpali ani benzyny ani diesla, czy to z elektroniką czy bez niej. Pomijam wszelkie wynalazki typu motopompy, jakieś piły czy inny taki sprzęt gdzie odpalanie jest "na korbkę"

Wytłumacz mi i wszystkim jaka idea kierowała francuskim inżynierem żeby proste rzeczy uzależniać od elektronik

Chyba nie do nas powinieneś skierować to pytanie? Napisz do Renault Polska! Bardzo ciekawy jestem odpowiedzi :!:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wytłumacz mi i wszystkim jaka idea kierowała francuskim inżynierem żeby proste rzeczy uzależniać od elektroniki. Im nowsza renówka tym bardziej awaryjna,zaczyna pod tym względem bić na głowę wszystkie marki...z resztą,o to chyba chodzi żeby klient kupił i co najwyżej sam sobie napompował koła,reszta ASO.

Nikt nie zmusza do kupowanie nowości, masz przed tym obawy pozostań z tym co tego nie posiada. A to nie tylko Francuzi takie coś mają w produkowanych przez siebie autach. W Fordach VW czy koreańcach też przecież znajdziesz zamiast stacyjki przyciski START/ STOP i to nie tylko w dieslach. Benzynowce też to posiadają. Owszem nie potrzebują tyle prądu do rozruchu, jednak mają też wówczas odpowiednio mniejsze akumulatory. Stosunkowo wychodzi na to samo.

Co zaś tyczy się rzekomej upierdliwości tego ustrojstwa, to też musisz tego najpierw spróbować by oceniać. (dotyczy również nowinek typu klimatronik, elektryczny automat hamulca postojowy, ESP, automat zapalania świateł, bezkluczykowego otwierania zamków HF, domykania otwartych szyb i jeszcze kilku innych drobnych udogodnień jak choćby elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, których auta z ubiegłego wieku nie posiadały, albo były zarezerwowane dla aut wysokiej klasy)

Jedynie trzeba zadbać, by to miało odpowiednie zasilanie, i było sprawne, by kontrolująca to elektronika nie stwierdziła awarii i nie wygenerowała z tego powodu krytycznego komunikatu, blokując jednocześnie pracę innych podzespołów, w tym rozruch silnika.

Taka dbałość o prad i akumulator, należy jednak do normalnego dbania o auto, tak jak o zatankowanie paliwa, odpowiedni poziom oleju, obecność płynu chłodniczego czy też wspomnianego powietrza i jego prawidłowego ciśnienia w oponach. Nie wymaga to więc jakichś arcy trudnych dodatkowych zabiegów, a wygoda wypasem zwana wzrasta w takich autach niesamowicie w stosunku do poprzedników.

Serwisowanie w ASO, a nie u Heńka w stodole jest jedynie zalecana z powodu skomplikowanych powiązań tych zespołów pomiędzy sobą, nie jest jednak przymusowa. Już wiele rzeczy można u takich bardzo kumatych Heńków zrobić, czasami nawet takie rzeczy jakie w ASO są niewykonalne.

Możliwe są naprawy jakie w ASO podlegają tylko wymianie, a czasami wystarczy tylko lutowania na płytkach poprawić. Do tego jednak taki Heniek musi być odpowiednio wyposażony, nie każdy sobie w domu z tym poradzi, tak jak kiedyś nie każdy potrafił zreperować swojego malucha, choc był prosty jak zapalniczka.

Owszem, są w tych nowych autach i zbędne rzeczy jak FAP-y EGR-y, systemy samoczynnego wyłączania silnika na skrzyżowaniach pod światłami, wyciskana z małych silników wielka moc ograniczająca spalanie, psujące radość z jazdy i użytkowania takich aut. Te są jednak wymuszone przez ECOTERRORYSTÓW. No chyba że przez gigantyczne gratyfikacje dla nich, jest tylko chwilowy o to szum, powracający znowu po jakimś czasie w innej formie. (zapewne jak gotówka z "daniny" jest na wyczerpaniu)

Nie należę do ludzi zachłystujących się nowinkami i pragnących od już wszelkich nowości, po co jednak rezygnować czy uciekać wstecz przed czymś co obecnie jest normalnością. Dla samej idei własnych napraw i omijania ewentualnych wizyt w ASO NIE WARTO.

Wobec powyższego, bezawaryjności aut życzę w nadchodzącym NOWYM ROKU, zarówno tych naszpikowanych elektroniką jak i starszych pozbawionych jej . :!: :!:

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!