Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

krzysko888

Scenic II phI Wymiana sterownika silnika. czy moge to zrobić samemu ?

Recommended Posts

Witam. jestem zmuszony wymienić sterownik silnika. ten za akumulatorem. znalazłem identyczny ... te same numery pojemność rocznik. zjechał z taśmy tylko 2 miesiące przed moim.

czy montaż tego sterownika moge zrobić sam w garażu plug&play ?

Czy będzie konieczna ingerecja CLIPA i jakiegoś elektromechanika ?

Zapewne potrzebne będzie zaprogramowanie nowego sterownika pod moją karte... a może pamięc immo jest zapisana w innym sterowniku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz steronwik to zakodować wtryski i przyuczyc IMMO, jak sterownik stary jest dostepny skopowac zawartość eepromu i nic nie będzie trzeba robić , a jaki powód wymiany sterownika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej przelutowac stary eeprom moim zdaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"zablokował się" ... cokolwiek to oznacza. nie można się do niego podłączyć diagnostycznym kablem. auto nie odpala. do reszty auta można bez problemu się połączyć a do właśnie sterownika silnika nie. stąd potrzeba wymiany na nowy. a czy nie jest tak ,że po wsadzeniu sprawnego sterownika tylko immo będzie do kodowania ? potrzeba ustawiania map wtrysków będzie konieczna skoro sterownik wzięty od identycznego silnika,modelu, rocznika ? nie wiem czy w okolicy mam jakiegoś magika który będzie w stanie mi coś przylutowywać ze starego :!:

Edytowano przez krzysko888

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież ten sterownik, który masz zamiar założyć, nie ma w swojej pamięci zakodowanych wtrysków jakie masz w aucie. Trzeba to zakodować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie to co sugerowałem w tym temacie:

http://megane.com.pl/topic/44170-nie-odpala-po-2-dniach-postoju-pomoznie-znalezc-przyczyne/page__p__330474__fromsearch__1#entry330474

a za co zostałem zrugany, że sterownik silnika jest tylko trochę droższy jak diagnoza przez podłączenie do CLIP-a.

http://megane.com.pl/topic/44170-nie-odpala-po-2-dniach-postoju-pomoznie-znalezc-przyczyne/page__view__findpost__p__330502

To nie meganka I, by było takie proste jak niektórym się wydaje.

Bez CLIP-a i kumatego serwisanta który wie co z nim zrobić i jak go "czytać" i tak niewiele zwojujesz, nawet przy wymianie sterownika. Zacznij tak jak pisałem, do fachowca który ma pojęcie i sprzęt do Renówek, a będziesz miał mniej problemów. Z "pudełka po butach" jak to ująłeś, nie złapiesz kontaktu ze wszystkim co masz w aucie, a na pewno nie dokonasz istotnych zmian w sofcie i ustawieniach.

Edytowano przez gojgien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

E to głębszy temat :!:

W zeszłym tygodniu robiłem espace tez był ciekawy przypadek, auto gasło albo nie odpalało, tydzień jeździło potem sobie zgasło, jak nie paliło brak komunikacji z ecu silnika, po wymiania sterownika auto gada :!: , poszłem na prościznę i przlutowałem eeprom w sterowniki co nie walczyć z IMMO

 

Rozumiem iż sprawdziłeś wszystkie masy i zasilania i diagnoza jest na 100%,

Instalacja OK ? bo może się okazać iż masz gdzieś masę ugnitą/urwaną i dlatego ecu poleciał

 

Dodano: 28 gru 2012 - 10:13

Na szybko

2L4 - Masa

2L3 - Masa

2M4 - Masa

2E3 - + po zapłonie

1B4 - CAN

1A4 - CAN

Edytowano przez cinas_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłęm tylko to o czym mam wzgledne pojecie i co było w mojej mocy. sprawdziłem czyprzewody dobrze siedzą w cpu. sprzwdziłęm bezpieczniki po prawej stronie akumulatora, przewody na klemach i bezpieczniki na klemie plusowej, stan akumulatora i wymiane baterii w karcie.

Tak na prawde nie wiem nawet w których miejscach pod maską są kable od masy i gdzie łączą się z karoserią. musze czekac do nowego roku aż mi otworzą serwis z diagnostyką aut, bo póki co chyba sam nic więcej nie zdziałam :!:

 

Dodano: 28 gru 2012 - 11:48

 

Na szybko

2L4 - Masa

2L3 - Masa

2M4 - Masa

2E3 - + po zapłonie

1B4 - CAN

1A4 - CAN

 

Nie wiem o czym piszesz i jak to sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest to rozpiska pinów na ecu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprzwdziłęm bezpieczniki po prawej stronie akumulatora,

Pod bezpieznikami które sprawdzałeś znajdują się też bezpieczniki mocy, nie każdy o nich wie, dostęp jest utrudniony. Jeden z nich zasila płytkę z bezpiecznikami w kabinie. One też były sprawdzone?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pod skrzynką z bezpiecznikami dojrzałem tylko dwa bezpieczniki, większe kwadratowe kostki z 3 pinami.

Jeśli chodzi o te to te także sprawdziłem, niestety tylko wzrokowo.

Włożyłem dziś do auta używany sterownik od identycznego modelu. niestety te same błędy i komunikaty :!:

na jutro jestem umówiony na diagnostykę systemem kts505 , nie znalazłem w okolicy CLIP'a zobaczymy co jutro się okaże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na drugim sterowniku masz te same błedy - to bardzo dobry objaw - sterownik bedzie pewnie dobry...

Chyba, że było przepięcie i dioada zabezpieczajaca w sterowniku spaliła bezpiecznik, ale to tez nie będzie tragedii.

 

Kolego cinas_ - czy tam poza CAN nie ma czasem K-Line do diagnozy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zgadza się ... sterownik też podejrzewam ,że jest sprawny. powiedzcie mi jedno. piszecie o sprawdzeniu pinów na wtykach od cpu. możecie mnie jakoś poinstruować jak mam taką diagnoze przeprowadzić ? mam 3 wtyki do cpu załóżmy ze liczmy od dołu wtyczka nr. 1,2,3 którą po koleji sprawdzac, które piny i jak ? z góry dzieki za poświęcony czas. :!:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Kolego cinas_ - czy tam poza CAN nie ma czasem K-Line do diagnozy ?

Oczywiście - 1C3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Panowie.

Dziś ide po auto aby je holować , okazuje się ze akumulator jest tak rozładowany że światła ledwo się palą a o spuszczeniu z ręcznego moge zapomnieć. Auto ma tędecje do rozładowywania akumulatora albo rzeczywiście ten akumulator jest wadliwy.

 

Póki co jeszcze raz go ładuje aby mieć chociaż trochę zasilania na światła podczas holu.

Jak mam sprawdzić te piny przy CPU ?

 

Dodano: 29 gru 2012 - 14:26

Tak się głowie i tak sobie myślę ... jest chyba takie coś jak blokada immo ?

Słyszałem ,że po odłączeniu akumulatora może w Scenicu się włączyć. Zdobycie tego kodu chyba tylko przez podanie numeru VIN w ASO, tak ?

I jeszcze kwestia jego wpisywania,na jakiej sadadzie jest wpisywanie tego kodu ? Poprzez naciskanie przycisku od zamykania i otwierania auta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z immo nic nie powinno się dziać

Podłącz CLIPa i on prawdę powie

Czy jest komunikacja z ECU ?

Jak jest to na 99% ecu jest OK

Oznaczenia co podałem to np 2L4 wtyczka 2 pin L4

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie było komunikacji z ecu systemem diagnostycznym przyniesionym przez jednego elektryka.

Mój elm 327 też nie łączy się z autem ( przed tą awarią łączył się bez problemu) .

Po włożeniu innego ECU objawy te same , więc wykluczył bym uszkodzony sterownik silnika.

 

Już wiem jak rozszyfrować oznaczenia pinów na ECU które mi podałeś , ale byłbym wdzięczny jeszcze o informacje jak sprawdzić ich sprawność. ( na mój rozum mam zrobić tak - przy podpiętej klemie plusowej do akumulatora(+) przykładam do odpowiedniego pinu we wtyczkach które podałeś miernik elektryczny ( próbówka z żarówka 12V w środku) , która jest podłączona z drugiej strony do klemy minusowej akumulatora - jeśli zaświeci - sprawny pin wtyczki.

Czy tak sprawdze to co mam sprawdzić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można miernikiem lub żaróweczką

Jak podałem wcześniej jak masa to żaróweczka do pin i + aku

Jak plus to uruchamiamy zapłon i powinien być +12V jak wyłączymy zapłon to nic nie powinno być

Jak brak diagnostyli na 2 ecu to może sprawdzić linie K czyli 1C3 do 7 pinu w złączu diagnostycznym ( to na ciągłość )

 

Myślę iż będzie przydatne pinologia ecu SII

thumb_hosting_zdjec_1356805327__ecu.jpg

Edytowano przez cinas_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak się głowie i tak sobie myślę ... jest chyba takie coś jak blokada immo ?

Słyszałem ,że po odłączeniu akumulatora może w Scenicu się włączyć. Zdobycie tego kodu chyba tylko przez podanie numeru VIN w ASO, tak ?

I jeszcze kwestia jego wpisywania,na jakiej sadadzie jest wpisywanie tego kodu ? Poprzez naciskanie przycisku od zamykania i otwierania auta?

Jest ale tylko dla meganek i scenioli I i to tych, gdzie transmisja pomiędzy kluczykiem i centralka była na podczerwień.

Już nawet właściciele jedynek po lifcie, gdzie była radiówka są pozbawieni takiej możliwości obejścia IMMO. I tak jest do nadal.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wszystkie rady i pomysły.

Myślę ,że więcej nie uda się już wywnioskować z objawów bez dobrej diagnostyki.

Sprawdzę jeszcze te piny i w nowym roku udam się na diagnostykę, jak to nie pomorze to ASO ( nie mam w okolicy CLIP'a , jedynie ASO oddalone ode mnie 50 km.)

 

Jak tylko rozwiąże problem opisze usterkę i jak ją naprawić. Może ktoś kiedyś będzie miał podobny problem. Pozdrawiam i życzę udanego Nowego Roku! :!:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do Długołęki masz z Wocka 15km. kol. Prezes tam serwisuje swoja Renówke i sobie chwali.

(no chyba, że celowo głupoty w swój profil wpisałeś w miejsce "Skąd")

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie mam w okolicy CLIP'a , jedynie ASO oddalone ode mnie 50 km

Bez przesady :!: W Wrocku jest jedno a drugie jak kolega wyżej napisał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego ile lat ma akumulator. Jeżeli więcej niż 4 lata to nadaje się na szmelc jak się sam rozładowuje. I jeżeli podczas wciskania przycisku start napięcie spada poniżej 10V to elektronika głupieje. Nawet w aucie bez elektroniki jak napięcie podczas rozruchu spadnie poniżej 10V to auto nie odpali (sprawdzone na własnym samochodzie i 2,5 letnim akumulatorze Boscha). Proponuję zacząć od podmiany akumulatora i wtedy zobaczyć co się będzie działo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Ja mogę Ci polecić magików z auto klucze ul.robotnicza 50 we Wrocku. Chłopacy są super.Ostatnio przed świętami robiłem u nich swoje autko. Uparci, siedzieli w sobotę do 20 aż zrobili. pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawet w aucie bez elektroniki jak napięcie podczas rozruchu spadnie poniżej 10V

Diesel z dobrą kompresją odpali nawet gdyby spadło do 8V..ważne żeby otworzył się elektrozawór paliwa na pompie i obracał się z prędkościa ok. 2obr/s.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×