Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam!

Odkryłem, a raczej zidentyfikowałem kolejny problem :!:

W okolicach przednich foteli włąściwie się jako tako nagrzewa, jednak z tyłu po 7 godzinach można lód przewozić bezstratnie. Myślę, że poprostu jest coś z wentylacją, z obiegiem powietrza. Wie ktoś gdzie może być problem?

Czasami po godzinie w samochodzie i temp na 22 stopnie, potrafi być w środku zimno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamknięty mam otwarty na stałę(brak siłownika) - klima nie ma prawa Ci się włączyć w tych temp, a 25 stopni to temperatura na zapalenie płuc.

Jeszcze raz, ustawiam na 21.5 i marznę, chyba, że uchylę lekko szybę z tyłu. Dzisiaj przyjechałem z wiednia, pod domem napiłem się wody z butelki z tylnej kanapy i pogubiłem plomby.

Niedawno jadąc z genewy miałem za sobą 14 godzin jazdy, a w aucie ciągle ciągło chłodem :!:

Pytanie moje jest więc takie - czy ten typ tak ma? Czy może mam gdzieś pozatykane jakieś wyloty wentylacyjne. W audi miałem takowe w bagażniku, ale tam były przeloty z kabiny. Tutaj wydaje się być szczelne.

Może ktoś dysponuje jakimś rysunkiem jak jest wymyślony obieg powietrza w tym aucie? W instrukcji nie znalazłem, ale też nie mam wszystkich kartek.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nagrzewa się bardzo dobrze, na pewno nie gorzej niż inne samochody z dieslem. Ostatnio zauważyłem, że niedługo od uruchomienia silnika z nawiewów leci już lekko ciepłe powietrze. Czy w Meganach nie montowali przypadkiem grzałki elektrycznej dogrzewającej początkowo powietrze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem za sobą 14 godzin jazdy, a w aucie ciągle ciągło chłodem

Tu raczej nie jest grzałka elektryczna temu winna, ta ma znaczenie nim silnik osiągnie 60 stopni, po 14 godzinach jazdy zapewne jest odpowiednio dogrzany silnik i układ chłodzenia.

klima nie ma prawa Ci się włączyć w tych temp, a 25 stopni to temperatura na zapalenie płuc.

Teoretycznie i według reguł z przed kilku lat nie ma prawa, jednak.........

Klima automatyczna rządzi się swoimi prawami i zapewne jest kilka sytuacji kiedy komputer dopuszcza jej włączenie nawet przy minusowych temperaturach. Tak przynajmniej to działa w praktyce w Megankach i Sceniolach.

W tej wypowiedzi:

Ja walę cały czas na klimatyzacji temperatura w okolicach 25 stopni i gorąco mam .

... zastosowano skrót myślowy i nie chodziło stricte o klimę ale o włączony automat całym nawiewem i klimatyzacją sterujący.

Co zaś do samej temperatury i obawy przed zapaleniem płuc, to nie obawiaj się, że jak taką temperaturę ustawisz na wyświetlaczu to od razu taka będzie, albo że się do niej po kilku godzinach nieodwracalnie zbliży.

Jak Ci zimno daj na MAX, by sterownik klimy i nagrzewania wiedział, że ma się postarać i pracować pełną mocą. Jak będziesz miał cieplutko, to zawsze możesz do tych ulubionych 21,5 stopnia wrócić. Panel sterowania klimą jedzie z Tobą i jest nadal w tym samym miejscu.

Ja w swoim sceniolu mam praktycznie cały czas ustawiony AUTOMAT i okolice22- 24 stopni już od jesieni. Jak by się ochłodziło, to chwilowo przestawiam do 27 i za jakiś czas zmniejszam, ale zazwyczaj ze względu na podwyższone przez to obroty dmuchawy, nie przez nadmiar ciepła, choć i to już jest wówczas odczuwalne.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w cc wersjach benzynowych grzałkę fabrycznie montowaną jak ze świeczką szukać... :!: ale o tym jest osobny temat.

Ja teraz w zimę w sumie bardzo mało jeżdżę, ale jak już, to bardzo długo mi się nagrzewa, mam wrażenie, że dłużej niż hdi mojej żony, ale jak już nagrzeje to trzyma fajnie i ciepło że hej. Wszędzie. Chociaż z tyłu mało siedzę - w sumie w ogóle.

 

Subratri, może termostat powinieneś sprawdzić? Jaką temperaturę Tobie pokazuje w normalnej jeździe? tzn ile kresek? Z nawiewów wali ciepłem? Kabina jest na tyle mała, że to łatwo nagrzać, nawet z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze, no to jeszcze raz - Z przodu temperatura jest ok, z nawiewów leci tyle ile trzeba (no tam w granicach rozsądku). Chodzi mi o to, że to powietrze tak jak by stało - że nie ma wymiany powietrza. Co z tego, że on dmucha, jak to powietrze umyka jedynie nieszczelnościami. Gdyby wymiana powietrza była prawidłowa, to z tyłu nagrzało by się również, a tak, jak mocno zahamuję po 4 godzinach na hajłeju to te zimne masy powietrza zalegające na kanapie walą mnie w uszy i marzną :!:

Tak więc sama klima działa dobrze, grzeje szybko i robi co może, żeby utrzymać zadaną temp. Jednak jej wysiłki idą na marne. Na razie odkryłem, że ustawienie nadmuchu na 3/4 i temp 22 stopnie daje w efekcie w miarę komfortowe 20 stopni wewnątrz, ale to jest nienormalne. Tym bardziej, że w sceniku I ta klima działała perfekcyjnie, więc renault na pewno wie, jak to robić, żeby działało. Coś mam prawdopodobnie zapchane tylko co?

filtr kabinowy nowy - nie zmieniło nic.

A co do klimy - Nie ma na razie w powietrzu wody która by nie zamarzała w 0 ( a w rzeczywistości poniżej 4 stopni). No chyba, że ta grzała taka mocna, że odszrania w ruchu ciągłym choć szczerze wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro tylko z tyłu i na dole jest zimno, a nagrzewanie pracuje normalnie to szukaj nieszczelności pomiędzy drzwiami i słupkiem. Widocznie to tam w czasie jazdy napływa chłodek.

Wciśnij rękę pomiędzy fotel a styk drzwi i karoserii w czasie jazdy, powinieneś to wyczuć jeśli tam wieje.

 

Dodano: 03 sty 2013 - 13:41

Właśnie kol Przemo wstawił notę techniczna po polsku, pobierz sobie i przewertuj, może odszukasz otwory wentylacyjne o które wcześniej pytałeś:

http://megane.com.pl/topic/44447-poszukuje-noty-technicznej-nt-0584a-52a-megane-cc/page__view__findpost__p__332021

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dzięki Wam obu. Ten PDF to bardzo przydatne narzędzie będzie.

Wygląda na to, że wentylacja jest w bagażniku. Będę więc musiał szukać gdzie jest zbędnie uszczelnione między kabiną a bagażnikiem.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!