Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 2.0t 163KM-->225KM


wafel324

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jakim modyfikacjom trzeba poddać silnik 2.0t 163KM aby miał tyle co RS? Podobno to te same silniki tylko turbo jest mniejsze w 163KM, czy to prawda? CZy może trzzeba dużo wiecej zmieniać?? Sprawa hamulców i zawieszenia to oczywiście inna bajka i na pewno bym serii nie zostawił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te silniki jedyne co mają wspólne to blok. Dlatego oba są F4RT, poza tym wszystko jest inne od wału, przez tłoki, na głowicy kończąc, do tego turbo, wtryski, hamulce. Tak fabryka zakuła silnik. Osobiście jechałem pomodzonym 320 konnym rsem, to jest tak niesamowita jednostka, że chyba tylko volvowskie t4/t5/t6 mają większy potencjał, tyle, że mają panewki chyba z gówna (sorry za słownictwo)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Te silniki jedyne co mają wspólne to blok. Dlatego oba są F4RT, poza tym wszystko jest inne od wału, przez tłoki, na głowicy kończąc, do tego turbo, wtryski, hamulce. Tak fabryka zakuła silnik. Osobiście jechałem pomodzonym 320 konnym rsem, to jest tak niesamowita jednostka, że chyba tylko volvowskie t4/t5/t6 mają większy potencjał, tyle, że mają panewki chyba z gówna (sorry za słownictwo)

 

W życiu większej głupoty nie słyszałem :D jedyna różnica w tych silnikach to turbo i tłoki (ten sam wymiar tylko kute a nie lane) oraz mapa. Zmieniając turbo i mapę można uzyskać około 220 spokojnie tyle że nie będzie to tak wytrzymały silnik jak typowy RS. Jednak jakby się ktoś uparł to tłoki do RS'a nawet w ASO drogie nie są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynia były ND0 ale o innych przełożeniach. Sprzęgła są te same nawet w 1,9dCi (tylko 2,0dCi miało inne: tarcza 250mm). Tłoki nie są kute, korbowody nie są kute i wał też nie był kuty - ani w RS225/230 ani w 2,0T 163. Korbowody są te same ale tłoki już nie. Ponad to szpilki korbowodów są strasznie słabe. Blok i głowica są identyko i reszta osprzętu silnika też. Nie pamiętam czy wtryski są takie same (ale chyba nie).

Turbo w 163 to TD04L6-10T w RS225 -14T czyli: strona gorąca jest taka sama ale różnią się wirnikiem strony zimnej (muszla jest taka sama tylko w RS225 bardziej rozwiercona pod większy wirnik).

 

Max z 163KM to 210KM/350-360Nm po wydechu, IC i programie. Po zmianie turbo na takie RSowe nie robiłbym więcej niż 220 ;) ze względu na wytrzymałość silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Odświeżając kotleta....mam 2.0T 163KM a po Vin sprzęgło z dwumasem mam z wersji 225KM. Samochód z rynku szwajcarskiego, koła na 4 śruby. Samochód się dobrze zbiera i teraz mam zagwostkę, czy to rzeczywiście 163KM, czy RS-owy śpioch w tradycyjnej budzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno 163KM. Sprzęgła są takie same w obu wersjach. Nawet ta wersja zbiera się bardzo dobrze. Ja wymieniłem komputer na taki z RSa plus listwę wtryskową i wtryski na niebieskie z wersji 225KM. Samochód nabrał jeszcze więcej wigoru i teraz to naprawdę jedzie a turbo mam nadal 10T. Została mi do przełożenia jeszcze turbosprężarka (mam już kpl 14T z wszystkimi uszczelkami etc.) i wydech.

Wtedy będzie to miało około tych 220KM.

Edytowane przez jdmis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dnia 13.11.2015 o 09:45, Shymek napisał:

Skrzynia były ND0 ale o innych przełożeniach. Sprzęgła są te same nawet w 1,9dCi (tylko 2,0dCi miało inne: tarcza 250mm). Tłoki nie są kute, korbowody nie są kute i wał też nie był kuty - ani w RS225/230 ani w 2,0T 163. Korbowody są te same ale tłoki już nie. Ponad to szpilki korbowodów są strasznie słabe. Blok i głowica są identyko i reszta osprzętu silnika też. Nie pamiętam czy wtryski są takie same (ale chyba nie).

Turbo w 163 to TD04L6-10T w RS225 -14T czyli: strona gorąca jest taka sama ale różnią się wirnikiem strony zimnej (muszla jest taka sama tylko w RS225 bardziej rozwiercona pod większy wirnik).

 

Max z 163KM to 210KM/350-360Nm po wydechu, IC i programie. Po zmianie turbo na takie RSowe nie robiłbym więcej niż 220 ;) ze względu na wytrzymałość silnika

I tu się mylisz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!