Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kompresja w silniku 1,6 16V


jez04

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich obecnych na forum

Proszę o pomoc w kwestii pomiaru kompresji w silniku 1,6 16V Scenic I phII. Chodzi mi o wartości jakie winen wskazywać manometr w odniesieniu do ciśnienia. Proszę także o instrukcję wykonania tego pomiaru (manometr posiadam), w tym silniku. Skąd pomysł na to? Zauważam ubytki płynu chłodzącego, które nie są spowodowane nieszczelnością układu chłodzącego silnik. Oleju nie przybywa, ale niepokoi mnie fakt, iż na zimnym silniku (po dłuższym - najczęściej porannym odpaleniu), słychać jakby silnik lekko sie "potykał"- przerywał, krztusił, z rury wydechowej też przez krótki czas słychać pojedyncze stuki analogiczne do potknięć silnika. Gdy silnik osiągnie wyższą temperaturę problem znika. Czytałem na wielu forach, iż może być to objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą. Proszę też o inne sugestie jakie mogłyby tłumaczyć taką pracę silnika i powolne, lecz zauważalne ubywanie płynu chłodzącego. Z góry dziękuję wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis jak wykonać próbę znajdziesz na forum bo pisałem o tym nie raz. Ale powtórzę. Wykręcić świece i po kolei sprawdzać ciśnienie w cylindrach w silniku kręcąc rozrusznikiem. Mamy 4 wartości ciśnienia z pierwszego pomiaru. I najlepiej jest jak są zbliżone do siebie. Teraz zabieramy się do 2 pomiaru z olejem silnikowym wlanym do cylindra w którym będziemy robić pomiar. I tak 4 razy.

 

i powolne, lecz zauważalne ubywanie płynu chłodzącego.

Co do ubywaniu płynu to możesz mieć nieszczelności na przewodach, nie zauważalnych jak silnik jest ciepły, bo płyn szybko odparowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałem kiedyś escorta w gazie też ubywało płynu, ale przeciek był akurat tak mały na przewodach, że nie mogłem upolować tego miejsca.

Małe ubytki płynu są raczej naturalne, ale takie niewielkie powiedzmy max 0, 5 l na 15 tyś km.

Może nagrzewnica puszcza i pod dywany leci sobie.

To, że silnik kuleje to może być świeca, albo cewka pada kiedyś w lagunie tak miałem (cewka do poprawki na kostkach i silniczek krokowy był tak stary że lekko przycinał)

 

Objawy uszkodzonej uszczelki to

- duża ilość masła pod korkiem oleju ( nie dotyczy samochodów robiących krótkie odcinki zimom - niedogrzany silnik)

- woda w oleju

- olej w płynie ( tłusty zbiorniczek)

- nie równa praca silnika i szybkie przegrzewanie sie jednostki

- ubytek płynu, ale galganty i dolewamy, co trochę do zbiorniczka i czuć w spalinach płyn chłodzący

 

Ja bym sie nie martwił tylko oddał maszynę do dobrego elektryka.

1,6 8V to wiem że uszczelki padały ale w 16V to by trzeba było przegrzać jednostkę i dawać jej ostro po garach.

Powodzenia daj znać jak tam sprawa wygląda.

P.S. obstawiam cewki..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Bardzo dziekuję Panowie za odpowiedzi w kwestii trudności z moim Scenicem. Nie mam żadnych tego rodzaju objawów o których pisze mis666. Wiem, iż podczas kontroli ciśnienia w silniku konieczne jest odcięcie zasilania pompy paliwa oraz wtrysków, dziekuję jednak za przypomnienie. Mój silnik nie był i nie jest katowany, więc może to nie uszczelka głowicy, poszukam więc ewentualnych przyczyn ubytków płynu chłodzącego. Poproszę jednak (tak z ciekawości), o dokładną instrukcję przeprowadzenia pomiaru ciśnienia w moim silniku (scenic 1,6 16V, samochód bez LPG). Przeglądając forum nie znalazłem dokładnej instrukcji w tym zakresie (pisze o tym aston76), dopuszczam jednak, że może czegoś nie zauważyłem lub źle doczytałem w ferworze poszukiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W pierwszej kolejności nagrzej silnik.

Zgaś , odłącz akumulator,zdejmij cewki i wykręć świece.

Podłącz cewki do przewodów i zawieś jej gdzieś obok silnika.

Podłącz akumulator.

Poszukaj wyłącznika uderzeniowego (z czerwonym kapturkiem) i uderz w niego np. rączką od wkrętaka.Jeżeli go nie znajdziesz to odłącz wtyczkę od pompy paliwa (pod tylną kanapą).

Wkręć manometr w miejsce jednej ze świec lub (jeżeli nie jest wkręcany trzeba dociskać w gniazdo świecy), wyzeruj go.

Teraz jeżeli manometr jest już na miejscu, siadasz za kierownicą lub prosisz drugą osobę , wciskasz gaz do oporu i kręcisz rozrusznikiem przez parę sekund.

Czynność powtarzasz dla każdego z cylindrów.

W razie gdy pomiary pomiędzy cylindrami różnią się od siebie znacząco:

Do każdego z cylindrów wlewasz strzykawką trochę oleju silnikowego .

Po wlaniu dobrze jest chwilkę zakręcić silnikiem aby olej się rozprowadził po ściankach cylindrów .

Przeprowadzasz powtórny pomiar sprężania jak wyżej.

Jeżeli pomiary wykażą mniejsze różnice pomiędzy cylindrami oznacza to iż przyczyną nieszczelności nie są zawory.

Pamiętaj aby podczas pomiaru gaz był wciśnięty do oporu(silniki benzynowe).

Ps.Jeżeli znalazłeś czujnik uderzeniowy i go rozłączyłeś(walnąłeś w niego) to pamiętaj aby po wszystkim wcisnąć czerwony kapturek, bo inaczej nie odpalisz auta.:!:

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zabieramy się do 2 pomiaru z olejem silnikowym wlanym do cylindra w którym będziemy robić pomiar. I tak 4 razy.

tylko pewien znajomy mechanik kiedyś mówił że tzw. próba olejowa przeznaczona jest do starych silników i przy moim by tego wolał nie robić, bo jak słaby to może już nie przeżyć ze względu ze po uszczelnieniu chwilowym silnika właśnie wlanym olejem ciśnienie sprężania może być dwukrotnie wyższe i może uszkodzić pierścienie cylindra.

mi w moim 1,6 16V ciśnienie sprężania było kolejno 11.5 , 13 , 12 , 11 to na 2 próbie po naładowaniu akumulatora po pierwszej próbie wyszło na 4 cylindrze 9 i się przestraszyłem wyniku dlatego była ponowiona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze po uszczelnieniu chwilowym silnika właśnie wlanym olejem ciśnienie sprężania może być dwukrotnie wyższe

Kolego, fizyka się kłania. Nie jest to możliwe, chyba, że nie masz pierścieni, a tłoki latają jak chcą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Odswieżę by nie zakładać nowego. Jakie powinno być ciśnienie sprężania w 1.4 16V K4J. Znalazłem gdzieś wzór z którego wynika że u mnie przy stopniu sprężania 10:1 kompresja ma być 12bar. Tylko czy napewno? Są jakieś wartości minimalne lub widełki? Mam 150kkm przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!