Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czarny olej 1,5 dci


kacper69

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem zaniepokojony błyskawicznym "czernieniem" oleju silnikowego.

W nowym aucie ( megane 2005 1,5 dci ) był jakiś semisyntetik ELFa , po 2 wymianach na przeglądzie był wlewany ELF syntetik , sprawdzałem wkrótce po wymianie , i po 1000 km.

Po 1000 km wygląda jakby nie był wymieniony - zupełnie czarny.

Ostatnio zacząłem już próbowac z innymi producentami oleju , jest lekko lepiej , ale nie jestem zadowolony bo np. na Mobilu już po 5000 km jest zupełnie czarny.

Czy te silniki tak mają? , wcześniej jeździłem TD innej marki , i olej ciemniał systematycznie przez cały okres między wymianami , ale nie tak błyskawicznie jak w tym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc szczerze to nigdy nie sprawdzałem oleju w tak krótkim czasie od wymiany (1000-5000km) ale z mojej wiedzy wynika że olej w dieslu jest czarny (wynika to miedzy innymi z wyższej temperatury spalania). Wiem że przy wymianie tez byłem zaskoczony stopniem "czarności" przepracowanego oleju.Ale specjalistą nie jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W każdym dieslu olej po wymianie prawie natychmiast czernieje i nie jest to wada ani oleju, ani silnika. Jeżeli przestrzegasz terminów wymiany, to niczym sie nie przejmuj tylko jeżdzij i dbaj o stan oleju. Pamietaj też o jednoczesnej wymianie filtrów oleju i powietrza. Powodzenia życzę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[CIACH!!!]

 

Niby wszystko OK , ale w TD innej marki olej ciemnieje dużo wolniej i to mnie męczy.

Jak już pisałem wcześniej mobil 1 w tym silniku też jakby ciemnieje wolniej, czy to znaczy że jest lepszy czy gorszy?

[nie cytujemy postu w całości pod którym bezpośrednio odpowiadamy] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ilośc wytwarzanej sadzy ma wpływ ilośc powietrza dostarczanego do spalania. Im mniej powietrza tym więcej sadzy. Jest to kolejny powód aby na czas wymieniać filtr powietrza. A co do różnych silników to się nad tym nie zastanawiałem, dlaczego różne TD wytwarzają różne ilości sadzy. Może konstrukcja, a może subiektywna ocena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby spalić określoną ilość paliwa potrzebna jest określona ilość tlenu - powietrza. Dci to oszczędne silniki, więc palą mało paliwa -> zużywają mało powietrza. Mało powietrza -> więcej sadzy -> olej szybciej czernieje. Mylę się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[CIACH!!!]

 

No teraz to nie moge się zgodzić z ta sadzą ( co by to nie było) . Jak mało paliwa i mało tlenu to musi być mało sadzy , bo jak spalę dużo paliwa i dużo tlenu to wtedy na pewno będzie więcej sadzy , dla mnie jest to logiczne.

Jest jeszcze kwestia czernienia oleju nie z powodu nagaru na cylindrach , ale po prostu z jego przypalania przez silnik.

[nie cytujemy postu w całości pod którym bezpośrednio odpowiadamy, to już 2 raz] -Robak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ciesz się ze czarnieje a nie martw. Oleje mające dobre własciwości myjące osady sadzy w silniku czernieją szybciej - to powinno dać do myślenia, który olej jest lepszy a który gorszy. A sadza zbiera sie zawsze w dieslach bo w wyniku spalania ropy sadza powstaje i kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Cięcie]

 

Wszystko co piszesz jest prawdą , ale dlaczego w tych silnikach powstaje tak dużo sadzy!!!

Mam doświadczenie z konkurencyjnymi turbodizlami , tak mocno i tak szybko nie "brudzą" oleju. Myślę że coś jest na rzeczy.

 

Radzę jednak zapoznać się z regulaminem forum, a że to już nie pierwszy raz, to dostajesz upomnienie w postaci czerwonego paska. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robiłeś jakieś badania lub pomiary zawartości sadzy? a może chociaż analizę spalin przy podobnych przebiegach? A może olej silnikowy w "konkurnecyjnych turbodizlach" nie czyścił tak dokładnie silnika z nalotów....?

Jak przytoczysz twarde fakty, to chętnie podyskutuję :mrgreen: Twoja subiektywna ocena niestety nie może być traktowana jako wyznacznik który silnik jest dobry a który zły... sorry 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak przy okazji - "konkurencyjne turbodiezle" (mniemam że chodzi o grupe VW) niestety nie powinny być traktowane jako niedościgniony wzorzec - moj brat ma tourana 2.0 TDI 140KM i jakość podzespołów i bezawaryjność silnika pozostawia wiele do zyczenia....

 

[przypominam o nierobieniu offtopicu - bronius]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!