Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II


baciuś

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zaczynam poszukiwania, wozidełka dla seniora. Wybór podła oczywiście na Renault tylko tyle że Modus po 2008 roku, mam jak na razie dwa upatrzone egzemplarze:

http://otomoto.pl/renault-modus-grand-1-5dci-C27486266.html

http://otomoto.pl/renault-modus-C27468191.html

Proszę o Waszą opinię :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modus przyjemne autko, sam po takim, a właściwie GrandModusie zaglądałem nim złapałem sceniola drugiego.

Tu prezentujesz stosunkowo młode auta z silnikami 1,5dCi. Nim się zdecydujesz na zakup, podpytaj w ASO co tam siedzą za silniki. Na moje wyczucie to takie, jakie były montowane w sceniolach II przed liftem czyli te na wtryskach i pompach DELPHI. Ten pierwszy akurat ma moc w opisie podaną i jest to 86KM, a nie jak już w tych poliftowych sceniolach 106KM, które są na osprzęcie BOSCH-a i SIEMENS-a..

Obyś rodzicowi nie zafundował pułapki.

Co do samych aut zdecydowanie wybrałbym tego 1, bo to grand właśnie. Jest tej dlugości co sceniol I i podobnie ma miejsca za przednimi fotelami, choć kanapa jest węższa. po jej dodatkowym zwężeniu do 2 miejsc, można ją jeszcze dodatkowo pomiędzy tylne nadkola wcisnąć i w tej pozycji nawet kol. baciuś się zmieści z tyłu w pozycji półleżącej.

Poza tym autko wypasione w ASR/ESP, tempomat i czujniki cofania czyli za 2 tys więcej masz auto bardziej uniwersalne, bardziej wygodne i z lepszym wypasem, a tylko o 20 cm dłuższe jak to z drugiego linka.

Miałem okazje takiego krótszego testować jak brat żonie chciał go zakupić. Zbiera się fajnie pomimo tych 86KM, prowadzi się łatwo, komfort trochę mniejszy jak w sceniolu drugim. Auto jednak dojechało pod moim dowództwem do SKP na przegląd stanu i niestety z kanału już o własnych siłach nie zjechało. Błąd wtrysku na wyświetlaczu i zero współpracy. To mi właśnie wtedy dało do myślenia i sie zastanawiałem co tam jest za silnik skoro objawy identyczne jak w tych pierwszych 1,5 dCi.

Po swoje auto stojące na parkingu komisu wracaliśmy innym autem, podesłanym przez sprzedawcę. Modus pozostał przy SKP.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

oczywiście mam zamiar zabrać, wybrany samochód do ASO na sprawdzenie, oprócz tego zabieram zaufanego mechanika, ale oczywiście ostateczna decyzje podejmie senior. Dzięki za dotychczasowe opinie :!:

 

Dodano: 08 sty 2013 - 17:25

Jeszcze taki mi wpadł w oko:

http://otomoto.pl/renault-modus-1-5dci-skora-C23205339.html

 

Dodano: 24 sty 2013 - 17:01

Witam po dłuższym przemyśleniu przejdziemy na scenica, o to pierwsza propozycja: http://otomoto.pl/renault-scenic-fl-C25234958.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po dłuższym przemyśleniu przejdziemy na scenica

:D ;) bardzo rozsądna decyzja. Miałem dokładnie to samo w 2010 roku, najpierw był w planach grandmodus, jednak szybko zmieniłem zdane i nie żałuję tej decyzji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi nie pasuje, że konsola środkowa i kierownica są ciemne, a tapicerka kolorze jasny, ale może tak ma być. Brak systemu hands free (a bardzo wygodny i przydaje się). Więcej o wyposażeniu ciężko coś powiedzieć bo mało zdjęć środka. Brak napisu na klapie bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konsola środkowa i kierownica są ciemne, a tapicerka kolorze jasny

Konsola szarosrebrzysta a tapicerka jasnoszara. To przekłamanie kolorów na fotce. W moim jest podobnie na fotkach wyglądają jakby to w beż wpadało.

Poza tym kierownica wygląda na zwykłą plastikową, a te nigdy nie były jasne. Swoją drogą nawet nieźle się taką trzyma w łapkach, Rafi w swoim sceniolu ma taką i po kilku jazdach tym autem nawet ją polubiłem. Jest przyjemna w dotyku, pomimo że plastik.

Brak systemu hands free

Tu raczej też się mylisz, srebrzyste klamki zewnętrzne wskazują na jego obecność, jeśli kolor karoserii jest inny jak srebrny. Bez HF klamki zawsze są w kolorze nadwozia.

Potwierdzeniem obecności HF jest pobranie i powiększenie jednej z fotek, a tu wycinki z tego powiększenia z zaznaczonymi zarysami przycisków na klamkach, tak też tylko z HF mają.

post-2372-0-39028100-1359045471_thumb.png post-2372-0-20036800-1359045480_thumb.png

Napisu SCENIC faktycznie na klapie brakuje.

Przy tym silniku, z tą mocą i z tego rocznika należy uklęknąć za tylnym zderzakiem i popatrzeć od tyłu, po rurze wydechowej pod silnik, czy nie ma tam FAP-a, szczególnie jak auto ma w miejskich korkach jeździć.

Rura do samego wlotu do komory silnikowej ma być tej samej średnicy, katalizator jest niewidoczny, bo jest za silnikiem. Jeśli na wysokości nóg kierowcy będzie zgrubienie w postaci 16cm średnicy puszki, to jest FAP w tym aucie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu raczej też się mylisz, srebrzyste klamki zewnętrzne wskazują na jego obecność,

Kolor klamek potwierdza możliwość występowania tego systemu, ale czy zawsze? Nie jest to chyba główny czynnik. Dlatego też dopatrywałem się tych przycisków na klamkach, ale ich nie wypatrzyłem. Jednak zdjęcia które zamieściłeś dalej mnie nie przekonały. Ale faktyczne może pospieszyłem się z tą opinią. Auto ma HF. Przedmiotowy przycisk wyraźnie widać na 5 fotce, prawe tylne drzwi.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Srebrne klamki bez przycisków HF, występowały tylko jak auto było srebrne. W innych przypadkach klamki bez HF były też pod kolor nadwozia lub czarne.

Srebrne klamki z nadwoziem innego koloru zawsze (jak do tej pory) oznaczały obecność HF. Zawsze też miały przyciski do blokowania zamków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autko ładne na pierwszy rzut oka, skóra (znaczy ekoskóra), przeszkolony dach, klima automat, HF,... Tylko brak podstawowej informacji, czyli przebiegu. Niby serwisowany miał być, trzeba by to sprawdzić.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!