Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Stukanie przy ruszaniu i zmianie biegów w zawieszeniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Szukałem na forach i nie mogę nigdzie znaleźć problemu, może ktoś miał takie coś. Otóż przy ruszaniu na wyprostowanych kołach lub na skręconych słychać taki metaliczny odgłos (stuk) z przodu silnika i przy kazdej zmianie biegów też słychać taki pukanie, dodam jeszcze że jeśli jadę i puszcze pedał gazu i zaraz go dodam to też słychać takie puknięcie, wahacze myśle że są ok. I nie wiem co to może być za przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo poducha z tyłu silnika na dole, albo gumy z mocowania ramy pomocniczej do karoserii..

Podobne objawy były opisane dla sceniola II.

http://megane.com.pl/topic/40511-regeneracja-sanektrawersy-silnika-demontaz/

A tu znajdziesz co jeszcze może z przodu stukać:

http://megane.com.pl/topic/9616-problem-z-przednim-zawieszeniem/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobne objawy w 1,9 dCi i wszystko wskazuje na rozwulkanizowane koło pasowe na wale korbowym. Zawieszenie mam dobre, niedługo będę zmieniać rozrząd to przy okazji to koło zmienię. Objawy identyczne jak opisujesz. Dostań się do tego koła przez nadkole, zaznacz markerem ślad na kole, pojeździj. Jak się przestawi po jakimś czasie to masz przyczynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jade na stacje diagnostyczna sprawdzic zawieszenie, może mi powiedzą co i jak ale dzieki za rady. A przyczyna tak nagle się pojawiła od wczoraj tak zaczął pukać :D. Sprawdzałem poduche pod silnikiem i nie wygląga na pękniętą, ale jak poruszałem od spodu silnik to przy karoserii gdzie jest przykręcona sruba poduszka sie dość mocno rusza. Tak powinno być?

Edytowane przez mati9947
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam poducha tył.

U siebie miałem to samo i w RX4 które robiłem to samo było. Po wymianie spokój.

Niech ktoś ci weźmie złapie za silnik i nim szarpie a ty od dołu zobaczysz tylna poduszke ze lata jak zyd po pustym sklepie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra panowie. Ja szarpiąc za silnik w okolicach górnej poduszki (czyli przy rozrządzie) jestem w stanie tak go ręcznie rozbujać, że niemalże zaczyna się obijać o nadwozie. ;) Czy wobec tego można podejrzewać walnięcie dolnej poduszki? Czy może po prostu mam taką parę w łapach, że jestem w stanie wyrwać z nadwozia ten mały motorek 1.4 16V? ;)

A może po prostu motorek ma prawo skakać sobie na swoich poduszkach w pewnym zakresie? ;)

 

Aha - muszę dodać, że mój sprzęt, to Megane I phII więc pewnie i tak nie będziecie znali odpowiedzi. ;) ;)

No cóż - pozdrawiam mimo to. :D

Edytowane przez colins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu? U mnie żeby silnik ruszyć to się trza nieźle przyłożyć, a mały nie jestem. Ruszyć nim można w pewnym niewielkim zakresie, ale na pewno wyrwać go nie dam rady. Może za słaby jestem :D ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero po napisaniu zapytania zauważyłem, że problem dotyczy Megane II. A ja mam przecież jedynkę więc dopisałem, że pewnie nie dostanę odpowiedzi, bo w sumie to inne auto. :D No cóż - chyba muszę oddać Megankę do doktora aby przyjrzał się czy aby za mocno mi ten motor nie lata. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D tak czy siak, jak lata tak jak piszesz powyżej to na 100% tak nie powinno być, ale moim zdaniem nie ma możliwości żeby silnik obijał się o karoserię, oczywiście przy sprawnych poduszkach, wszystkich. Sprawdź też pozostałe poduchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mówiłem bylem na stacji diagnostycznej i powiedziano mi ze mam lekki luz na wahaczu ale dosłownie lekki i mam sprawdzic przy okazji gumy przy wahaczu i mowil ze moze to pukac, to mu powiedzialem czy poduszka od spodu nie jest walnięta bo silnik mocno sie rusza jak sie go potrzesie i stwierdzil ze moze byc bo ma za duzy luz i najpierw to by wymienil albo sprawdzil. Czyli tak tez zrobie z ta poduszka mysle ze to moze byc to bo przy hamowaniu tez slychac taki stuk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie, na walniętej poduszce przy rozrządzie, przy odpalaniu był stuk, pojedynczy. Jak zjeżdżałem prawym kołem z krawężnika, nieważne jakiego, lub przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające też był stuk. Ty masz trochę inaczej zawieszony silnik, ale przypuszczam, że objawy będą podobne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!