Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z przednim zawieszeniem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Miałem ciągłe głuche stuki przy jezdzie po kostce brukowej - za radą Dr No wymieniłem drążki - stukanie ustało.

 

Jednakże zauważyłem coś niepokojącego - podczas jazdy po dużej ilości małych nierówności (kocie łby, stara kostka, asfalt z ubytkami przy poboczu, przejazd przez tory/rozjazdy tramwajowe) i jednoczesnym hamowaniu cos w zawieszeniu zaczyna strasznie stukać. Nie mam zielonego pojęcia co to może być. Amortyzatory sprawdziłem - wynik bardzo dobry.

 

Drugi problem jest taki że przy maksymalnym skręceniu kierownica (do oporu) słysze zawsze na końcu takie metaliczne nieprzyjemne i w miare głośne puk.

 

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

metaliczne nieprzyjemne i w miare głośne puk

to może być sworzeń wahacza.

 

cos w zawieszeniu zaczyna strasznie stukać

gumy stabilizatora, jeśli są w MII <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia przede wszystkim tzw. łączniki stabilizatora. Dla pewności proponuję podjechać na szarpaki.

przy maksymalnym skręceniu kierownica (do oporu) słysze zawsze na końcu takie metaliczne nieprzyjemne i w miare głośne puk.

A nie było ich wcześniej, przed wymianą drążków (kierowniczych)? Bo jak nie było to coś sknocili przy wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest taki z już byłem u 3 mechaników - jeździli ze mną słyszeli stuki ale bezradnie rozkładają ręce - twierdzą że nie wiedzą co to może być...

------------------------------------------

------------------------------------------

były :-(

------------------------------------------

tyle że zwalałem to na te drążki które wymieniłem. Po ich wymianie stwierdziłem że to były dwa odgłosy które się nakładały na siebie. Teraz jeden ładnie zniknął - zostało tylko to bicie/stukanie przy hamowaniu na nierównościach...

Napraw klawiaturę, bo enter robi jakieś przerwy. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaczął od sprawdzenia łączników, jak są dobre to szukać dalej.

To może być sworzeń wahacza lub tuleje(silentbloki) na wahaczu.

Chyba jedynie szarpaki mogą coś pokazać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok - jade na szarpaki dzis o 15.30 - poproszę żeby spr też ten luz na maglownicy. Wróce do domu to dam cynk.

 

[ Dodano: 2008-10-28, 18:45 ]

No i po wizycie w Nastapolu (szarpaki + amorki) wszystko ok. Podobno na maglownicy są niewielkie luzy ktore nie mogą powodować opisanych stuków... Panowie zasugerowali ze to moze hamulce tak "buksuja" podczas hamowania na nierownosciach - mozliwe to??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to łożyska amortyzatorów! Ja miałem podobne problemy. Wymieniłem wszystko: maglownicę, drążki kierownicze, amortyzatory wraz z łożyskami, łączniki stabilizatora wszystko było Ok przez jakiś miesiąc. Teraz słyszę już jakieś dziwne odgłosy na większych nierównościach. Nasze drogi wykończą każde zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jezeli masz stulki przy hamowaniu to moze łozysko w kole.Ja myslalem poczatkowo ze to klocki a jak sciagnalem kolo to cala tarcza goniła.To na temat stuków przy hamowaniu.A jezeli chodzi o inne stuki mianowicie przy skreconych kolach np przy zawracaniu to mialem luz na maglownicy jak wyzej koledzy pisza i wystarczyło dokrecenie jednej sruby ale nie powiem ktorej bo podjechalem na warsztat do kolegi i nie zwrocilem uwagi ktora srube dokrecił.Stuki ustaly.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozesz napisac w jaki sposob ????

 

W maglownicy jest sruba, która dociska wałek na drążku kier. do listwy zębatej. Śrubę ta można pokręcać z zewnątrz, więc nie trzeba nic demontować.

Jak poszukasz, to dokładniejszy opis jest gdzieś na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!