Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie trzyma obrotów na zimnym silniku


Ganias

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Jako że sam dopiero zaczynam pogłębiać zainteresowania motororyzja w ujęciu technicznym, bardzo proszę forumowiczów o diagnozę co dolega mojej czarnulce.

Otóż po odpaleniu na zimnym silniku samochód nie chcę trzymać obrotów i gaśnie. Z odpaleniem nie ma kompletnie żadnych problemów, cyrki zaczynaja się dopiero po chwili. Megi W OGÓLE nie jest stabilna, a wskazówka obrotomierza spada zgodnie z prawami grawitacji;-) Dopiero jak na chama gazuję przez ok minutę, silnik jako tako zaczyna pracować na luzie. Podczas gazowania silnik nie pracuje równo, tylko szarpie.

 

Wszystko wskazuje na to, że ma to zwiazek z instalacja gazowa,która zamontowałem kilka dni temu. Wcześniej tak nie było, tzn. zdarzało się że auto gasło po odpaleniu (po wcześniejszym klekocie - po analizie forum stwierdzam, że dzwięk ten podchodzi pod KZFR), ale miało to charakter incydentalny, a na ten klekot pomagało przygazowanie samochodu. Dodam, że ów brak stablilizacji obrotów dotyczy rozruchu na paliwie, tylko na zimnym silniku, na gazie chodzi tip top. Dodam, że instalacja gazowa to BRC, więc o jakość instalacji jestem spokojny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Karolove, zgodzę się z Tobą, że to kwestia regulacji.

Co do instalacji, podzespoły są ok, ale całość pewnie wrzucona pod maskę i ledwo skalibrowana na postoju.

CO do odpalania na gazie/benzynie, jak czegoś nie wiesz- to się nie wypowiadaj. Rozruch silnika na lpg jest łatwiejszy, lpg nie zmywa filmu olejowego, a benzyna to czyni, nic tutaj nie ma zimno, do użytkowania na gazie, jeżeli zapewnisz odpowiednią mieszankę, a pragnę nadmienić, że propan-butan paruje szybciej niż benzyna w tych samych warunkach, ponadto, temperatura spalania lpg jest mniejsza niż benzyny. Osobiście znam człowieka i pomagałem mu ogarnąć instalację w 308 konnym Megane RS, mamy jedynie zasilanie gazowe, zrezygnował z benzyny, bo obniżała osiągi i niszczyła silnik, zamiast baku mamy dodatkową butlę, przy -30 nie było zająknięcia w pracy i zapewniam Cię, że silnik przeżyje więcej niż analogiczny na benzynie ze względu na brak cudnych "dodatków" w gazie. Amen

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku nie mogę się z toba zgodzić. Po pierwsze lpg na pewno spala się wyższej temperaturze, nawet jak sam zauważyłeś ma większą moc. Po drugie lpg jest paliwem suchym i do póki silnik nie zostanie odpowiednio nasmarowany może ono uszkodzić silnik, jeśli będzie często odpalany na lpg. Z jakiegoś powodu w nowych instalacjach są montowane termostaty, które nie pozwalają auto przełączyć się na gaz poniżej określonej temperatury.

 

Cieszy mnie natomiast, że zgadasz się mną co do regulacji gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karolove, nie masz racji. Termostat, a właściwie czujnik temperatury, jest instalowany dlatego, że gaz przechodząc ze stanu ciekłego do lotnego pobiera ciepło z otoczenia. Bez odpowiedniego podgrzania parownika, ten zamarza i przestaje działać. Czujnik opóźnia przełączenie na gaz do momentu, aż płyn chłodniczy jest w stanie podgrzać parownik.

Problem ten został wyeliminowany w instalacjach 5-tej generacji, w której nie ma parownika, a gaz jest podawany do silnika w postaci ciekłej. W tej generacji silnik wogóle nie potrzebuje benzyny. Może odpalać i jeździć wyłącznie na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karolove, benzyna jak i gaz są mieszaninami węglowodorów o różnych długościach łańcucha i benzyna niestety również jest "sucha", chyba, że w postaci kropel bytuje w komorze spalania to akurat powodów do zatarcia silnik ma więcej na benzynie, powtarzam: gaz nie zmywa oleju, benzyna tak. Co do temperatury spalania to nijak się to ma do mocy i to dowodzi, że nie wiesz o czym piszesz, w tamtej meganie jest zamontowany przed turbiną i za turbiną czujnik EGT (czujnik temp. gazów wydechowych) i zapewniam Cię, że na benzynie temperatury były większe. Kwestia mieszanki.

Natomiast czujnik temperatury gazu jest po to, aby w różnych temperaturach było zawsze tyle samo "gazu w gazie", resztę poruszył ładnie przedmówca, tutaj odwołuję do równania Clapeyrona i jego rozwinięć.

Suma sumarom, silnik może pracować nawet na łajnie, byle była zapewniona odpowiednia mieszanka

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku wybacz, ale jednak wolę wierzyć poczytnym periodykom niżeli Tobie, bo z Twoich wpisów wynika, że kompletnie nie masz pojęcia o czym mówisz.

http://www.greenweal.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=85:lpg-&catid=38:lpg&Itemid=60 . Twojej uwadze szczególnie polecam akapit wady lgp, gdzie masz wyraźnie napisane o wyższej tempetarturze lpg. Zresztą wpisując "temperatura spalania lpg w silniku: w google znajdziesz jeszcze kilka innych materiałów na ten temat. Dlatego proszę Cię nie staraj mi się wmówić, że jest inaczej bo póki nie przedstawić rzeczowych dowodów to Twoje wpisy są dla mnie zwykłym biadoleniem. Oczywiście jestem otwarty do dalaszej dyskusji.

Kreciq oczywiście masz 100% racji i to nie ulega wątpliwości, ale pamiętajmy, że LPG to jest jednak suche paliwo i nie daje ono takiego smarowania jak PB. To właśnie dlatego warto poczekać chwilę, aż silnik trochę się naoliwi :).

Życzę miłego dnia Wszystkim :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karolove im więcej będzie takich teoretyków jak Ty tym to forum nie zrobi ani jednego kroku w przód, nie wiesz o czym mówisz, bo nie masz doświadczenia praktycznego, temperatura spalin zależy bezpośrednio od mieszanki, jak masz za ciepło to przylej, po to się stroi auta. A wyższa moc jest uzyskiwana przez np. przyspieszenie zapłonu, co nijak się nie ma do Twojej teorii o temperaturze, polecam bardziej fachową literaturę, jeżeli nie jest to artykuł naukowy to można sobie nim d.. podetrzeć, z resztą wieloma artykułami również. Większych bredni niż Twoje tutaj wypisane, na oczy nie widziałem. "Oliwienie silnika" i rodzaj paliwa ma pomijalne znaczenie, to może mieć znaczenie promili, na korzyść lpg, zacznij od oleju, nie syfów rozlewanych w europie, podrabianych oraz tych z wyrobioną renomą, które straciły jakość, jak chcesz bardzo dbać o silnik. Życzę miłego dnia

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciq silnik z instalacją 2 generacji może pracować tylko i wyłącznie na gazie. Osobiście użytkowałem wózki widłowe rożnych firm w których silniki były napędzane tylko i wyłącznie gazem LPG od nowości.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego, co się orientuję, wózki widłowe napędzane gazem, są przeznaczone do pracy w zamkniętych pomieszczeniach, gdzie nie można sobie pozwolić na spaliny z benzyny/ropy. W pomieszczeniach takich temperatura nie spada poniżej zera stopni, a nawet jest od niej dużo wyższa. W takich warunkach parownik ma mniejsze szanse zamarznąć, ma czas na to aby ogrzał go olej z silnika. Ale mimo to, zdarza się, że parownik zamarznie i wtedy wózek stoi. I wtedy jest bieganie z suszarką do włosów/farelką, polewanie gorącą wodą z czajnika... Zostaw taki wózek na dworze w minusowych temperaturach. Po ostygnięciu silnika nie będzie jeździł.

Ostatnio, jak robiłem aktualizację softu w swoim STAGu, doszła opcja "ciepły start". Po jej zaznaczeniu, ciepły silnik od razu odpala i jeździ na gazie. Ale musi być ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku masz rację nie mam odpowiedniej wiedzy na ten temat gdyż moja wiedza opiera się głównie na tym co przeczytam w internecie oraz pokrywającymi się informacjami od mojego gazownika! I to właśnie mój gazownik powiedział mi już parę lat temu : "W zimię nie wolno odpalać silnika na mroźie"

 

Teraz już nie mam lpg, więc jakgdyby nie jestem na biężąco. Jeśli dysponujesz jakimiś materiałami potwierdzającymi Twoją tezę, bardzo prosze udostępnij nam je. Chętnie się z nimi zapoznam.

 

Odnośnie mocy lpg i jego temperatury spalania. Wydaje się mi, że moc paliwa uzleżniona jest od temperatury jaką jest wytwarzana. Tak mnie uczono na fizyce. A skoro lpg ma więcej okatanów od PB to na logike jego tempertaura spalania będzie większa. Zdaje sobie sprawe, że w Twoich oczach nadal jestem debilem i pół mózgiem, ale póki co nie potwierdziłeś swoich słów żadnymi dowodami. Przedstaw je a chętnie przyznam Ci rację!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej wykresy temperatury spalania dla beny i gazu, żeby nie być gołosłownym, ciepło (pow. 1000 stopni EGT) zaczyna się robić przy ubogiej mieszance, czy to na lpg czy na benzynie.

Temperatura im niższa w komorze spalania, tym większa moc silnika, po co w sportowych autach ogromne intercoolery, wtryskiwanie ciekłego gazu, podtlenku azotu (działanie podwójne). Trzeba tu uwzględnić najprościej (ile tlenu jest w powietrzu o temp. 50 stopni, a 10 stopni i czemu samochody chodzą lepiej gdy jest zimno, to samo jest z ciekłym/zimnym lpg chłodzącym komorę spalania. Podtlenek N2O rozkłada się pod wpływem ciśnienia w komorze na azot cząsteczkowy (który chłodzi komorę) i wolnorodnikowy bardzo reaktywny tlen- jaki mamy tego efekt każdy na filmach widział.

Trochę o odpalaniu i tu cytat "Odpalanie na LPG w zimie dla silnika jest mniej szkodliwe niz zapalanie silnika na paliwie - które to jest płynne - spływa po kolektorze do cylindrów i zmywa film olejowy (rozrzadza olej w cylindrze) co pogarsza smarowanie gładzi i powoduje szybsze zużycie pierścieni i cylindrów. LPG jest w fazie gazowej, tu tego efektu nie mamy!"

Nie jesteś dla mnie debilem i pół mózgiem-po prostu się nie interesujesz tematem-bo i po co, mnie kręcą gwoździe, druty, blachy wkładane do człowieka +gips gips i jszcze raz gips i hobbistycznie lpg. Jasne, że w 4 generacjach ciężko odpalać na samym gazie przy mrozie itp, bo ze względu na zapotrzebowanie na ciepło jakie ma gaz podczas odparowywania, prawdopodobnie zamarzła by ciecz chłodząca, ale jak już mamy ruch cieczy i z 10 stopni to jak dla mnie hulać na lpg. Z pomocą przychodzą instalacje 5 i jak się zwykło nazywać te do bezpośredniego wtrysku 6 generacji.

 

Dodano: 01 lut 2013 - 11:05

post-26326-0-37806500-1359712114_thumb.jpg i gazupost-26326-0-50823500-1359712128_thumb.jpg,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie trochę odpłynęli od tematu:-) Chociaż nie powiem, można się sporo dowiedzieć z Waszej rozmowy.

Wracajac do mojego przypadku- wyraziłem się za mało precyzyjnie -nie odpalam bezpośrednio na gazie, tylko na paliwie, z przełacznikiem ustawionym na lpg.

Powód dolegliwości mojego auta był prozaziczy - okazało się że chłopaki w serwisie nie uzupełnili mi płynu w chłodnicy (a mówili że to zrobili), przez co zamarzał parownik. Wymiana płynu spowodowała że zimny silnik pracuje normalnie na biegu jałowym (na paliwie, zanim silnik przełaczy się na lpg po rozgrzaniu), ale tylko gdy nie naruszę jego błogiego spokoju wciśnięciem pedału gazu:-). Jak ruszę na zimnym silniku, to momentalnie gaśnie mi po wciśnięciu sprzęgła. Na lpg pracuje bez zarzutu.

 

W piatek doszedł nowy objaw - podczas jazdy nagle zapaliła sie kontrolka "check engine" i kontrolka service, oraz (w tym samym momencie) informacja o awarii aSR-ESP... Od tego czasu auto strasznie się trzęsie, silnik cały podskakuje. Jak dziś odpaliłem auto, to "service" już nie świeciło, a check engine mrugał.

Nie wiem co to może być...i konia z rzędęm temu, kto wyjaśni co ma wspólnego esp z usterka silnika...

 

co do esp - już nie ma komunikatu o usterce, ale system faktycznie nie działa - zakopałem się w błocku na podjeździe i system ani myślał mi pomóc.

Edytowane przez Ganias
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!