Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie zapala - low battery


Rekomendowane odpowiedzi

Elektronik samochodowy z Gliwic ostatecznie zawęził obszar do komputera wtrysku. Próbował go reanimować (specjalizuje się w naprawach modułów elektronicznych) ale uszkodzenie jest zbyt poważne. Ważne było to, że wkazał element, który należalo kupić. Tu muszę powiedzieć, że szukał kompa na lokalnych składach części ale nie udało mu się nic znaleźć.

 

Drugim etapem była wspomniana firma el-cars. Nie mieli dokładnie mojego modułu ale przysłali mi moduł z innym numerem Boscha z wgranym programem pod moje auto. Otrzymałem moduł wyzerowany, tak, że wystarczyło tylko przełożyć bez potrzeby ingerencji clipem. Uwaga, koszt takiego modułu z wysyłką 122pln!!!

Dzisiaj zamontowałem moduł el-cars. Auto zapala za każdym razem, brak jakichkolwiek błędów.

Pozdrawiam elektronika z Owczarskiej 11 i el-cars! Dzięki gojgien za wskazanie serwisu!

Edytowane przez darekb7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemów ciąg dalszy, myślę, że mogę w tym wątku kontynuować, przecież od tego pierwszego problemu wszystko się zaczęło.

1.Dziś pojawił się komunikat "service" i "check injection". Tak jak podejrzewałem padła świeca żarowa (padają w tempie średnio jedna na rok). Już mam nową. Wieczorem ją wymienię.

2.Miałem okazję przetestować tempomat - i tu są schody.

Tempomat udaje się załączyć tylko na 3 i 4 biegu, na 5 i 6 nie przyjmuje zadanej prędkości. Jadąc na 4 biegu potrafi po paru sekundach wyskoczyć z tempomatu.

Ogranicznik prędkości działa na każdym biegu poprawnie.

Dzwoniłem do Kaczorów z tym problemem to mi facet odpowiedział, że prawdopodobnie przestawiły mi się czujniki na cięgnach skrzyni biegów bo one są gdzieś tam pod półką komputera wtrysków. Możliwe, że moje akcje naprawcze spowodowały przestawienie tych czujników - nie wiem będę to sprawdzał. Możliwe też jest wg faceta, że gubi się sygnał ze sprzęgła lub pedału hamulca - ale moim zdaniem wtedy tempomat działał by na pozostałych biegach.

Mogę jeszcze powrócić do starego modułu i sprawdzić czy na nim tempomat też tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do Kaczorów z tym problemem to mi facet odpowiedział, że prawdopodobnie przestawiły mi się czujniki na cięgnach skrzyni biegów bo one są gdzieś tam pod półką komputera wtrysków

Pierwszy raz słyszę, by na linkach i w tamtym miejscu były jakieś czujniki. Te przekazujące info o biegach to te na skrzyni. Czasami to ten sam co do światła wstecznego, 1 trzypinowy, a czasami jest drugi oddzielny. Wtedy są 2 dwupinowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ponieważ tam takowych nie ma. Czujniki czy to jeden, czy dwa, są wkręcane w skrzynię biegów.

Cięgna od zaczepów końcowych mają tylko mocowanie pancerza w elemencie przykręconym do skrzyni, a potem jest dopiero uszczelnienie na otwór przelotowy do środka auta. Dalej już mocowanie pancerza w konstrukcji pod lewarkiem biegów i zakończenie cięgien już na samych dźwigniach pod lewarkiem.

Nic dodatkowego i wyglądającego na jakiekolwiek czujniki, czy nawet kable do czujników tam nie widziałem, zarówno w przedliftowynm sceniolu 1,9dCi jak i moim poliftowym 1,5dCi obydwa z tempomatem.

A tak wyglądają same cięgna:

post-2372-0-08614600-1360073162_thumb.jpg

Z chęcią bym zobaczył fotkę takich czujników skoro tam być powinny...

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli drogą eliminacji zostają czujniki na pedale sprzęgła lub hamulca.

Nie wiem jak działają te czujniki, na pedale hamulca chyba są ze dwa? Jeden, który daje sygnał do świateł stopu a drugi pewnie od ciśnienia w układzie po naciśnięciu pedału. Jeśli one dają fałszywy sygnał to by oznaczało, że mi może migać światło stopu z tyłu bo hamulec sam nie hamuje.

Teraz przyszło mi do głowy, że może gdzieś brakuje styku aby tempomat działał poprawnie, gdzie mogą być wpięte te czujniki ze skrzyni biegów?

Chyba będę musiał zacząć od zamiany modułu na stary - aby wykluczyć awarie osprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj.. powoli... miga Ci światło stop bez naciskania hamulca??

Jeśli tak to tu może być przyczyna. Tempomat przecież jest dezaktywowany jak naciskasz sprzęgło lub hamulec. Wina może leżeć w przełączniku lub kostce tego wyłącznika. Może jest źle osadzony w gnieździe nad pedałem.

Co do czujników na skrzyni, to jakoś nie widzę bezpośredniego ich związku z samym tempomatem. Tempomat bardziej jest uzależniony od szybkości jaką auto uzyskuje niż od włączonego biegu.

Czujnik na pedale hamulca z tego co wiem też jest tylko jeden i nie ma nic wspólnego z ciśnieniem w układzie hamulcowym. Ciśnienia zadanego przez pompę hamulcową pilnuje sobie moduł ABS, nawet asystent nagłego hamowania włączający awaryjne jest z tego modułu sterowany.

Oblicza sobie na podstawie czujników ABS przy kołach, w jakim czasie auto wytraca szybkość.

Zaglądnij w temat o dobudowaniu tempomatu w megance II, tam to jest dość opisowo wyjaśnione co jest potrzebne i co z czym współpracuje, powinno to naświetlić gdzie w Twoim przypadku może być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat przejrzę.

Zastanawia mnie fakt braku tempomatu na 5 i 6 biegu. Jadąc 50km/h na 4 biegu tempomat działa - lub wylatuje, na 5 biegu jadąc 50km/h nie ma szansy go załaczyć - a kiedyś działał bez problemu.

Kaczory twierdzą, że nie ma czujnika od każdego biegu, jest tylko stan auto jedzie do przodu lub do tylu lub jest luz.

Jeśli przy 50km/h pozwala załączyć tempomat na 4 a nie pozwala na 5 to znaczy, że na 5 nie wie że jedzie do przodu.

Jeśli nie mogłem przesunąć czujników (bo ich nie ma w obszarze przezemnie dotykanym) to może słuszne jest twierdzenie, że gdzieś nie ma styku.

Hamulec pewnie działa poprawnie - jeszcze to spróbuję sprawdzić - ale jak spradzić czy miga światło stopu podczas jazdy?.

W tej chwili jest tak: na 3 tempomat działa stabilnie (choć z długo nie sprawdzałem) na 4 działa lub nie a na 5 i 6 wcale. I bądź tu mądry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kaczory twierdzą, że nie ma czujnika od każdego biegu, jest tylko stan auto jedzie do przodu lub do tylu lub jest luz.

Dokładnie. To ta sama informacja, która pozwala Ci lub nie, zapalić silnik i w zależności czy jest bieg czy nie, wymusza naciskanie hamulca lub sprzęgła. Tempomat jednak bardziej jest zainteresowany szybkością auta, a nie na jakim jest biegu. No chyba, że pośrednio, jeśli na niskim biegu nie potrafisz uzyskać szybkości potrzebnej do aktywacji tempomatu. Ale tu też raczej bierze sygnał z ABS tak jak szybkościomierz.

Też uważam, że to gdzieś kiepski styk i tempomat to nieprawidłowo odczytuje. Może same drgania na tym 4 i wyższych biegach przyczyniają się do przerw w obwodach, a po prostu to ze zmianą biegów kojarzysz i interpretujesz jako z tym związane....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to czujniki na pedale sprzegła i stopu działają prawidłowo bo załączają tempomat na niższych biegach. Pozostaje czujnik włączonego biegu do przodu(dowolnego) znajdujący sie na skrzyni. Może jest tak, że na niższych biegach przekazuje informację o załączonym biegu a na 5,6 już tej informacji nie podaje i tempomat się nie załączy. I teraz, jeżeli na tych biegach nie pokazuje załączonego biegu to powinien pokazać luz. I to możesz sprawdzić na postoju. Na zgaszonym silniku włącz 5 bieg, wciśnij hamulec i próbuj uruchomić silnik. Jak czujnik sprawny to silnik nie zapali.

A jak zapali to znaczy, że na tych biegach czujnik pokazuje luz. Spróbować można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zapali to znaczy, że na tych biegach czujnik pokazuje luz. Spróbować można.

UWAGA NA BENDIKS I ZĘBY NA KOLE ZAMACHOWYM!!!!! Czujnik będzie pokazywał luz i silnik będzie kręcił jak na luzie, a skrzynia będzie fizycznie na biegu. To jest sceniol, to będzie miał i postojowy zaciągnięty...

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że lewa noga nad sprzęgłem by w razie czego można było szybko wcisnąć. A samo zapalenie na biegu skutkuje co najwyżej krótkim skokiem do przodu. W starszych samochodach zdarzało mi się czasem takie zapalanie w pośpiechu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj sobie dokument 83D z tego załącznika:

MR370SCENIC8.pdf

Z treści wynika, że tempomat i ogranicznik biorą sygnał ze skrzyni tylko jak ona jest automatyczna, a z czujników przy pedale sprzęgła, jak on jest obecny.

Jest tam też napisane, że całością rządzi komputer wtrysku, i jeśli z nim coś robiłeś, to może na jego złączach też być problem.

Tu jeszcze rozpiska pinów przy ECU.

Pod tym adresem fotka i link do pdf-a

http://megane.com.pl/topic/44224-wymiana-sterownika-silnika-czy-moge-to-zrobic-samemu/page__view__findpost__p__331157

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z czujnikami położenia skrzyni jest wszystko OK. Nie chciał zapalić na każdym biegu na jakim próbowałem. Ostrzegał "select neutral", uff jeden problem z głowy.

Komputer wtrysków mam od el-cars, zamontowany w sobotę. Po pierwszym odpaleniu na nowym komputerze świeciła się kontrolka service, zgasła jak przekręciłem manetkę tempomatu.

 

Cos mi sie wydaje, ze komputer bede podmienial aby potwierdzic jego zfiksowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!