Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałem opisać swój ciekawy przypadek z abs w moim aucie

zaczeło sie od momentu, kiedy podczas jazdy psikłaem sryskiwaczami na szybę i sposptrzegłem, że zapaliła się kontrolka od ABS. Drugiego dnia wziąłem auto na podnośnik i okazało się że mam pekniety pierscień abs na prawej półosi, w ciągu tygodnia zmieniłem to założyłem nowy pierscien, ale nic to nie dało, wiec szukałem dalej. Znalazłem zasniedziałą kostke przy akumulatorze wiec polutowałem ją na stałe i w miedzy czasie posprawdzałem rezystancje czujników i wszystkie były ok. Po zalutowaniu przewodów kontrolka ABS zgasła i wszystko działało prawidlowo. po dłuższym czasie kiedy spadł śnieg i jeździłem autem po miescie z powrotem zapaliła się kontrolka w momencie kiedy zatrzymałem auto, zauważyłem kiedy podczas jazdy wyłączałem zapłon i włączałem kontrolka gasła, ale w momencie kiedy samochód przestał jechać i koła przstały sie toczyć kontrolka zapalała sie i nie gasła nawet jesli właczałem i wyłaczałem zapłon na postoju, mogłem ją zgasić tylko podczas jazdy do momentu kiedy sie nie zatrzymałem. Dostalem namiary na speca od renówek wiec pojechałem do niego, po podłaczeniu komputera z oprogramowanie CDIF2 wykazało że elektrozawór w pompie od przedniego lewego koła sie zacina, wiec postawiłem na wymiane pompy. Po wymianie jednej i po podłączeniu wyszło na zwykłym testerze że pompa traci komunikacje z lewym przednim czujnikiem po ruszeniu wiec wymieniłem na kolejną. Po trzeciej wymianie kontrolka zgasła po przejechaniu pewnego dystansu, ale po 3 godzinach problem sie pojawił. Kolega mi podpowiedział że miał podobny przypadek w BMW i pomogła mu dopiero wymiana czujnika mimo że miał prawidlowy odczyt wiec i ja tak zrobiłem, po wyjechaniu z garażu kontrolka sie paliła wiec postanowiłem podczas jazdy wyłaczyć i właczyć zapłon i kontrolka zgasła zatrzymałem sie dopiero po 5km i kontrolka sie nie zaświeciła ABS działał,do konca dnia jeździłem zatrzymywałem sie wyłaczałem silnik zostawiałem auto na kilkanaście minut wsiadałem odpalałem jechałem i niec sie nie zapalało. Dopiero po nocy jak podszedłem do samochodu i właczyłem zapłon to kontrolka zapaliła sie na stałe.

w miedzy czasie dowaidywałem sie o ABS i słyszałem mieszane zdania na temet programowania pompy ABS po wymianie, podpowiedziało mi to kilka osób niektórzy co zajmóją sie francuzami mówili że po przełożeniu powinno wszystko działać, a w serwisie dowiedziałem sie że niektóre modele tylko wymagały tego, zgrania prędkości obrotowej kół do sterownika przyjemność taka 200 zł kosztuje ale nie ma pewnosci.

moge jescze powiedzieć że prędkosciomiesz mi nie szaleje czysciłem jeszcze mase pompy abs wszystkie kostki tą pod samochodem też, sprawdzałem nawet rezystancje czujników bezpośrednio od kostki modułu ABS i jest ok. pytanie też czy w bebnach pył miałby jakieś wieksze znaczenie na działanie tego, nie sciągałem i sprawdzając miernikem czujniki pokazywało mi odczyt, i zmieniał się gdy kreciłem kołem .

może macie jakieś pomysły co można zdziałać jescze z tym zanim zdecyduję się na serwis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posprawdzałem instalacje elektryczną i myśle że doszedłem w miejscu gdzie lutowałem kable i wycinałem złacze przy akumulatorze przewody były dośc mocno już nadpalone, na miejsce lutowania zalożyłem zwykłe koszulki termokurczliwe i mimowszytsko wchodziła tam wilgoć. Pod koniec tygodnia będę zmieniał wiekszy odcinek tych przewodów, aż do środka i zastosuje koszulki term.z klejem w środku i powinno działać : )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 19 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!