Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam silny wyciek płynu z układu chłodzenia.

Nie widać skąd dokładnie cieknie, widać jak płyn spływa najpierw po korpusie silnika potem skapuje z misy olejowej od strony paska rozrządu.

Myślę że to albo z pompy albo z krócica który łączy wąż z korpusem silnika, choć pewności nie mam, nie ma jak tam zajrzeć - do spodu z kanału nie widać zdjąłem koło i nadkole też nic nie widać.

 

Nie mogę znaleźć schematu budowy -książki serwisowej tego układu w dieslu

Może ktoś ma pomysł co z tym fantem zrobić jak się do tego dobrać?

 

RENO MEGAN SCENIC 1.9 DTI 1999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zdjąć pasek alternatora i zobaczyć czy pompa wody nie ma luzu na kole. Jeżeli kapie od strony rozrządu to raczej pompa wody cieknie. Nowa taka lepsza to koszt 120zł ale można kupić dobrą nawet za 80zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne oring albo cały króciec do wymiany: http://sklep.salko.pl/index.php?t=80031&g=597&q=&r=0&rg=0&sg=UK%A3.CH%A3ODZENIA%20|%20PRZEWODY%20sztywne%20|%20montowane%20na%20bloku

Zazwyczaj od starości wykruszają się kołnierze na tym uszczelnieniu, silikon pomaga na 2 tygodnie i znowu się rozszczelnia. Znowu ta sama robota i znowu nowy płyn.

Nie widać dobrze tego ustrojstwa ale siedzi ponizej i w lewo od filtra oleju, a z tego króćca wychodzą węże biegnące na dole bloku przed silnikiem.

jeśli jeszcze nie był wymieniany to możliwe że to jego sprawka, kilka takich nieszczelności już było opisywanych w autach zbliżonych datą produkcji. Sam tego doświadczyłem w sceniolu starszym, z 1997 roku 1,9dT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzięki za odpowiedz.

To jednak na pewno ten króciec.

Jak to cudo wymienić, niema jak tam się dostać?

Jak ten króciec jest mocowany do korpusu silnika?

Jak spuścić płyn?

Silnik symbol F90 A734

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciec jest przykręcony na jedną śrubę. W pompę jest tylko wciśnięty. Już to przerabiałem w Clio. Trzeba spuścić płyn, zdemontować węże łatwa wymiana. Pamiętaj o nowym oringu. U mnie po wyjęciu wyglądało tak

thumb_hosting_zdjec_1359889513__zdjecie1430.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel który mi to wymieniał dostał się tam 2 razy, pierwszy by to uszczelnić i drugi by wymienić na nowy. Jest ciasno ale wymienił, a silnika nie wyciągał bo takich możliwości nie ma u siebie i nie trwało by to około godziny.

Króciec jest wciśnięty w blok i przykręcony 1 śrubą 8 mm za pomocą otworu w łapie.

Resztę płynu spuszczasz przez zdjęcie dolnego przewodu z chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze spuszczam przez zbiorniczek wyrównawczy :) przez ten najmniejszy przewód wystarczy podać powietrze. Płyn cofa się do zbiorniczka. Wystarczy założyć przewód na zbiorniczek i do bańki. Schodzi prawie cały płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedz.

"podać powietrze" znaczy się podpiąć sprężarkę?

Jest sens spuszczać cały płyn, czy tylko tyle żeby nie chlusnęło jak wyjmę krócica (myślę że tyko tyle jest obecnie płynu, jeżdżę tak pewnie z parę tygodni a zorientowałem się bo zabrakło płynu do spryskiwacza :) ) Jak ten układ odpowietrzyć i ile płynu wchodzi, mam 5l petrygo?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 Napraw ten ENTER bo się zacina. -Prezes

Edytowane przez SEET
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!