Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam silny wyciek płynu z układu chłodzenia.

Nie widać skąd dokładnie cieknie, widać jak płyn spływa najpierw po korpusie silnika potem skapuje z misy olejowej od strony paska rozrządu.

Myślę że to albo z pompy albo z krócica który łączy wąż z korpusem silnika, choć pewności nie mam, nie ma jak tam zajrzeć - do spodu z kanału nie widać zdjąłem koło i nadkole też nic nie widać.

 

Nie mogę znaleźć schematu budowy -książki serwisowej tego układu w dieslu

Może ktoś ma pomysł co z tym fantem zrobić jak się do tego dobrać?

 

RENO MEGAN SCENIC 1.9 DTI 1999

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zdjąć pasek alternatora i zobaczyć czy pompa wody nie ma luzu na kole. Jeżeli kapie od strony rozrządu to raczej pompa wody cieknie. Nowa taka lepsza to koszt 120zł ale można kupić dobrą nawet za 80zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne oring albo cały króciec do wymiany: http://sklep.salko.pl/index.php?t=80031&g=597&q=&r=0&rg=0&sg=UK%A3.CH%A3ODZENIA%20|%20PRZEWODY%20sztywne%20|%20montowane%20na%20bloku

Zazwyczaj od starości wykruszają się kołnierze na tym uszczelnieniu, silikon pomaga na 2 tygodnie i znowu się rozszczelnia. Znowu ta sama robota i znowu nowy płyn.

Nie widać dobrze tego ustrojstwa ale siedzi ponizej i w lewo od filtra oleju, a z tego króćca wychodzą węże biegnące na dole bloku przed silnikiem.

jeśli jeszcze nie był wymieniany to możliwe że to jego sprawka, kilka takich nieszczelności już było opisywanych w autach zbliżonych datą produkcji. Sam tego doświadczyłem w sceniolu starszym, z 1997 roku 1,9dT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzięki za odpowiedz.

To jednak na pewno ten króciec.

Jak to cudo wymienić, niema jak tam się dostać?

Jak ten króciec jest mocowany do korpusu silnika?

Jak spuścić płyn?

Silnik symbol F90 A734

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Króciec jest przykręcony na jedną śrubę. W pompę jest tylko wciśnięty. Już to przerabiałem w Clio. Trzeba spuścić płyn, zdemontować węże łatwa wymiana. Pamiętaj o nowym oringu. U mnie po wyjęciu wyglądało tak

thumb_hosting_zdjec_1359889513__zdjecie1430.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kumpel który mi to wymieniał dostał się tam 2 razy, pierwszy by to uszczelnić i drugi by wymienić na nowy. Jest ciasno ale wymienił, a silnika nie wyciągał bo takich możliwości nie ma u siebie i nie trwało by to około godziny.

Króciec jest wciśnięty w blok i przykręcony 1 śrubą 8 mm za pomocą otworu w łapie.

Resztę płynu spuszczasz przez zdjęcie dolnego przewodu z chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze spuszczam przez zbiorniczek wyrównawczy :) przez ten najmniejszy przewód wystarczy podać powietrze. Płyn cofa się do zbiorniczka. Wystarczy założyć przewód na zbiorniczek i do bańki. Schodzi prawie cały płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedz.

"podać powietrze" znaczy się podpiąć sprężarkę?

Jest sens spuszczać cały płyn, czy tylko tyle żeby nie chlusnęło jak wyjmę krócica (myślę że tyko tyle jest obecnie płynu, jeżdżę tak pewnie z parę tygodni a zorientowałem się bo zabrakło płynu do spryskiwacza :) ) Jak ten układ odpowietrzyć i ile płynu wchodzi, mam 5l petrygo?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 Napraw ten ENTER bo się zacina. -Prezes

Edytowane przez SEET
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!