Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem z ABS, świeci się kontrolka ABS - do tego komunikat Skontroluj układ hamulcowy, skontrolus abs, skontrolus esp. Auto miało uszkodzony amortyzator przedni oraz wachacz, od tego momentu te komunikaty.

Chciałbym sprawdzić czy kabel od czujnika do sterownika ABS mają ciągłość. Pytanie gdzie jest sterownik - i które kable sprawdzać.

Ewentualnie mam możliwość podmiany czujnika, ściągnąłem koło, odkręciłem śrubkę (torx) ale nie mogę wyciągnąć starego czujnika z tarczy. Chodzi mi o czujnik w przednim kole. Jak mogę ten stary wyciągnąć tak aby go nie uszkodzić?

 

Dodano: 09 lut 2013 - 17:14

Ok, wiem, że kabelki z czujnika wchodza do wiązki ktora idzie do komputera. Mam ciągłość tylko na jednym brązowym, pytanie teraz gdzie powinien być wpięty drugi kabelek bo nigdzie nie mogę go znaleźć na wtyczce. Może ktoś ma jakiś schemat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok udało mi się naprawić, okazało się że wtyczka za nadkolem była pęknięta i nie bylo styku.

Kontrolka ABS zniknęła, komunikaty o skontrolowaniu abs, esp oraz układu hamulcowego też zniknęły.

Pozostał klucz serwisowy. Oraz komunikat o skontrolowaniu funkcji bezpieczeństwa dziec. Czy ten klucz związany jest z tym komunikatem. O co wogóle chodzi z tą funkcją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, mam pytanie wczoraj wjechałem na śnieżna muldę przednim prawym kołem i mam komunikat skontroluj ABS. Czy wiecie może co mogło się stać? Czy faktycznie muszę jechać do serwisu czy mogę to jakoś sam naprawić??

 

Dodano: 22 mar 2013 - 16:46

Oraz komunikat o skontrolowaniu funkcji bezpieczeństwa dziec. Czy ten klucz związany jest z tym komunikatem. O co wogóle chodzi z tą funkcją?

Tak ma to związek ostatnio to przerabiałem, u mnie zepsuł się jeden z zamków w drzwiach z tyłu, stad ten błąd i kluczyk serwisowy. Niemniej ta informacje otrzymałem od elektryka a nie w serwisie Renault - panowie z serwisu dłubali 2 godziny i nie wiedzieli co się stało. Także może to być zamek lub po prostu jakiś błąd systemowy wiec przydałoby się podpiąć komputer i sprawdzić.

 

Dodano: 11 kwi 2013 - 12:30

WItam,

Niestety na mojego posta nikt nie odpowiedział ale może za to moja odpowiedź się komuś przyda. W moim samochodzie zapalił się klucz serwisowy i informacja Skontroluj ABS – aby byś szczegółowym powiem ze czasami te kontrolki się włączały a czasami nie. Sytuacja ustąpiła gdy wymieniłem przednie tarcze i wszystkie klocki hamulcowe.

Edytowane przez szlaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety na mojego posta nikt nie odpowiedział ale może za to moja odpowiedź się komuś przyda. W moim samochodzie zapalił się klucz serwisowy i informacja Skontroluj ABS – aby byś szczegółowym powiem ze czasami te kontrolki się włączały a czasami nie. Sytuacja ustąpiła gdy wymieniłem przednie tarcze i wszystkie klocki hamulcowe.

Może po wstrząsie jaki doznało Twoje autko poluzowała się albo pękła kostka łącząca wiązkę z czujnikiem w tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżę trochę temat.

Magane III 2011r. Świeci się kontrolka ABS - do tego komunikat skontroluj układ hamulcowy, skontroluj ABS, skontroluj ESP dodatkowo tempomat sam się wyłącza. Komunikaty nie są ciągłe pojawiają się i znikają.

Domyślam się ze może być problem z czujnikiem ABS, który jest przy piaście przedniego koła, tylko potrzebuję podpowiedzi.

 

Jak ten czujnik wyjąć żeby go nie uszkodzić?

 

Kolega matisk1 poruszał ten temat ale odpowiedź nie padła. Czy czujnik jest na wcisk i wystarczy go jakoś podważyć i wyciągnąć (oczywiście po uprzednim wykręceniu śruby torx)?Może ktoś go demontował i ma sprawdzony sposób na wyjęcie go.

A może powinienem szukać przyczyny zupełnie gdzie indziej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W sobotę przy okazji wymiany łożyska w przednim kole demontowałem czujnik ABS. W związku z tym że zwrotnice miałem na zewnątrz użyłem specyfiku do odkręcania zardzewiałych śrub. Problemem jest korozja wewnątrz otworu przez który wchodzi czujnik ABS. Czujnik wyciągnąłem przez podważanie od strony śruby oraz przeciwnej nożem i śrubokrętem oraz przez stukanie miękkim drewienkiem w czujnik ABS od strony łożyska. Trochę to trwało ale udało się zdemontować bez uszkodzenia czujnika. Wyciąganie zwrotnicy do wymiany czujnika raczej nie ma sensu więc proponuje podważanie z obu stron równomiernie. W razie połamania zawsze można pozostałość rozwiercić.

Edytowane przez darekr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok problem udało się częściowo rozwiązać. Pojawianie się kontrolki i komunikatów (Skontroluj ABS,ESP, Ukł. ham.) ustąpiło po wypięciu,przeczyszczeniu i ponownym wpięciu czujników pedału hamulca i sprzęgła.

Nie wyciągałem czujnika z piasty.

Niestety pozostał samoczynnie wyłączający się tempomat. Ale to chyba już temat na osobnego posta. Chyba że ktoś ma jakiś pomysł?

Tempomat się rozłącza nie zostawiając żadanej prędkości w pamięci, ponowne uruchomienie wymaga ustawienie prędkości od nowa przyciskiem + po lewej stronie kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, kontrolka zostaje, informacja "regulator" na wyświetlaczu też zostaje. Tylko przestaje trzymać zadaną prędkość skutkiem czego auto zaczyna zwalniać.

I nie zostawia prędkości w pamięci. Normalnie jak wciśnie się sprzęgło czy hamulec, tempomat przestaje działać ale zadana prędkość zostaje i wystarczy ją przywołać przyciskiem R. W moim przypadku trzeba "plusem" jeszcze raz ustawić - tak jak zaraz po włączeniu tempomatu przyciskiem obok dźwigni ręcznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Pochwaliłem się, że już wszystko ok ale niestety po tygodniu komunikaty wróciły :(

Umówiłem się na komputer zobaczymy co wyjdzie.

 

Dodano: 25 mar 2016 - 12:51

Problem rozwiązany.

Pojawianie się komunikatów i usterki były związane z uszkodzonym czujnikiem prędkości obrotowej koła (tzw. czujnik abs). Czujnik wymieniony na nowy oczywiście nie bez problemów bo był zapieczony. Serwis Renault twierdził że wymiana tylko z łożyskiem. Mój mechanik wymontował półoś i wybił czujnik. Auto i tak przy okazji miało wymieniane tarcze, klocki oraz olej więc osłony pod silnikiem były zdjęte i dostęp do półosi znacznie ułatwiony.

Mam nadzieję że wpisy będą pomocne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!