Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

świeci ESP - czy to przez klocki?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Po ostatnich próbach przebicia się przez śniegi zaświecił mi się ESP. Ponieważ na pierwszy rzut oka nic nie widać pod kołami, zastanawiam się czy może się świecić ESP ze względu na kończące się klocki z tyłu?

Nie, żeby mi tarł blachą ale nowością też nie grzeszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przyczyna uszkodzenia lub wyrwania przewodów od czujników przy kołach. ABS-u też zapewne nie masz.

Grubość klocków nie ma z tym nic wspólnego, już prędzej problem z tarczami z tyłu lub łożyskami kół z przodu. Są znane przypadki, (choć rzadko) że utraciły swoje właściwości magnetyczne i czujniki głupieją. To coś jak pęknięty pierścień zębaty w poprzednich modelach. Tu jednak pierścieni nie ma, Ząbki to odpowiednio namagnesowane miejsca na tarczach lub łożyskach.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ząbki to odpowiednio namagnesowane miejsca na tarczach lub łożyskach.

Ot to ciekawostka... No dobrze wiedzieć.

W takim razie czujnik, bo świeci mi się zaraz po uruchomieniu. Trzeba będzie przelecieć kable krok po kroku... Ale to kiedyś tam, bez ABSu też da się jeździć :lol:

Dzięki za szybką reakcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne będzie to gdzieś od wtyczek widocznych w nadkolach do samych czujników. Może czujnik jest wyrwany z jego osadzenia i za bardzo oddalony od namagnesowanego obszaru. Z tego co pamiętam to maksymalny odstęp nie powinien być większy jak 1,2mm. Samych czujników nie powinno się sprawdzać omomierzem. Tak przynajmniej twierdzi mój elektryk. Ponoć jest to gdzieś w serwisówkach w czerwonej ramce. W tych które ja czytałem, jest tylko napisane by w razie problemów czujniki wymieniać na nowe.

Osobiście naprawiałem jeden taki kabelek, który był przetarty poniżej wtyczki i po wykasowaniu błędów CLIPem wszystko wróciło do normy. Najlepiej od CLIP-a zacząć, bo wskaże który czujnik jest przyczyną usterki.

Chyba gdzieś pisałeś o zerwaniu łańcuchów, może to one kabel uszkodziły...

Ot to ciekawostka...

Wydaje mi się, że to dość powszechna wiedza, że tam są specjalne łożyska i muszą przy wymianie być odpowiednio odwrócone by ABS działał...

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!