Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

meganka ma problemy z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Teraz mi przyszło do głowy, pod czujnikiem temperatury, na składaniu silnika z obudową sprzęgła jest czujnik położenia wału, należy go zdemontować i wytrzeć dokładnie, może być nawet zwykła szmatka, nie stosować żadnych szczotek drucianych papierów ściernych.

Dobrze byłoby zmierzyć rezystancję. Podgiąć styki we wtyczce i spryskać jakimś płynem kontaktowym.

Druga sprawa, jak auto jest zimne, włączyć zapłon, ale nie odpalać, słuchać czy pracuje pompa paliwa, operację powtórzyć 2-3 razy i napisać czy odpala szybciej czy nadal tak samo, ale tylko i wyłącznie na zimnym silniku, wiem że na ciepłym odpala natychmiast.

Polecam odpięcie i spryskanie płynem kontaktowym wszystkich wtyczek od czujników widocznych po otwarciu maski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blondynka... Wybacz hihi :)

 

I jeszcze jedno.. Jakie objawy daje ten czujnik temperatury na dzialajacym silniku? Szukalam, szukalam i niestety nic nie znalazlam..:lol:

Edytowane przez malarz78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten temat, post #43, druga ramka z zielonym tłem. Tam opisano poprawne działanie tego czujnika i jego znaczenie dla silnika. Jeśli działa nieprawidłowo i przesyła głupoty do komputera ECU, to ten może na zimnym silniku nie zwiększać automatycznie dawki paliwa. (potocznie zwane ssaniem)

Rozruch zimnego silnika bez włączonego ssania jest utrudniony, a zazwyczaj niemożliwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekowac!!! Zginelabym bez Was z tym wszystkim;)

 

Dodano: 27 lut 2013 - 23:37

Witam czy moglbym prosic o instrukcje , jak powinna sie zachowywac kontrolka immo... tzn. kiedy mruga , kiedy gasnie , i co sie z nia dzieje gdy immo... nie dziala (jest zepsuty).

Z gory dziekuje za odpowiedz Krzysztof.

PS za czujnik temperatury cieczy wezme sie w weekend , bo po ciemku to nie robota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W załączniku instrukcja do auta, opis poprawnego działania diody immo na stronie 1.09

Opis sposobu przyuczenia kluczyków w dziale 5

Instrukcja obsługi Renault Megane I phII.pdf

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien- dziekuje!

 

Przed chwila.rozmawialam z mezem i prosil mnie abym napisala, ze kontrolka od immo zachowuje sie normalnie wg tej ksiazki, natomiast czasami blyska sie kontrolka Serwis i jakis pomaranczowy zygzak, ktory teoretycznie moze oznaczac jakis spadek napiecia albo cos takiego... Tak jakby w rytm rozrusznika. Raczej to przez slaby aku bo dopiero przy entej probie, gdy aku juz slabnie to zaczynaja blyskac...

 

Teraz odpalila za 6 razem.. Jest zimna i po tym odpaleniu i zgaszeniu nastepnym razem odpalila na "dotyk".... Za kazdym razem juz teraz odpalala. Ssanie dziala bo po odpaleniu trzyma ok 1000 obrotow i po chwili spada do 700-800 obrotow. Silnik pracuje ok. Czasami skoczy obrotami o ok 100 i czasami zadrzy silnik.

 

Rece nam juz opadaja..

Edytowane przez malarz78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma się co zniechęcać, objawy jak wiele tu na forum opisanych i do naprawienia. Grunt to właściwą diagnozę postawić i wymienić co trzeba. Wygląda na sprawy elektryczne i przesyłu danych z czujników. Właśnie dlatego ECU nie może odpowiednio przy rozruchu silnika wysterować.

Najprościej i chyba najmniej kłopotliwe, byłoby auto pod CAN CLIP-a podłączyć. Wówczas nie trzeba gdybać i kilku rzeczy metodą prób i błędów wymieniać. Koszt takiego podłączenia i wymiany lub naprawy danej szwankującej części może być niższy, jak szukanie po omacku i wymiany wszystkiego po kolei, aż się losowo trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dziekuje , ale co to ten Can Clip ?

Kolega ma taki maly komputer do diagnostyki , i po podlaczeniu wyskoczyly dwa bledy stacyjki i jeden sondy lambda , po skasowaniu i ponownym podlaczeniu po jakims czasie bledow brak.

Mam takze pytanko czy pompa po przekreceniu kluczyka ma byc slyszalna za kazdym przekreceniem , czy ma jakis wylacznik cisnieniowy bo u mnie slychac ja co trzecie przekrecenie a przynajmniej tak ja slysze?!

 

 

PS. Wielkie dzieki za dotychczasowa pomoc !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co to ten Can Clip

Jedyna maszynka diagnostyczna, która w pełnym zakresie potrafi się z renówkami dogadać.

Właśnie te urządzenia są w autoryzowanych serwisach renaulta. Wiele tez takich jest w posiadaniu osób z poza aso, nawet na tym forum jest ich kilka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm dobrze wiedziec. Zobacze co i jak tu wyglada. A wiecie moze co z ta pompa..?

 

Dodano: 01 mar 2013 - 23:40

Witam ponownie , wczoraj zrobilismy sobie z zona mala burze muzgow , i wydedukowalismy ze te fochy mojej meganki to problem z zasilaniem w paliwo czyli: gdy autko stoi nie odpalane prawdopodobnie paliwo cofa sie do zbiornika , i dlatego jest problem z rozruchem np. po nocy na parkingu. Pompa w zbiorniku dziala ok. ale nie da rady dopchnac paliwa przez caly uklad do listwy wtryskowej poniewaz tam gromadzi sie powietrze i trzeba kilka razy pokrecic rozrusznikiem aby sie go pozbyc. Dzisiaj zdjalem wezyk zasilajacy z listwy wtryskowej , nie bylo tam zadnego cisnienia a chyba troche byc powinno , przekrecilem kluczyk i nic nie polecialo dopiero za drugim razem polalo sie paliwko , zalozylem wiec wezyk na swoje miejsce i odpalila na dotyk!!!!

Mam wiec pytanko gdzie w ukladzie zasilania paliwem umiejscowiony jest jakis zawor bezzwrotny ktory jednak puszcza w pompie , przy filtrze czy moze jeszcze gdzieindziej???

Pozdrawiam Krzysztof.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!