Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

meganka ma problemy z odpalaniem


Rekomendowane odpowiedzi

Dobra Panowie, skoro jedna sprawa wyjasniona to wrocmy do naszej Megi... Sprawdzone juz jest:

- czujnik polozenia waly (nowka)

- wszystkie bezpieczniki i przekazniki w komorze silnika, jutro te na podszybiu.

- centralka/ komputer nie zasniedziale a wrecz jak nowe..

- baterie w pilocie wymienione

- swiece sprawdzone

- wszystkie polaczenia mas jakie znalezlismy sprawdzone i sa OK

Silnik odpala czasem za 2, czasami za 6 a czasami za 20 razem... A co najdziwniejsze po odpaleniu wszystko pracuje w 100% prawidlowo. Po zaparkowaniu zrobilismy test i puki jest cieply odpala za kazdym razem czy sie drzwi otwiera, czy sie zamyka pilotem, po prostu wszystko dziala jak malowane do momentu az nie ostygnie, wtedy zaczynamy "zabawe" od poczatku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie... Dzisiaj rano zapalila za 4 razem a przed wczoraj, jak maz wrocilwieczorem z pracy to za kazdym razem. Jak wyjal kluczyk, jak otworzyl drzwi, jak zamknal i otworzyl pilotem to palila bez jekniecia.. Jednak po paru godzinach, gdy juz ostygnie znowu ma jakiegos focha...:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając cały temat, jakoś dziwnie wszystko oscyluje wokół immo i blokady rozruchu..

Moim zdaniem to sprawa czujnika temperatury i błędnych odczytów wysyłanych do komputera wtrysku.

Należy też zlokalizować miejsce wycieku i zlikwidować przyczynę ubytku płynu chłodniczego. Zazwyczaj jest to na pompie cieczy, albo na króćcu wychodzącym z bloku silnika.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien i co ewentualnie mozna z tym zrobic albo jak to sprawdzic..?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

O matko... To mnie niezbyt pocieszyles... No ale przynajmniej mamy jakis kolejny punkt zaczepienia...:lol:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zapomnialam dodac, ze kontrolka od immo gasnie, wiec teoretycznie immo dziala..

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmienić czujnik na nowy... Ewidentnie widać, że usterka i problemy z odpalaniem mają związek z temperaturą silnika. Na pewno jest to bardziej związane z czujnikami, jak z otwartymi drzwiami i immo, skoro kontrolka od blokady rozruchu wskazuje poprawne działanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tak i wygląda jak ten a może to nawet jest ten:

http://sklep.salko.pl/produkt,53836,0,czujnik-temperatury-wody-REN.96&gt%3b-3st-pomiar.html

Należy sprawdzić jak wygląda ten w aucie, ile ma styków w kostce i jaka temperatura jest oznaczona na jego sześciokątnej obudowie. Albo po prostu według numeru silnika dowiedzieć się w autoryzowanym serwisie, jaki jest numer referencyjny tego czujnika.

Ja na Twoim miejscu byłbym uradowany jeśli to faktycznie tylko czujnik....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, ze masz racje... Mam nadzieje ze takie cudo znajde na ebay-u bo powiem szczerze, ze na sama mysl latania z wozkiem po calym Londynie i szukaniu czujnika to mi sie slabo robi... No ale badzmy dobrej mysli;)

 

A z tym plynem od chlodnicy jest tak, ze juz 2 razy byl dolewany, na parkingu sa 2 srednie plamy ale nie jestesmy pewni, czy to nasze... Raczej nie spala plynu bo nic nie dymi ani nic sie nie dzieje co by moglo wskazywac na spalanie plynu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jestesmy pewni, czy to nasze

Zaparkuj auto a pod spód wsadź kawał tektury, przynajmniej będzie wiadomo z której strony kapie.

Jeżeli jest osłona pod silnikiem to świecąc latarką też da się ocenić miejsce, po tym można dojść gdzie jest ewentualna nieszczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro był dolewany to gdzieś cieknie. Postawić auto gdzie plam jeszcze nie ma, obrysować obecne plamy kredą i auto postawić na tym samym stanowisku ale z lekkim przesunięciem i obserwować czy jest nowa plama, czy te się powiększają poza zaznaczenie.

Co do czujnika to tak jak pisałem najpierw dokładnie rozpoznać jaki czujnik jest w aucie, no chyba, że koledzy z forum, posiadający benzynki podpowiedzą wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo dzisiaj tak zrobimy, dam jutro znac czy to nasze czy nie... A kolo 15 maz sprawdzi latarka czy cos widac...

 

A czy za slaby akumulator moze miec cos wspolnego z problemami przy odpalaniu?

Edytowane przez malarz78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że koledzy z forum, posiadający benzynki podpowiedzą wcześniej.

Czujnik jest dokładnie taki.
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

Jest to czujnik podwójny o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji. Pierwszy przekazuje sygnał napięcia do elektronicznego urządzenia sterującego silnika (styki 13 i 73), który włącza w zestawie wskaźników lampkę ostrzegawczą w przypadku przegrzewania się silnika, włącza silnik wentylatora chłodnicy oraz optymalizuje (dla danej temperatury) kąt wyprzedzenia zapłonu i skład mieszanki. Drugi przekazuje w sposób ciągły sygnał napięcia do wskaźnika temperatury w zestawie wskaźników.

W przypadku uszkodzenia czujnika cieczy chłodzącej elektroniczne urządzenie sterujące zasila w sposób ciągły elektryczny silnik wentylatora cieczy chłodzącej. Marka: Jaeger.

Napięcie zasilania (mierzone na stykach B1 i B2 złącza czujnika): 5 V.

Rezystancja:

- przy 20°C: 3060 do 4045 Ω;

- przy 40°C: 1315 do 1600 Ω;

- przy 80°C: 300 do 370 Ω

- przy 90°C: 210 do 270 Ω.

 

Dodano: 27 lut 2013 - 13:32

thumb_hosting_zdjec_1351364056__schowek01.jpg

czujniki temp. nr 3

http://megane.com.pl/topic/4068-czujniki-16v-silnik-k4m/page__hl__czujnik+temperatury+cieczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy za slaby akumulator moze miec cos wspolnego z problemami przy odpalaniu?

Może mieć i ma wielkie znaczenie, jednak jeśli silnik nie zapali po 1 kręceniu silnikiem, to na pewno aku. nie jest mocniejszy przy 5 kręceniu, kiedy to silnik odpala. Tak więc aku, tu nie jest temu winien. Ponadto słaby aku. można rozpoznać po zerowaniu liczników przebiegów okresowych. Cały prąd jest wówczas zjadany przez rozrusznik i wskaźniki nietypowo gasną na czas kręcenia rozrusznikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok Panowie, te 2 ostatnie posty to dla mnie czarna magia ale zapewne maz bedzie wiedzial o co wam chodzi..:lol: dzisiaj poszukam tego ustrojstwa na ebay-u ale dopiero jak cora pojdzie spac bo mi kompa rozniesie...:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!