Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kilka ogólnych pytań


Maarcin

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio dziewczyna kupiła Grande Punto. Bardzo sympatyczne i proste auto. W porównaniu do MII to strasznie biedne wyposażenie. No i osiągi ... najpopularniejszy 1.4 8v 77KM to dość powolny motor. 1.2 to w ogóle musi być porażka. Myślę, że co najmniej 1.4 16v dawałby radę, ale takich wersji jest bardzo mało na rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z jego awaryjnością? :D

Co do wyposażenia może faktycznie słabe, ale jakość materiałów podobno już lepsza niż w dwóch poprzednich generacjach (brat miał Punto 1 teraz ma Punto 2 i tam faktycznie jest słabo) :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj się nie zgodzę. Jeździłem Punto II przez 7 lat od nowości i NIGDY nie miało żadnej awarii.. A użytkowane było codziennie.

 

Śmieszą mnie takie powiedzenie jak "Aut na F się nie kupuje..." Miałem Forda, Fiata, teraz mam Renault i żaden z tych samochodów nigdy mnie nie zawiódł.

 

Kilkoro moich znajomych jeździ niemcami np. Oplami czy VW i tam awarie (zwłaszcza elektroniki) są na porządku dziennym, więc ciekaw jestem skąd takie stereotypy? Chyba tylko stąd, że Polsce nadal VW w TDI uważany jest za super bezawaryjne auto. I tak ludzie ślepo w to wierzą i kupują 7,8 letnie gnioty z niemiec z przebiegami po 150 tysięcy (raczej nierealnymi). Za tą cenę wolałbym kupić coś mniejszego i nowszego np. takie auto na "F" w dobrym stanie i cieszyć się jazdą przez kilka lat. No ale to jest Polska i mentalność niektórych ludzi chyba się nie zmieni..

 

 

Ja ze swojej strony Grande Punto mogę polecić. Można upolować fajną wersję Sport z dobrym dieslem JTD albo z benzynką T-Jet i klimatronikiem za rozsądną kasę. Jakość wnętrza może nie powala, ale co do mechaniki nie można mieć uwag.

 

 

dla mnie tandetaaa, ani wyposażenia, ani jakości, ani dobrego silnika.

 

Kolego, nie wiem czy wiesz, ale w Twojej Vectrze silnik CDTI to nic innego jak JTD od Fiata :D

Edytowane przez Reins
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj się nie zgodzę. Jeździłem Punto II przez 7 lat od nowości i NIGDY nie miało żadnej awarii.. A użytkowane było codziennie.

To powiem, że miałeś wielkie szczęście. Wystarczy punto II postawić na tydzień na parkingu i już się zaczynają kłopoty z łożyskami alternatora (zastają się). Teściu miał punto II i kłopoty z łożyskami z przodu były na porządku dziennym, następnym problemem były jak dla mnie słabe oświetlenie mijania oraz problem z matowieniem kloszy, potem miał problem ze sterownikiem silnika (naprawa koszt 1600zł), problemem także była masa w tylnich lampach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem, że miałeś wielkie szczęście. Wystarczy punto II postawić na tydzień na parkingu i już się zaczynają kłopoty z łożyskami alternatora (zastają się). Teściu miał punto II i kłopoty z łożyskami z przodu były na porządku dziennym, następnym problemem były jak dla mnie słabe oświetlenie mijania oraz problem z matowieniem kloszy, potem miał problem ze sterownikiem silnika (naprawa koszt 1600zł), problemem także była masa w tylnich lampach.

 

Czyli tak samo jak renault, tylko renault jest w gorszej jakości z powodu słabej zabezpieczonej blach. Ale silniki w fiacie są trwałe głownie diesle. Renault mógłby kupić od fiata licencję na silniki benzynowe i diesla. I nie było by problemy z trwałością.

 

Części najtaniej ma skoda i chevrolet. Fiat niestety nie ma tanich części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arbites chyba mylisz auta. Po 2000 roku to renault ma lepsze zabezpieczanie przeciw korozji niż fiat z tego samego rocznika. Do problemów jakie miał teść z fiatem dochodziły także wymiany akumulatora co 2 lata. Bo tyle wytrzymywał. Do tego dochodziły dolewki oleju bo pocił się silnik i nie dało się tego uszczelnić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, nie wiem czy wiesz, ale w Twojej Vectrze silnik CDTI to nic innego jak JTD od Fiata :D

 

wiem, wiem w cromie montują te silniki co w vectrze. Chodziło mi o to że wkładają tam słabe silniki. Upolować coś mocniejszego jest bardzo trrudno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault mógłby kupić od fiata licencję na silniki benzynowe i diesla.

Chyba odwrotnie.... popatrz na F1, to silniki Renaulta już kolejny raz z rzędu po tytuł mistrza zmierzają, a ferrarka z fiatem drepczą za nimi od 2008 roku.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyli tak samo jak renault, tylko renault jest w gorszej jakości z powodu słabej zabezpieczonej blach

 

człowieku chyba nie wiesz co piszesz, tak sie składa że widziałem się ostatnio ze znajomym lakiernikiem na placu stały same niemiecki auta, passat b6, audi a6 2007r, więc nie mów takich głupot. Renault ma świetne blachy, może masz bite auto, dlatego wychodzi ci ruda.

 

Dodano: 15 cze 2013 - 15:58

mówić, że renault ma słabe blachy to naprawde grzech.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grande Punto to dobry wybór,oczywiście pod warunkiem przyzwoitego stanu technicznego.Jakościowo materiały lepsze niż megance.Oczywiście wyposażenie uboższe,ale po kilku latach staje się to zaletą,gdyż nie ma co się psuć.

Jedynym utrudnieniem jest płytkowa regulacja zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma się o co kłócić <_<

 

a co myślicie o tym egzemplarzu: http://otomoto.pl/renault-megane-1-6-16v-climatronic-panorama-C27664353.html ? :!:

 

Sam nie wiem czy kupić 5-drzwiowy i prawdopodobnie bez szklanego dachu, czy taki jak wyżej :!:

Edytowane przez Maarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!