Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Megane II Grandtour 2006 1.9 dCi 110KM, przedbieg 212 tys.km:

Oś przednia: 49% L i 42% P (różnica 4%), amplituda odpowiednio 29 i 30 mm (PZM)

Oś tylna: 42% L i 42% P, amplituda na obu kołach 44 mm

Wegług opisu na wydruku powyżej 40% są dostateczne. Niby nic sie nie dzieje złego ale zużycie amorów to proces długotrwały i pewnie przyzwyczaiłem się i wyłapuje już że powinny być lepsze.

Na pomiarach:

- w marcu 2012 przy przebiegu 195 tyś.km przód miał 55% skuteczności (PZM)

- w lipcu 2010 przy przebiegu 160 tyś.km przód 67% i 66%, tył 42% i 43% (serwis Mercedesa)

- w lipcu 2009 przy przebiegu 139 tyś.km przód 47%, tył 54% i 56% (serwis Skody)

Auto zawsze jeździ z odpowiednim ciśniueniem w oponach.

Można ufać tym pomiarom czy to bardzo mgliste badanie? Wymieniać czy nie? Jak tak to jakie amortyzatory polecacie?

Do 31 marca jest promocja w ASO, zniżka 30% wieć może wyjść całkiem rozsądnie;)

P.S.

Obecne to pierwszy montarz fabryczny wieć całkiem słuszny przebieg wytrzymały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wymieniać coś co jest jeszcze dobre ,Nie ma amortyzatorów ze 100% skutecznością ,nakazana wymiana to dopiero jak skuteczność tłumienia spadnie poniżej 20% (na przeglądzie nie przejdzie zagrożenie życia) .Nowe amortyzatory posiadają zdolnośc tłumienia drgań ok.80%.Decyzję musisz podjąć sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiejm, są jeszcze dostateczne. Przegląd też przejdą gdyby ktoś je na nim zechciał zbadać, podobnie jak opony z 1,6 mm bieżnikiem.

Prawdopodobnie będę wymieniał łożyska Mcphersonów to przy jednym nakładzie pracy można i resztę zrobić :lol:

Ile średnio wytrzymują amortyzatory w MII kombi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja to widzę trochę inaczej.

Pomiar na stacji diagnostycznej daje tylko subiektywny obraz sprawności amortyzatorów. Na bląd tego wyniku składają się

następujące czynniki:

- ciśnienie powietrza w ogumieniu

- temperatura otoczenia

- połączenia przegubowe zawieszenia

 

tutaj linktrochę literatury.

 

Amortyzatory jest to temat bardzo u nas marginalizowany i właśnie często takie myślenie, że po co wymieniać jak jeszcze

są dobre prowadzi do tragedii. :lol:

Amortyzatory należy kontrolować co 20tyś. km i powinno się wymieniać co 80tyś. bez względu czy mają 50% zużycia.

Kolega dobrze wcześniej napisał, że amortyzator starzeje się stopniowo, tak że się do tego przyzwyczajamy.

Zużycie amortyzatorów rzutuje na podstawowe systemy bezpieczeństwa takie jak ABS, ASR czy ESP.

Amortyzator starzeje się nawet jak nie jest używany, gdyż jest wypełniony olejem, którego zazwyczaj nie można

wymienić lub uzupełnić. Jest wykonany z metalu który jest podatny na korozję. Składa się z około 50 części

z których każda może ulec awarii.

Podsumowując jeżeli masz przebieg 215tyś. km i nigdy nie wymieniałeś amortyzatorów to chyba najwyższy czas.

Pozdrawiam

Lionel2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

~~~~~~~~~~~~~~

Ładnie tak papugować :lol:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

50 części to mają takie proste amortyzatory, jeżeli wliczymy w to elementy kolumny Mcphersona to w bardziej złożonych

konstrukcjach liczba ta jest bliska 100.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Dajmy na to taki amortyzator do Renault megane II. Trzymając go w ręku można rozpoznać następujące części.

- tłoczysko amortyzatora

- siedzisko odbojnika

- siedzisko sprężyny

- uchwyt końcówki drążka stabilizacynego

- uchwyt zwrotnicy

- korpus

- denko

~~~~~~~~~~~~

Reszta elementów znajduje się w środku. Same zawory składają się z 10-30 dysków.

~~~~~~~~~~~~

Prostota budowy i działania amortyzatora jest tylko powierzchowna.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pozdrawiam

Lionel2000

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9; 5,13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!