Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Megane II Grandtour 2006 1.9 dCi 110KM, przedbieg 212 tys.km:

Oś przednia: 49% L i 42% P (różnica 4%), amplituda odpowiednio 29 i 30 mm (PZM)

Oś tylna: 42% L i 42% P, amplituda na obu kołach 44 mm

Wegług opisu na wydruku powyżej 40% są dostateczne. Niby nic sie nie dzieje złego ale zużycie amorów to proces długotrwały i pewnie przyzwyczaiłem się i wyłapuje już że powinny być lepsze.

Na pomiarach:

- w marcu 2012 przy przebiegu 195 tyś.km przód miał 55% skuteczności (PZM)

- w lipcu 2010 przy przebiegu 160 tyś.km przód 67% i 66%, tył 42% i 43% (serwis Mercedesa)

- w lipcu 2009 przy przebiegu 139 tyś.km przód 47%, tył 54% i 56% (serwis Skody)

Auto zawsze jeździ z odpowiednim ciśniueniem w oponach.

Można ufać tym pomiarom czy to bardzo mgliste badanie? Wymieniać czy nie? Jak tak to jakie amortyzatory polecacie?

Do 31 marca jest promocja w ASO, zniżka 30% wieć może wyjść całkiem rozsądnie;)

P.S.

Obecne to pierwszy montarz fabryczny wieć całkiem słuszny przebieg wytrzymały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wymieniać coś co jest jeszcze dobre ,Nie ma amortyzatorów ze 100% skutecznością ,nakazana wymiana to dopiero jak skuteczność tłumienia spadnie poniżej 20% (na przeglądzie nie przejdzie zagrożenie życia) .Nowe amortyzatory posiadają zdolnośc tłumienia drgań ok.80%.Decyzję musisz podjąć sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiejm, są jeszcze dostateczne. Przegląd też przejdą gdyby ktoś je na nim zechciał zbadać, podobnie jak opony z 1,6 mm bieżnikiem.

Prawdopodobnie będę wymieniał łożyska Mcphersonów to przy jednym nakładzie pracy można i resztę zrobić :lol:

Ile średnio wytrzymują amortyzatory w MII kombi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja to widzę trochę inaczej.

Pomiar na stacji diagnostycznej daje tylko subiektywny obraz sprawności amortyzatorów. Na bląd tego wyniku składają się

następujące czynniki:

- ciśnienie powietrza w ogumieniu

- temperatura otoczenia

- połączenia przegubowe zawieszenia

 

tutaj linktrochę literatury.

 

Amortyzatory jest to temat bardzo u nas marginalizowany i właśnie często takie myślenie, że po co wymieniać jak jeszcze

są dobre prowadzi do tragedii. :lol:

Amortyzatory należy kontrolować co 20tyś. km i powinno się wymieniać co 80tyś. bez względu czy mają 50% zużycia.

Kolega dobrze wcześniej napisał, że amortyzator starzeje się stopniowo, tak że się do tego przyzwyczajamy.

Zużycie amortyzatorów rzutuje na podstawowe systemy bezpieczeństwa takie jak ABS, ASR czy ESP.

Amortyzator starzeje się nawet jak nie jest używany, gdyż jest wypełniony olejem, którego zazwyczaj nie można

wymienić lub uzupełnić. Jest wykonany z metalu który jest podatny na korozję. Składa się z około 50 części

z których każda może ulec awarii.

Podsumowując jeżeli masz przebieg 215tyś. km i nigdy nie wymieniałeś amortyzatorów to chyba najwyższy czas.

Pozdrawiam

Lionel2000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

~~~~~~~~~~~~~~

Ładnie tak papugować :lol:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

50 części to mają takie proste amortyzatory, jeżeli wliczymy w to elementy kolumny Mcphersona to w bardziej złożonych

konstrukcjach liczba ta jest bliska 100.

~~~~~~~~~~~~~~~~

Dajmy na to taki amortyzator do Renault megane II. Trzymając go w ręku można rozpoznać następujące części.

- tłoczysko amortyzatora

- siedzisko odbojnika

- siedzisko sprężyny

- uchwyt końcówki drążka stabilizacynego

- uchwyt zwrotnicy

- korpus

- denko

~~~~~~~~~~~~

Reszta elementów znajduje się w środku. Same zawory składają się z 10-30 dysków.

~~~~~~~~~~~~

Prostota budowy i działania amortyzatora jest tylko powierzchowna.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pozdrawiam

Lionel2000

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9; 5,13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!