Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomimo poprawnej geometrii auto ucieka na jedna stronę podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam pytanie czy ktoś z Was spotkał się sytuacją kiedy auto pomimo prawidłowej geometrii (sprawdzone na komputerze) ma tendencję do uciekania na jedną stronę podczas jazdy (u mnie na prawo)- opony i letnie i zimowe, ciśnienie w nich, felgi, wszystko sprawdzone.

Dzieje się to jednak w momencie kiedy samochód jedzie na biegu lub w momencie ruszania kiedy silnik „napędza koła”, podczas jazdy na luzie odnoszę wrażenie iż auto nie ma takiej tendencji.

Czy jest możliwa jakaś usterka w skrzyni biegów napędzająca inaczej dwa przednie koła powodująca uciekanie auta podczas jazdy – czy też problemu doszukiwać się w inny miejscu ?

Edytowane przez lisek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy niejednakowych oporach toczenia obydwóch kół, może wystepować taki efekt. Koło które ma większe opory toczenia (mogą być w łożyskach) będzie się spaźniało (tym przypadku prawe), a to drugie (lewe) będzie nabiegało. Jest to efekt działania układu różnicowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedz...pozostało w takim razie na początek sprawdzenie łożysk...Zobaczymy, co wyjdzie. Domyślam się, że raczej samemu tego nie sprawdzę i bez wizyty u mechanika się nie obejdzie..

Znalazłem jeszcze coś takiego -czy w tym przypadku ma zastosowanie ? http://megane.com.pl/topic/1517-tipstricks-zerowanie-kata-skretu-ukladu-wspomagania/

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez lisek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem jeszcze coś takiego -czy w tym przypadku ma zastosowanie ? http://megane.com.pl/topic/1517-tipstricks-zerowanie-kata-skretu-ukladu-wspomagania/

Może - nic nie stoi na przeszkodzie, zeby sprawdzić. U mnie elektrycznego wspomagania nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem - nic nie pomogło (nie dodałem że to anglik - o ile ma to znaczenie) .....no może coś "pomogło" ;-) po odłączeniu i podłączeniu akumulatora lewe okno kierowcy już mi się nie otwiera tzn "nie reaguje na przycisk (pozostałe okna działają :-((( )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest po przekładce ale jakieś 4 lata temu- w październiku 2012 miałem wymienianą "maglownicę" (poprzednia się rozsypała, liczyłem iż ona byłą winowajcą) - z tym iż ten problem występował przed wymianą. Pytanie czy jeżeli podniosę auto na podnośniku- i ustawie na luzie, jeżeli wszystko jest OK przednie lewe i prawe koło powinno przy popychaniu "np: ręką - kręcić się z takim samym oporem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy jeżeli podniosę auto na podnośniku- i ustawie na luzie, jeżeli wszystko jest OK przednie lewe i prawe koło powinno przy popychaniu "np: ręką - kręcić się z takim samym oporem ?

TAK.

Pomysły

1.Pewnikiem wszystko sprawdziłeś ale czy jestes pewny że wszystkie gumy w zawieszeniu masz w porządku? Tuleje w wahaczach i końcówki drążków?

Łatwo to w sumie sprawdzić bo gdy te elementy sa padnięte podczas dodania gazu samochód zmienia kierunek gdy odpuścisz prostuje się ( W Nubie tak miałem )

2. To co kombinowali koledzy czyli opory toczenia hamulec lub łozyska , przy hamulcach jedna tarcza powinna grzać się mocniej.

3. Może coś z tylną belka ( krzywa) no ale geometria niby jest.

4. Mechanizm różnicowy szwankuje

5. To chyba g.... ale może wózek silnika żle dokręcony albo silnik przemieszcza się ( poduszki).

 

wiecej brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oporów obracania kół (w łożyskach), samochodu podniesionego, to one mogą być inne niż opory toczenia gdy samochód toczy się po ziemi (na luzie), a jeszcze inne gdy samochód jest napędzany silnikiem. Różnice mogą wynikać z tego, że powierzchnie toczne łożysk w każdym z tych przypadków pracują w innym miejscu i takie diagnozowanie może być mylne. Pewniejszą wskazówką może być porównanie temperatury łozysk (na co kolega wyżej zwrócił uwagę) zaraz po spokojnej jeździe, bez ostrych hamowań.

Również to, że geometria zawieszenia jest w porządku, nie znaczy to, że samochód powinien się dobrze zachowywać w czasie jazdy.

Geometria jest robiona jak samochód stoi. W czasie swobodnego toczenia się samochodu raczej będzie podobna, ale już jak samochód jest napędzany lub hamowany, to ona będzie inna z powodu odkształeceń elementów gumowych (elastycznych).

Nie ma problemu, jeżeli te odkształcenia bedą takie same po obydwóch stronach (symetryczne), bo się wzajemnie znoszą, ale przy braku tej symetrii (inna charakterystyka - zużycie elementów gumowych) już pojawi się problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się przy ruszaniu, auto "najchętniej" by wtedy jechało z ustawioną kierownicą tak na godzinę pierwszą. Dodatkowo zauważyłem iż samo "wymuszanie" skręcania się kierownicy nasila się przy jeździe po nierównościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro kierownica jest przekręcona na godzinę pierwszą przy ruszaniu to albo źle ustawili całą geometrię, albo gdzieś musi być luz. To rozumiem, że po puszczeniu gazu kierownica wraca na swoje miejsce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam podobny problem w MEgane I phI. Mianowicie auto też od kilku dni ma skłonność aby jechać w prawo. Tak jak u kolegi kierownica zaraz po ruszeniu ucieka lettko w prawo i samochód zbacza z toru jazdy w prawo. Geometria zrobiona, zawieszenie sprawdzane nie ma do czego się przyczepić. Koła zmieniliśmy miejscami i też nic. Zauważyłem też że gdy skręcam np w lewo (krzyzówka) to później auta nie ściąga tak bardzo w prawo. JEdnak gdy skręcam w prawo to zaraz po wyprostowaniu kierownicy auto ucieka na prawo wraz z kierownicą (delikatnie). I sam juz nie wiem....może maglownica się skończyła? czekam na lepszą pogodę i założe letnie na innych felgach i zobacze co będzie się dziać. Może jakieś sugestie koledzy?

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo i żaden mechanik nie znalazł przyczyny :notacrook: już się przyzwyczaiłem i tak jeźdzę. Jak jadę sam to kierownica jest wzlędnie prosto, ale jak już jadę z pasażerem-ami to kierownica jest przekrzywiona w lewo :!: Też mi w prawo sciąga :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe. No mnie to troszeczkę irytuje . Bo autko sprawne itd i chciałbym by jechało prosto. My z mechanikiem będziemy działać dalej tylko buciki założe letnie, by zobaczyć jak to na nich będzie. Mechanik wspominał coś o "krzyżaku" , maglownicy (spory koszt, wolał bym uniknać), ale pożyjemy zobaczymy. Jeździć tak mi się nie uśmiecha szczerze mówiąc. Coś musi być przyczyną .... :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!