Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomimo poprawnej geometrii auto ucieka na jedna stronę podczas jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Skoro kierownica jest przekręcona na godzinę pierwszą przy ruszaniu to albo źle ustawili całą geometrię, albo gdzieś musi być luz. To rozumiem, że po puszczeniu gazu kierownica wraca na swoje miejsce?

 

Nie tak, kierownica jest prosto godz 12 (i koła są prosto) jak ruszam to sama ucieka na prawo, generalnie cały czas trzeba ją delikatnie kontrować by jechać prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam dokladnie jak kolega wyżej. koła ustawiam na prosto to kiera jest ok. Ruszę i po chwili kierownica letko ucieka w prawo i trzeba kontrować. Może komuś z nas uda się to rozwiązać :notacrook:

Edytowane przez kamcio000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jadę sam to kierownica jest wzlędnie prosto, ale jak już jadę z pasażerem-ami to kierownica jest przekrzywiona w lewo :notacrook: Też mi w prawo sciąga :!:

Coś musi być przyczyną .

Cytat pierwszy potwierdza tylko to co napisałem w poprzednim poście. Zmiany geometrii zawieszenia nie są symetryczne (jednakowe lub zbliżone z lewej i prawej strony) przy zmianach obciążenia statycznego (pasażer) i dynamicznego (silnik ciągnie, samochód hamuje) jakie działa na zawieszenie. Przyczyną tego prawdopodobnie jest niejednakowe zmęczenie (podatność na odkształcenia) elementów elatycznych(gumowych) zawieszenia. W tym przypadku, jeżeli zamiana kół (lewe<>prawe, różnice obwodów toczenia mogą dawać podobne objawy) nie wniosła żadnych zmian, to przyczyny należy szukać w elementach elastycznych zawieszenia - szukanie gdzie indziej, to moim zdaniem, strata czasu i pięniędzy.

Jako niepraktyk, zdaje sobie sprawę, że stwierdzenie bez widocznych jakichś felerów, że to ten element jeat trudne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gimak, może i masz racje ale zacytowałeś wypowiedź użytkownika, który ma zupełnie inny problem jak autor posta oraz ja. To są dwie różne sprawy i chyba nie bardzo mają się ku sobie w jakikolwiek sposób. Nam (czyt. mi autorowi tematu) auto ucieka wraz z kierownicą zaraz po ruszeniu i nie ma na to wpływu czy ktoś wsiadł czy nie, czy hamuje czy dodajemy gazu.

nie twierdze również,że nie masz racji i w naszym przypadku. Zawieszenie tak...ale wymieniac to co się wydaje dobre? a przynajmniej na co zwrócić szczegolna uwagę kiedy zawieszenie było sprawdzane już dośc solidnie.

Edytowane przez kamcio000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jest po przekładce ale jakieś 4 lata temu- w październiku 2012 miałem wymienianą "maglownicę" (poprzednia się rozsypała, liczyłem iż ona byłą winowajcą) - z tym iż ten problem występował przed wymianą.

Czyli albo masz źle poskładane auto po przekładce albo masz uszkodzenie w zawieszeniu. U mnie jak ruszę szczególnie na śliskim to auto ma tendencje jazdy w prawą stronę. A dlaczego, bo strona pasażera jest bardziej "dociążona" silnikiem. Na suchym to zjawisko nie występuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja gdzie mam szukac przyczyny? ja nie miałem przekładki:) auto odka mam prawie 2 lata jeżdziło prosto jak po sznurku a tu nagle takie coś... myslicie ze to zawieszenie? a co myslicie o maglownicy mogła się skończyć?...kurde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ostatnio nie wpadł kolega w dziurę? Mogły się pokrzywić drążki, wahacz, powstał luz na końcówkach drążków. Możliwe że padło górne mocowanie kolumny Mcpersona z łożyskiem. I stąd te problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie bardzo w nic wpadłem o to chodzi. Zawias był sprawdzany tez już i nie ma się czego uczepić nawet.... o tych łożyskach mac persona też czytałem gdzieś tu na forum, może tu tkwi mój problem. Da się jakoś te łozyska sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wymieniac to co się wydaje dobre?

No właśnie i tu jest ten problem, bo tego nie wizualnie nie widać, że np. guma zmieniła charakterystykę. Dlatego napisałem, że diagnoza w takich przypadkach jest trudna i tu trzeba mieć doświadczenie, żeby od razu trafić w sedno - od razu zaznaczam, ja go też nie mam.

Podam tutaj przypadek z moją meganką, którą jeździ córka. Też przyszła do mnie z tym, że od jakiegoś czasu musi kontrować kierownicą, bo przyjeździe na wprost ściąga ją na prawo. Przejechałem się samochodem i stwierdziłem, że tak jest. Pojechałem z tym na stację do sprawdzenia geometrii i nic wszystko jest jak powinno być. Niedługo po tym odezwało się łożysko z prawej strony i po jego wymianie przestało ściagac samochód w prawo. Wcześniej dwa razy wymieniałem łożyska i takiego efektu poprzedzającego nie było. Miało to miejsce ze trzy lata temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

racja :notacrook: tylko trzeba mieć szczęście i zabrać się za wymienia trafnego elementu. Będzie trzeba coś myśleć tylko niech się zrobi troszke cieplej. JA mam tylko nadzieję ze to zawieszenie a nie maglownica.

Edytowane przez kamcio000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie w scenicu 2003 r. jest ten sam problem. Opony bez różnicy jakie ma założone, lato czy zima więc problem odpada ogumienia. Drążek plus koncówka wymienione były i zbierznosc ustawiona, problem nie znika. kolumny mcpersona wymienione w komplecie i zbierznosc zrobiona, problem nie znika. wachacze, łączniki wymienione w międzyczasie, problem nadal jest i auto ściąga cały czas w prawo. Kiedyś miałem znajomego w ASO w Długołęce i powiedział mi, że przyczyną może byc jakaś gumowa pierdułka na sankach pod silnikiem. To są takie dwie tuleje metalowo - gumowe i niby one mają na to wpływ. Najlepsze jest to, że nie zdziera mi opon a jeżdżę tak już chyba 4 lata. Znajomy był fajny dopóki go nie przyłapałem na tym, że z czasem i mnie zaczął nabierac i wciskac niepotrzebne części w chwili gdy faktycznie co innego należało wymienic. Szkoda ale człowiek polskiego pochodzenia to często kanalia która gdy złapie wypłacalnego gościa to go doi jak krówkę.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A co w przypadku, gdy autko idzie prosto, ale...kierownica delikatnie przekręciła się w lewo?. Dosłownie minimalnie. Raczej nie ściąga, nie ma większej potrzeby siłować się z kierownicą. Popatrze jeszcze na jakimś prostym asfalcie.

Muszę jeszcze raz sprawdzić powietrze w kołach. Hm...czeka mnie wymiana poduszek, tej ósemki i przy akumulatorze. Czyżby to miało wpływ na delikatne przekręcenie sie kierownicy(ruchy silnika który lata itd)?

Zaznaczam, że jak autko stoi to koła i kierownica są na wprost. W czasie jazdy kierownica jest minimialnie, dosłownie minimalnie w lewo.

 

Dodano: 06 kwi 2013 - 15:20

No cóż, jest problem.

Przyjrzałem się końcówce drążka kierowniczego z lewej strony i jest luz jak diabli. HM...na jesieni było idealnie. Cóż, dziury....

Teraz tak, co polecacie z firm. Coś dobrego ma się się rozumieć. Jak wymiana to raczej z dwóch stron(prawa lepsza ale czuć delikatny luz)

 

Dodano: 06 kwi 2013 - 17:04

Pytam na szybko bo kilka dni temu zamówiłem pare drobiazgów plus poduszki, ale może do paczki uda się jeszcze dorzucić owe drążki.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!