Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

@cinias - pewnie dla Ciebie to oczywiste o czym napisałeś, ale ja nie rozumiem.

Czyli da się czy nie? Jak bym taki wyświetlacz dorwał to mogę go u siebie zapodać zamiast tego który mam? potrzeba go jakoś aktywować Clipem?

Dzięki za ew. info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cinas orientujesz się, jak jest w przypadku Rlinka? Tylko ekran jest inny czy dochodzą do niego jeszcze jakieś dodatkowe elementy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...

UWAGA aktywacja wiąże się z fizycznym dostępem do układu oraz ingerencję programatorem w pamieć tym samym każdy robi to na własną odpowiedzialność. Choć ryzyko uszkodzenia jest znikome nie biorę odpowiedzialności wynikłe uszkodzenia.

 

Do aktywacji nic nie trzeba dokupywać. Aktywacja polega na zmianie jednego bajtu w pamięci eeprom - każdy kto choć trochę zajmuje się elektroniką jest w stanie to zrobić. Nic nie trzeba wylutowywać, nie potrzeba żadnych drogich ani specjalistycznych narzędzi wystarczy zwykły programator pamięci szeregowych i np. klips soic8. Sam miałem wszystko pod ręką i zamiast zacząć od najprostszych rzeczy skupiłem się na UART/eMMC/u-boot/x-loader a okazało się, że to takie proste  W tej pamięci zapisana jest cała konfiguracja nawigacji, wszystkie opcje jakie włączamy/wyłączamy np. przez DDT lub Clipa. Zapisany jest również nr seryjny oraz VIN czyli podobnie jak w innych modułach.

Na płytce R-Linka szukamy pamięci 24C64F. Może być po stronie gdzie są złącza USB a może być też po drugiej stronie - trzeba wtedy odłączyć ekran.

Podłączamy klips i próbujemy odczytać pamieć - na wyłączonej nawigacji pewnie będzie błąd, więc włączamy nawigację - czkamy aż się uruchomi i próbujemy ponownie odczytać pamieć - powinna odczytać się bez problemu. 

 

Modyfikujemy ją następująco:

Interesują nas 3 miejsca (jeśli chodzi o RS Monitor)

Offset: 00000B11:

00 - wyłączony RS Monitor

01 - x95 RS ph2

02 - x98 RS

 

Offset: 00000B12 (Slot1):

00020001000A0E10010800050A8C01092EE02EE0659001075A5ABE010A3C3C7801042EE02EE032C801042EE02EE0345801076E6EA001050000190A0A2710271036B0010A5F5F91010A64646E010000000A010000008C01072EE032C884D0010B00010203040506070204000901000101010101000180808080757575726B6A686561605E615A58546154514B614F4B44614B463E614A443E614B443E614D443E614D443E618080808083838383858584818887877F8C8B897F908F8C7F97958F7F9E9B8F7FA8A28F7FB3A28F7FBAA28F7FBAA28F7F14506E013201280596230000000000000000000000000000000000

 

Offset: 00000C02: (Slot2):

0001000200525F6F7F8F9AA3A7AAAAAAA8A7A6A5A3A2A19B958E867E644B323232525F6F7F8F9AB4B4B4B4B4B4B4B4B1B1AEAAA8A49A8A7A78645A503269019064057864004E2064635F6401903C03E864646464646464004B007700A800E6012201606464325A6E010696965A829600014502640FDC1C87B402000000000100015F880F010200030414100A0300284B6E96BE000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

 

Zapisujemy zmodyfikowany plik do pamięci eeprom i robimy restart nawigacji po czym RS Monitor pojawi się automatycznie.

 

Przykładowy slot1: 

00020001000A0E10010800050A8C01092EE02EE0659001075A5ABE010A3C3C7801042EE02EE032C801042EE02EE0345801076E6EA001050000190A0A2710271036B0010A5F5F91010A64646E010000000A010000008C01072EE032C884D0010B00010203040506070204000901000101010101000180808080757575726B6A686561605E615A58546154514B614F4B44614B463E614A443E614B443E614D443E614D443E618080808083838383858584818887877F8C8B897F908F8C7F97958F7F9E9B8F7FA8A28F7FB3A28F7FBAA28F7FBAA28F7F14506E013201280596230000000000000000000000000000000000

 

01 - Włączony
00 - Wyłączony

01 00 01 01 01 01 01 00 01
 

Nr Bajta:

1 - Wheelspin
2 - Twin Clutch Gearbox
3 - Oscilloscope
4 - GPS Stopwatch
5 - R.S. Maintenance
6 - Advice
7 - nic
8 - nic
9 - nic

 

W sumie w RS Monitor jest 14 ekranów:

Wheelspin Engine, Curves, Twin Clutch Gearbox, Oscilloscope, Datalogger, Stopwatch, GPS Stopwatch, R.S. Maintenance, Advice, Guages 1, Guages 2, Bargraphs, Performance, G-G diagram

 

Możliwe błędy to przy włączaniu nawigacji:

Connect to local dealer - uszkodzona pamięć / błędnie zmodyfikowana / wyzerowana.
EOL settings - błędna konfiguracja / brak uzupełnionych Slotów przy aktywowanym RS Monitor.

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!