Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak sprawnie odpalać megane II 1.5 dci


maruder1

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jak kupiłem swój,to zaciekawiony nacisnąłem kilka razy "gruszkę"(może 3-4 razy)i zrobiła się twarda przydusiłem mocniej i paliwo wyciekło przez uszczelkę
w 1,5 jest inaczej zbudowany filtr paliwa. w moim jak naciskam cały czas gruchę, to również słychac bulgotanie w zbiorniku - działa wtedy przelew w obiegu zamkniętym. filtr w 1,5 ma dwa wejścia + dwa wyjścia.
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator może i jest słaby bo faktycznie po podpięciu przewodami z innego auta krócej kręci i szybciej odpala; nie ma też tych przerw w pracy rozrusznika na zimnym silniku. Ale dlaczego występują problemy z rozruchem rozgrzanego silnika które opisałem? No bo chyba raczej nie jest normalne, że nie można uruchomić ponownie silnika automatycznie po jego zgaszeniu albo po jego samoczynnym zgaśnięciu z powodu zbyt niskiej prędkości obrotowej

Bo jeżeli akumulator ma zwarcie między płytami to tak będzie się zachowywał. Zrób prosty test. Odpal auto, wyłącz silnik, włącz światła mijania na 10 minut. Po tym czasie wyłącz światła i próbuj odpalić silnik. I jeżeli odpali to trzeba szukać dalej w elektryce auta, jeżeli nic z tego to trzeba kupić nowy akumulator, bo ten który jest teraz jest już złomem. Mój Bosch tak padał, że przy -30 st.C odpalał od strzała, a przy +2 st.C miał problem z odpaleniem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zrobiłem więc tak. Zrobiłem kilkadziesiąt km po mieście w dzień. Po południu po około 2 godzinach nie odpalałem go juz tylko włączyłem światła mijania na 12 minut. Po tym czasie próba odpalenia i...tak jak zwykle po takim czasie czyli kilka obrotów rozrusznik zrobił i auto normalnie odpaliło. Zgasiłem więc je od razu i zostawiłem na mijania jeszcze na dodatkowe 10 minut. Próba odpalenia i niestety rozrusznik wykonywał tylko jeden obrót i przerwa, jeden obrót i znowu przerwa i tak w kółko. I moje auto nie odpaliło.

Zrobiłem też drugi test w ten sposób, że z rana wykonałem tylko jedną jazdę około 10 km i po zgaszeniu autko zostawiłem na 12 minut na światłach mijania. I próba odpalenia niestety wyglądała na jednym obrocie rozrusznika i przerwie i tak ciągle i auto nie odpaliło.

Czyli pewnie akumulator już słaby i jak pojeździłem dłużej to się bardziej po nocy naładował; dodatkowo nagrzał się od silnika i tym samym więcej prądu mógł pobrać od alternatora. Przynajmniej ja tak to widzę.

Przy okazji zapytam o jeszcze jedną rzecz. U mnie od momentu zakupu jest komunikat by sprawdzić filtr paliwa. Z tego co mówił mi sprzedający to komunikat jest dlatego, że filtr jest nowy ale założył "zwykły" i dlatego jest taki błąd. Jak spojrzałem przez to okienko w nadkolu to faktycznie obok filtra wisi jakaś niepodłączona wtyczka. I mam do Was pytanie: czy możliwe jest, że poprzedni właściciel zamontował filtr paliwa bez zaworka zwrotnego? Czy też wszystkie filtry mają seryjnie taki zaworek? Bo z tego co wyczytałem to są dwa zaworki w megane 1.5 dci: jeden w gruszce a drugi właśnie w filtrze. Może to też z powodu innego filtra jest takie długie kręcenie po dłuższym postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa w 1,5 dci nie posiada zaworka zwrotnego, kabelki co wiszą obok filtra są od czujnika wody w filtrze. "Zwykły" filtr jest sporo tańszy, nie posiada czujnika wody i stąd luźne nie podłączone kabelki pod nadkolem. A przy okazji odpowiedni komunikat na desce.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!