Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka ESP


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Będzie gdzieś z tydzień jak w Megane II z 2003 chciałem nacisnąć przycisk od wł/wył kontroli trakcji. Nie wiem czy się włączyła czy wyłączyła ale na desce rozdzielczej zapaliła się kontrolka od ESP a na wyświetlaczu komputera pojawił się napis "ASR AUS". Nie wiem o co z tym chodzi i tutaj mam do was pytanie. Nie wiem też jak wcześniej z tym było bo nie naciskałem tego przycisku.

Z góry dzięki za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Megi masz z Niemiec? Jak wyłączysz ESP to kontrolka od niego powinna się zapalić, natomiast "ESP AUS" to moim zdanie skrótowo napisane ESP ausschalten (czyli z niemieckiego wyłączone), jak naciśniesz ponownie to powinna kontrolka zgasnąć i napisać "ESP EIN" (einschalten - włączone)

 

PS Nie wiem jak w II ale w Scenicu/Megane I ph II ESP i tak przy 50 km/h włącza się samoczynnie, nawet jak wcześniej na guziku wyłączysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASR AUS znaczy zablokowana kontrola uślizgu kół przy ruszaniu i do tego służy ten przycisk, a że przy okazji blokuje układ kontroli ESP, to inna bajka. Dlatego też w komunikacie informacyjnym jest skrót ASR. Z tego też względu, po przekroczeniu ustalonej prędkości ta blokada jest automatycznie wyłączana, jak wyżej kolega napisał, by ESP w czasie jazdy działało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, teraz to i mnie zaskoczyłeś albo się błąd wkradł. Może trochę głupie pytanie ale chciałem wyjaśnić wątpliwości. Kolega pcz_07 napisał

nie wiedziałem że od jakiejś tam prędkości ESP i tak działa, nawet jeśli monit kontrolki oznacza o dezaktywacji. W każdym megane/scenic tak jest?

Ja nie testowałem ESP ale wiem, że Ty takie testy wykonywałeś w swoim sceniolu II. I teraz pytanie, czy faktycznie ESP jest aktywny od pewnej prędkości (<50 km/h) mimo, że kontrolka na wyświetlaczu się nadal świeci? Nawet jeśli nie przekroczy się tych 50 km/h? Zgodnie z instrukcją tak nie powinno być. ASR na pewno nie działa, a jak z ESP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praktycznie testowałem jego działanie, a nie stan wyłączenia i próg samoczynnej aktywacji.

Rzeczywistego progu włączenia ESP, czy też jego fizycznego niedziałania nie stwierdzisz tak prosto na 100%. Kontrolka jest jedna dla obydwu systemów i jak świeci to informuje o ich dezaktywacji. Tu nie wiadomo czy próg ponownego włączenia zarówno ASR i ESP jest identyczny. Należy przyjąć, że dopóki świeci to zarówno ASR i ESP są nieaktywne. Pamiętamy że zadziałanie ASR/ ESP jest sygnalizowane mruganiem tej kontrolki, jak wiec ma to zrobić skoro świeci, co z kolei jest informacja o dezaktywacji układów lub ich awarią (razem z SERVIS)

To oczywiście tylko sygnalizacja, a nie powód niedziałania, bo nie ma czym mrugać ;)

W normalnych warunkach po przekroczeniu tej ustalonej szybkości kontrolka powinna zgasnąć, informując nas, że ręczna dezaktywacja układów została skasowana czyli układy są na powrót aktywne.

Nie powinno być takiej sytuacji o jaką pytasz, że kontrolka jeszcze świeci, choć przekroczono ustaloną prędkość i ESP działa. Przynajmniej nie w megankach i sceniolach. Laguny z tego co czytałem maja to inaczej zaprogramowane i tam takie automatyczne samoczynne włączenie systemów może nie wystepować.

Zgodnie z informacjami zamieszczonymi w instrukcjach meganek i scenioli, przycisk służy do wyłączenia ASR kiedy nie chcemy pozwolić na automatyczną utratę mocy silnika podczas ruszania na podłożu z małą przyczepnością kół. Gdy już ruszymy i osiągniemy przewidzianą szybkość, układ samoczynnie zostaje ponownie aktywowany. Nic nie napisano o zastosowaniu tego przycisku, by celowo dezaktywować ESP, przykładowo dla "polatania bokiem".

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, od miesiąca jestem posiadaczem Megane II 05r wersja wyposażenia Luxe Dynamique, auto przyjechało z Holandii i nie mam przycisku do wył/zał ESP ale kontrolka na desce rozdzielczej zapala się przy rozruchu, stąd moje pytanko czy jest u mnie ASR/ESP ?? Czy w niektórych krajach nie było dostępnej opcji wyłączania ESP ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalna procedura kontroli działania kontrolek na wyświetlaczu, czy liczniku. Nic poza tym.

Dla pewności sprawdź po podaniu VIN w ASO w specyfikacji auta z czym z fabryki wyjechało.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś już na forum czytałem takie coś, tylko teraz nie mogę tego znaleźć. Sytuacja była odwrotna tzn. wyłącznik ESP/ASR był w aucie ale systemy te nie działały, również podczas zapłonu nie było testu kontrolki. Ostatecznie okazało się, że był podmieniony wyświetlacz z auta, które tych systemów nie posiadało, i to było przyczyną niedziałania tych systemów. Po zamianie na właściwy wyświetlacz wszytko działało. Nie jestem tylko pewien, czy to było dla MI czy MII.

Nie wiem czy to możliwe ale może w Twoim przypadku jest odwrotnie, czyli masz wyświetlacz dedykowany do auta z ESP/ASR i dlatego podczas uruchamiania wyświetla się przedmiotowa kontrolka.

Teraz to piszę z pamięci. Jak będę miał trochę czasu to może jutro to znajdę żeby jeszcze potwierdzić, bo nie chcę wprowadzać Cię w błąd.

A fizycznie próbowałeś sprawdzać działanie tych systemów? Nawet samego ASR bo łatwiej.

 

edit

Znalazłem ta informację o wymianie wyświetlacza, o której pisałem wyżej: http://megane.com.pl/topic/14333-dziwna-sprawa-z-esp/page__view__findpost__p__146616

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!