Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kontrolka ESP


Rekomendowane odpowiedzi

Po zalogowaniu się i poszperaniu na stronie Renault, znalazłem wyposażenie auta ale po holendersku i ciężko to rozgryźć bo nawet translatory internetowe się podają przy niektórych słowach. A z drugiej strony nie wiem jak to do końca sprawdzić, któregoś razu próbowałem dynamicznie ruszyć to poczułem jak koła lekko straciły przyczepność i zaboksowały. Wieczorkiem na spokojnie poczytam ten temacik z linka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz masz idealne warunki (śnieg - ślisko) by sparwdzić przynajmniej działanie ASR. Stań gdzieś na śniegu (lodzie) - wrzuć pierwszy bieg i gaz do dechy. Bez ASR jedno koło (albo nawet dwa na lodzie) stracą przyczepność, będą się w miejscu kręcić, obroty silnika wzrosną do nawet czerwonego jak chcesz - a auto będzie stać w miejscu. Mając ASR koła na początku zaczną buksować, system to natychmioast wychwyci i zaraz powinien zdłąwić moc silnika (to zaraz poczujesz, że wciskanie gazu do podłogi nie wpływa na obroty) - spadną obroty, nie będą się podnosić do wysokich wartości. Auto powinno ruszyć z miejsca.

Przy ASR też koła buksują - ale minimalnie. Muszą zabuksować - aby system wykrył ten fakt. Ale zaraz następuje jego działanie poprzez impulsowe przyhamowanie koła buksującego i zmniejszenie mocy silnika.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak. Odpalam auto, mrugnie kontrolka i już. W sytuacji, gdy koło koło łapnie śnieg to kontrolka mruga(czyli jakieś ruszanie, na zakręcie gdzie leży dużo śniegu itp)

ESP czasem włącze i wyłącze kolanem ;)

Gdy wyłącze ESP(czyli kontolka świeci) to po przekroczeniu 50 km kontrolka nadal świeci. Czy mimo świecenia ESP działa z automatu po przekroczeniu 50 km ? Tak do końca nie testowałem.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli człowiek może zrobić to tak szybko i perfekcyjnie jak elektronika tego układu to można porównywać i mówić o tym co lepsze.

Niestety ludzka percepcja tym układom do najmniejszego rezystora nie dorasta, więc......

Nie tacy mistrzowie kierownicy byli, których zawodowym zajęciem było wyczynowe panowanie nad pojazdem, a lądowali w barierkach na poboczu. Jako kierowca amator wolę takie decyzje jak długo i którym kołem hamować, pozostawić elektronice.

Tym bardziej, że korzystając tylko z pedału hamulca, czy nawet ręcznego, masz ograniczone możliwości i cala decyzyjność ogranicza się do wyboru: mam kontrolę nad trakcją lub jej nie mam.

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien, co do wyższości elektroniki nad ludzkimi zachowaniami to pełna zgoda. Wracając do zdania

To człowiek ma tu jeszcze coś do powiedzenia

miałem na myśli to że dawniej człowiek był zmuszony do większej koncentracji na drodze. Dziś jest elektronika i czasem zapominamy o zdrowym rozsądku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z powodu braku zdrowego rozsądku i przeświadczenia o swojej nieomylności i nadludzkich umiejętnościach, w M/S II dezaktywacja blokady ASR/ESP jest automatyczna, w chwili gdy szybkość jest zbliżona do takiej, gdzie już trudno auto samodzielnie z poślizgu wyprowadzić. Moim zdaniem jest to dalece uzasadnione i korzystne dla kierowcy. Szczególnie w Twoim przypadku by to się przydało, skoro podświadomie kolanem tą blokadę układów sobie włączasz. Oby Ci nie zabrakło tego ułamka sekundy na ponowne włączenie ESP, skoro musisz to manualnie robić.

Nadal uważasz, że taka opcja jak w M/S I jest lepsza?? Ja osobiście w to wątpię.

A co do "dawniej" to nie uśmiecha mi się do SYRENY, WARTBURGA albo BISA wracać....

To se ne vrati Pane Havranek... na szczęście...

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien dobrze prawi. Kontrola trakcji i stabilizacja toru jazdy tylko z nazwy zależy od człowieka, a już na pewno tylko do jakiejś tam prędkości i warunków. Bardzo możliwe, że w drugiej generacji poprawia to bezpieczeństwo, i chwała inżynierom ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym kolanem to nie jest tak źle. ;) Kilka razy wsiadałem do auta. Wiadomo, zimowe buciki, kurtka, szybko bo sypie śnieg lub pada deszcz i dotknąłem. Jednak widać na tablicy i wyłączyłem. W takiej sytuacji automatyczna zmiana to oczywiście plus.

Teraz sobie pomyślałem, że jest taka sprawa, że wiele osób nie pamieta jak to było przed udogodnieniami. Wsiadają do aut które mają już różne systemy. Czasem coś się w nich psuje, ewentualnie czasem wsiadają do auta starszego typu a nawyki pozostały. W pojeździe który z automatu "sam jedzie" nie poćwiczysz jazdy bez wspomagaczy. Oczywiście mamy fajne szkoły doskonalenia sposobu jazdy.

Tak, tak, Syrenka, mały fiacik są fajne ale mieć takie cudo i czasem zrobić rundę po okolicy. Dziś autem bez głupiego wspomagania to trzeba się nakręcić. Ostatnio jechałem nastoletnim fordzkiem(fiesta) Parkowanie na wąskim parkingu i jazda po krętych drogach to konkretna gimnastyka.

Także podsumowując. Ze względu " na kolana", przewage elektroniki nad ludzkimi odruchami zdecydowanie lepiej z automatu. Tak rzeczywiscie będzie bezpieczniej dla większości kierowców. Jeśli jednak kierowca to rozumny człowiek to można się zastanawiać nad przyciskami, które to my możemy dezaktywować.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym włączaniem z automatu w Scenicu I to mi się wydawało, że jest coś takiego, jak pogoda, że tak powiem dopisze, to postaram się sprawdzić.

Dziś jest elektronika i czasem zapominamy o zdrowym rozsądku

Trudno się z tym nie zgodzić, ale to temat na osobną dyskusję. W Lalce z "bajerów" od bezpieczeństwa mam tylko ABS i dobrze mi z tym, jak nie ma warunków to nie zap..... po prostu ;)

 

EDYTA: Faktycznie przestudiowałem instrukcję do Szczeniaka I ph II i piszą tylko o automatyczne aktywacji po ponownym włączeniu zapłonu, o przekroczeniu danej prędkości nic nie wspominają

Edytowane przez MB17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!