Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Usunięcie korektora siły hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

To zalezy czy jest ABS czy go nie ma. Z reguły auta z ABS nie mają kolektora siły hamowania, ja przynajmniej w swoim aucie takowego nie odnotowałem. Jeżeli nie ma ABS to wydaje mi się, że jazda po śliskiej czy mokrej nawierzchni stanie się niebezpieczna przy hamowaniu, hamowanie na łukach drogi też będzie niebezpieczne. Kolektor siły hamowania ma za zadanie zwiększenie lub zmniejszenie ciśnienia roboczego w przewodach hamulcowych. Przy obciążonym tyle (np 2-3 osoby) kolektor jest wciskany co powoduje zwiększenie ciśnienia roboczego na tłoczki w bębnach. Odciążenie auta (np. przy gwałtownym hamowaniu przód jest dociążany siłą bezwładności a tył jest mocno odciążany) wtedy kolektor siły hamowania ogranicza ciśnienie robocze do tłoczków w bębnach tylnych co powoduje zmniejszeniem siły hamowania kół tylnych i zapobiega zatrzymaniu kół tylnych. Przy systemie ABS czujniki wychwytują poślizg koła i następuje ograniczenie hamowania na dane koło przez ABS i dlatego dodatkowy kolektor siły hamowania nie jest potrzebny.

Edytowane przez Orfi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy nieobciążonym tyle samochodu koła te zostaną wcześniej zablokowane. Przy pełnym obciążeniu brak korektora nie będzie miał większego wpływu na zachowanie hamulca.

Nawiasem mówiąc nie widzę sensu by usuwać korektora siły hamowania, zwłaszcza jak nie ma się ABSu. Nawet niezbyt energiczne hamowanie może spowodować zablokowanie tylnych kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usunięcie kolektora siły hamowania jak nie ma ABS może być NIEBEZPIECZNE! Rozumiem, że koła tylne słabo hamują tak? Trzeba srawdzić siłę hamowania kół tylnych robiąc zwykły przegląd gdy w aucie jest tylko 1 osoba. Jak mieści się w normie, to nie widzę sensu unicestwiania tego. Jak siła jest zbyt mała to może oznaczać, że szczeki są do wymiany lub bębny a jeśli nadal będzie mała to wymiana kolektora siły hamowania nie jest droga. Czasami zdarza się, że jeśli jest przez dłuższy czas niewymieniany płyn hamulcowy kolektor się zaciera i nie spełnia swojego zadania. Wewnątrz kolektora są uszczelki na tłoczku, które z czasem potrafią się zatrzeć. Trzeba wtedy wymienić kolektor siły hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sceniolu starszym miałem przez 3, a przynajmniej 2 lata wywalony regulator i przewody połączone odpowiednimi złączkami. Praktycznie nie było różnicy w prowadzeniu auta i w sile hamowania tyłu pomimo, że zazwyczaj tył nie był obciążony. Chyba dlatego, że jak regulator jeszcze był, to został w pozycji otwartej, kiedy było pełne obciążenia i pomimo jazdy w pojedynkę nadal działał jak z kompletem pasażerów. Ot po prostu sobie tak został i był tylko na ozdobę i zbieranie błota z drogi.

Hamulce bębnowe już konstrukcyjnie maja mniejszą skuteczność, wiec trudno je było zablokować, wcześniej nie blokując przednich.

Auto fabrycznie nie posiadało ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tyłu są mniejsze średnice tłoczków - czyli hamowanie tylnych kół jest zdecydowanie mniejsze.

NIe wiem jak w renówce - ale w polonezie - ktory jest ciężki i tylnonapędowy - wywaliłem korektor - bo zgnił - to na lodzie zarzucało pupę, ale pewnie i z korektorem by zatańczył.

Potem zmieniłem na układ hamulcowy lucasa i wstawiłem taki bezwładnosciowy - hamował lepiej - ale sądze ze korektor to sciema :P

 

Jak koniecznie chcesz mieć go - to wstaw ten bezwładnościowy.

Edytowane przez wrudz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale w polonezie - ktory jest ciężki i tylnonapędowy

Ja bardzo lubiłem tylne napędy, szczególnie na śliskich nawierzchniach, bo bardzo dobrze szło kontrolować zachowanie się samochodu na śliskiej nawierzchni pedałem gazu, a konkretnie mniejszym lub większym efektem hamowania silnikiem. W FSO i Poldku, w okresie zimowym, jako dociążenie tyłu, woziłem oprócz pełnego baku, dwa 20-litrowe karnistry z benzyną i nie było żadnych problemów z buksowaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez kilka lat miałem odłączony korektor w FSO Pickup i hamował podobnie jak wcześniej z korektorem.Nie odczuwałem różnicy z ładunkiem czy pustym.Jednak prędkość max była tylko 130,nie próbowałem tego w megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulec "ręczny" jest hamulcem mechanicznym, z założenia nie ma nic wspólnego z hydrauliką, więc korektor nie bierze udziału przy hamowaniu "ręcznym". Pomijam wynalazki elenktycznych "ręcznych", ale pewnie i ten da się "zaciągnąć" na życzenie kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie ma nic wspólnego z hydrauliką, ale jak np. jest jakiś problem np. ze szczękami, które nie trzymają z powodu np. wytartych szczęk, to wiadomo, że jak ręczny nie trzyma, to nożnym tym bardziej nie będie działał..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!