Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po zgaszeniu nie odpala tylko tyka.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

To mój pierwszy post tak więc proszę o wyrozumiałość jeśli popełniłem jakoś błąd ;).

Otóż mam dziwny problem z maja megi i to już miesiąc po zakupie :). Meganka normalnie odpalala do dzis.

Dzisiaj z rana odpaliłem megi normalnie , wyjechałem z parkingu i zadzwoni telefon tak więc wyjechałem z powrotem i zgasiłem. Po tym wszystkim silnik już nie podpalił tylko tyka. Po kilku próbach wciśnięcia start zaczęły wariować wycieraczki zamek itp. Podłączyłem go na kablach i niestety taka sama reakcja. Oczko na akumulatorze zielone. A on tylko tyka.

Zadziwiające jest to ze z rana odpalił normalnie ...

Może ktoś jest w stanie pomoc ?? Byłbym bardzo wdzięczny :)

A megi to 1.9 dci 120 KM. 2003R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam, miałem identyczny problem. Po cyknięciu, włącza się radyjko, wspomaganie itp? Jeżeli tak, to problemem jest prawdopodobnie rozrusznik. Ja swój naprawiłem za 250zł + 70 robota(renowacja w profesjonalnej firmie, gwarancja rok).

Edytowane przez gabewu5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopadło i mnie tydzień po powrocie z wakacj ufff <zolta>

Dzien wcześniej zawiesił sie przy odpalaniu i tylko "tykał" bez kręcenia rozrusznikiem, ale po kilku próbach zaskoczył, potem odpalił kilka razy normalnie.

Dzisiaj od rana tylko tyka i od czasu do czasu pojawia się błąd na wyswietlaczu "usterka hamulców" ale zdaje mi się że to bład z kosmosu a nie rzeczywisty.

Moje pytanie jest takie czy samodzielna wymiana rozrusznika wchodzi w grę?

Kupie za 100 na allegro używke a swój zregeneruję jeśli okaże się że to ta przyczyna.

Tylko zastanawia mnie to że nie było wcześniej żadnych objawów utrudnionego rozruchu :)

Więc może to nie rozrusznik ... ?

na forum jes kilka watkow w temacie ;) ale wynika z nich że przyczyną może być wszystko i nic.

Może jednak ta "usterka hamulców " to jakiś trop w tej sprawie ?

Prosze o wsparcie .

Pozdrawiam

 

Dwa popołudnia robiłem i zrobione. Wymieniłem rozrusznik. ;)

w załączniku instrukcja robiłem fotki aby potem wiedzieć co rozebrałem :)

WYCIĄGANIE ROZRUSZNIKA 1,9DCI 130ph.ppt

Edytowane przez jurbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hej, podczepię się pod temat aby nie zakładać nowego prawdopodobnie w tej samej sprawie, choć być może diagnoza będzie inna niż sam rozrusznik. Mam megane II phI 2005r. 1,6 16v grandtour.

Podobnie jak w opisanych powyżej przez innych przypadkach miałem przygodę przy odpalaniu Meganki. Jeden jedyny raz. Wkładam kartę, sprzęgło+start/stop, a tu zamiast zapłonu klikanie pod maską i chwilowe zapalenie się kontrolek na desce. Zero błędów na komputerze. Wcisnąłem jeszcze raz start/stop i za drugim razem odpaliła normalnie, bez zbędnego kręcenia czy coś. Jedynym minusem było ponowne programowanie szyb el. i wyzerowanie liczników po tym jednorazowym wyskoku - radio np. działało normalnie i nie trzeba było kodować od nowa.

Jeździłem nią potem cały dzień, kilka razy była odpalana i problemu nie było, aż do wczorajszego poranka. Pierwsza próba odpalenia i tylko klikanie. Pomyślałem od razu że brzmi jak automat rozrusznika, ale mogę się mylić - sytuacja jest identyczna jak na tym filmie:

Komputer nie wyświetla żadnych błędów - zaraz po nieudanym rozruchu każe wyjąć kartę. Robiłem ok. 10 prób odpalania, zarówno szybkie wciśnięcie star/stop i puszczenie, jak i przytrzymanie nieco dłużej rozruchu. Nic.

 

Oczywiście od razu wskoczyłem na forum, znalazłem kilka możliwych przyczyn ale wszystkie po sprawdzeniu wyeliminowałem:

1) Padnięty akumulator - mój ma napięcie spoczynkowe na poziomie ok. 12,5V, więc z miejsca odpuściłem tę opcję. Chociaż sam już nie wiem z tego wszystkiego, może jednak to "granica" rozruchu?

2) Przepalony bezpiecznik start/stop (pozycja 3 w skrzynce przy silniku) - dla pewności sprawdziłem i jest ok.

3) Brak zasilania rozrusznika przez blokadę kierownicy - sprawdziłem brązową wtyczkę PPH2 Brown, bezpieczniki też ok. Właściwie dla świętego spokoju skoro i tak po wyjęciu aku dokopałem się do skrzynki. Dodatkowo uruchomiłem meg w trybie serwisowym (10s start/stop bez wciskania pedałów) i wyraźnie słychać zwalnianie blokady, koła kręcą choć z wyraźnym oporem (jakby nie działało wspomaganie). Czyli blokada też odpada.

4) Bezpieczniki na klemie +, zwłaszcza CAL1. Wszystkie ok, przynajmniej wedle miernika (napięcie jak z aku; sam bezpiecznik sprawdzony czujnikiem diodowym też ok).

5) Brak mocy na kablach z aku - na wszystkich zasilających napięcie jak w aku, wyglądają też ok.

 

Drodzy forumowicze! Skończyły mi się pomysły :( został już chyba tylko sam rozrusznik. Co myślicie? Jest jeszcze jakaś rzecz którą pominąłem a w miarę łatwo można ją sprawdzić?

Mam jeszcze dwa pytania. Czym jest to klikanie? To automat tak jak się domyślam i winien jest prawdopodobnie zdechły rozrusznik?

I kolejne - w jakim trybie holować auto (blokada nie puszcza po samym wsadzeniu karty, dopiero w trybie serwisowym, ale nie ma w nim wspomagania - byłoby łatwiej z :P). Odpalania na 'pych' jakoś się wystrzegam.

 

Niestety nie mam prof. podnośnika ani kanału, więc niechętnie ale rozrusznik traktuję jako ostateczność (swoją drogą Jurbi - bardzo fajna prezentacja! Chętnie sam bym powalczył :( )

Będę Wam bardzo wdzięczny za pomoc!

Edytowane przez P.Ojciec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie na filmiku występuje objaw padniętego akumulatora. Napięciem spoczynkowym bym się nie sugerował. Pozostaje rozruch na kable z drugiego auta lub na popych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Planuję dziś po pracy jeszcze i to sprawdzić dla spokoju. Faktycznie nie potrzebnie ograniczyłem się do samych pomiarów. Chociaż na moje oko jest on w porządku. 3-letni Bosch Silver 4 - katowany w korkach, ale mimo wszystko zdziwiłbym się ;)

Pociągnę z kabli i dam znać.

Edytowane przez P.Ojciec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podpinam się pod temat, żeby nie zakładać kolejnego wątku: Renault Megane II 1,5 cdi 2004 101 KM. Rano odpaliłem Megankę i pojechałem na zakupy, zrobiłem 6 km potem chwila postoju pod marketem potem znów kawałem i ze 20 minut postoju. Wkładam katę kodów, naciskam guzik startu dwa obroty wałem i auto nie odpala. Nawet po wyciągnięciu karty kontrolki podświetlone wskaźniki odchylone itd. Pare razy z tym samym efektem. Wyciągnąłem kartę nacisnąłem i wyskoczyło ze wykryto brak karty i włożyłem kartę z powrotem auto odpaliło normalnie i pojechałem. Miałem tak samo wcześniej jak miałem padnięte aku ale teraz aku nowy ma max 5 m-cy i "oko zielone". Potem odpalałem ze dwa razy tego samego dnia, wszystko ok bez żadnych problemów. Co sprwadzić na początek? Napięcie na aku w chwili rozruchu czy coś jeszcze?

 

Edit:

 

U mnie była kiepska masa pojazdu oraz któres urządzenie "podkrada" prąd z aku i zmniejsza jego skuteczność i wszystko głupieje. Póki co aku podładowane i jest ok.

Edytowane przez tomaszb2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam. Megane 2 1.9DCI 2005r. U mnie występuje problem ,że po zgaszeniu auta nie chce się już odpalić i towarzyszy mu cykanie(na filmiku) z okolicy sterownika silnika. 

https://www.youtube.com/watch?v=-1IDEHR9_l0

i taki przekaz na kokpicie (zdjęcie). Problem ustępuje gdy odłączę obie klemy od akumulatora i ponownie podłączę - wtedy auto odpala. Poradźcie co mogę sprawdzić/zrobić przed mechanikiem i podpięciem pod kompa. Jutro jest sylwester więc parę dni jestem skazany sam na siebie. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

megane fault.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Electronic fault + Service -  pojawia się z powodu wilgoci, zaśniedziałych kabli lub styków;

   -  sprawdź drożność odpływów podszybia, czy nie stoi tam woda?

   -  czy akumulator jest wystarczająco naładowany??

   -  czy jest dobre połączenie z masą?? 

   -  sprawdź i przeczyść bezpieczniki na klemie "+",

   -  czy szczelna jest obudowa bezpieczników ?

   -  przeczyścić każdy styk UCH oraz UPC ( Kontakt 60 ),

   -  skontrolować wiązkę kabli czy nie mają przebicia, zwarcia przy udziale wilgoci,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!