Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po zgaszeniu nie odpala tylko tyka.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

To mój pierwszy post tak więc proszę o wyrozumiałość jeśli popełniłem jakoś błąd ;).

Otóż mam dziwny problem z maja megi i to już miesiąc po zakupie :). Meganka normalnie odpalala do dzis.

Dzisiaj z rana odpaliłem megi normalnie , wyjechałem z parkingu i zadzwoni telefon tak więc wyjechałem z powrotem i zgasiłem. Po tym wszystkim silnik już nie podpalił tylko tyka. Po kilku próbach wciśnięcia start zaczęły wariować wycieraczki zamek itp. Podłączyłem go na kablach i niestety taka sama reakcja. Oczko na akumulatorze zielone. A on tylko tyka.

Zadziwiające jest to ze z rana odpalił normalnie ...

Może ktoś jest w stanie pomoc ?? Byłbym bardzo wdzięczny :)

A megi to 1.9 dci 120 KM. 2003R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam, miałem identyczny problem. Po cyknięciu, włącza się radyjko, wspomaganie itp? Jeżeli tak, to problemem jest prawdopodobnie rozrusznik. Ja swój naprawiłem za 250zł + 70 robota(renowacja w profesjonalnej firmie, gwarancja rok).

Edytowane przez gabewu5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopadło i mnie tydzień po powrocie z wakacj ufff <zolta>

Dzien wcześniej zawiesił sie przy odpalaniu i tylko "tykał" bez kręcenia rozrusznikiem, ale po kilku próbach zaskoczył, potem odpalił kilka razy normalnie.

Dzisiaj od rana tylko tyka i od czasu do czasu pojawia się błąd na wyswietlaczu "usterka hamulców" ale zdaje mi się że to bład z kosmosu a nie rzeczywisty.

Moje pytanie jest takie czy samodzielna wymiana rozrusznika wchodzi w grę?

Kupie za 100 na allegro używke a swój zregeneruję jeśli okaże się że to ta przyczyna.

Tylko zastanawia mnie to że nie było wcześniej żadnych objawów utrudnionego rozruchu :)

Więc może to nie rozrusznik ... ?

na forum jes kilka watkow w temacie ;) ale wynika z nich że przyczyną może być wszystko i nic.

Może jednak ta "usterka hamulców " to jakiś trop w tej sprawie ?

Prosze o wsparcie .

Pozdrawiam

 

Dwa popołudnia robiłem i zrobione. Wymieniłem rozrusznik. ;)

w załączniku instrukcja robiłem fotki aby potem wiedzieć co rozebrałem :)

WYCIĄGANIE ROZRUSZNIKA 1,9DCI 130ph.ppt

Edytowane przez jurbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hej, podczepię się pod temat aby nie zakładać nowego prawdopodobnie w tej samej sprawie, choć być może diagnoza będzie inna niż sam rozrusznik. Mam megane II phI 2005r. 1,6 16v grandtour.

Podobnie jak w opisanych powyżej przez innych przypadkach miałem przygodę przy odpalaniu Meganki. Jeden jedyny raz. Wkładam kartę, sprzęgło+start/stop, a tu zamiast zapłonu klikanie pod maską i chwilowe zapalenie się kontrolek na desce. Zero błędów na komputerze. Wcisnąłem jeszcze raz start/stop i za drugim razem odpaliła normalnie, bez zbędnego kręcenia czy coś. Jedynym minusem było ponowne programowanie szyb el. i wyzerowanie liczników po tym jednorazowym wyskoku - radio np. działało normalnie i nie trzeba było kodować od nowa.

Jeździłem nią potem cały dzień, kilka razy była odpalana i problemu nie było, aż do wczorajszego poranka. Pierwsza próba odpalenia i tylko klikanie. Pomyślałem od razu że brzmi jak automat rozrusznika, ale mogę się mylić - sytuacja jest identyczna jak na tym filmie:

Komputer nie wyświetla żadnych błędów - zaraz po nieudanym rozruchu każe wyjąć kartę. Robiłem ok. 10 prób odpalania, zarówno szybkie wciśnięcie star/stop i puszczenie, jak i przytrzymanie nieco dłużej rozruchu. Nic.

 

Oczywiście od razu wskoczyłem na forum, znalazłem kilka możliwych przyczyn ale wszystkie po sprawdzeniu wyeliminowałem:

1) Padnięty akumulator - mój ma napięcie spoczynkowe na poziomie ok. 12,5V, więc z miejsca odpuściłem tę opcję. Chociaż sam już nie wiem z tego wszystkiego, może jednak to "granica" rozruchu?

2) Przepalony bezpiecznik start/stop (pozycja 3 w skrzynce przy silniku) - dla pewności sprawdziłem i jest ok.

3) Brak zasilania rozrusznika przez blokadę kierownicy - sprawdziłem brązową wtyczkę PPH2 Brown, bezpieczniki też ok. Właściwie dla świętego spokoju skoro i tak po wyjęciu aku dokopałem się do skrzynki. Dodatkowo uruchomiłem meg w trybie serwisowym (10s start/stop bez wciskania pedałów) i wyraźnie słychać zwalnianie blokady, koła kręcą choć z wyraźnym oporem (jakby nie działało wspomaganie). Czyli blokada też odpada.

4) Bezpieczniki na klemie +, zwłaszcza CAL1. Wszystkie ok, przynajmniej wedle miernika (napięcie jak z aku; sam bezpiecznik sprawdzony czujnikiem diodowym też ok).

5) Brak mocy na kablach z aku - na wszystkich zasilających napięcie jak w aku, wyglądają też ok.

 

Drodzy forumowicze! Skończyły mi się pomysły :( został już chyba tylko sam rozrusznik. Co myślicie? Jest jeszcze jakaś rzecz którą pominąłem a w miarę łatwo można ją sprawdzić?

Mam jeszcze dwa pytania. Czym jest to klikanie? To automat tak jak się domyślam i winien jest prawdopodobnie zdechły rozrusznik?

I kolejne - w jakim trybie holować auto (blokada nie puszcza po samym wsadzeniu karty, dopiero w trybie serwisowym, ale nie ma w nim wspomagania - byłoby łatwiej z :P). Odpalania na 'pych' jakoś się wystrzegam.

 

Niestety nie mam prof. podnośnika ani kanału, więc niechętnie ale rozrusznik traktuję jako ostateczność (swoją drogą Jurbi - bardzo fajna prezentacja! Chętnie sam bym powalczył :( )

Będę Wam bardzo wdzięczny za pomoc!

Edytowane przez P.Ojciec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Planuję dziś po pracy jeszcze i to sprawdzić dla spokoju. Faktycznie nie potrzebnie ograniczyłem się do samych pomiarów. Chociaż na moje oko jest on w porządku. 3-letni Bosch Silver 4 - katowany w korkach, ale mimo wszystko zdziwiłbym się ;)

Pociągnę z kabli i dam znać.

Edytowane przez P.Ojciec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podpinam się pod temat, żeby nie zakładać kolejnego wątku: Renault Megane II 1,5 cdi 2004 101 KM. Rano odpaliłem Megankę i pojechałem na zakupy, zrobiłem 6 km potem chwila postoju pod marketem potem znów kawałem i ze 20 minut postoju. Wkładam katę kodów, naciskam guzik startu dwa obroty wałem i auto nie odpala. Nawet po wyciągnięciu karty kontrolki podświetlone wskaźniki odchylone itd. Pare razy z tym samym efektem. Wyciągnąłem kartę nacisnąłem i wyskoczyło ze wykryto brak karty i włożyłem kartę z powrotem auto odpaliło normalnie i pojechałem. Miałem tak samo wcześniej jak miałem padnięte aku ale teraz aku nowy ma max 5 m-cy i "oko zielone". Potem odpalałem ze dwa razy tego samego dnia, wszystko ok bez żadnych problemów. Co sprwadzić na początek? Napięcie na aku w chwili rozruchu czy coś jeszcze?

 

Edit:

 

U mnie była kiepska masa pojazdu oraz któres urządzenie "podkrada" prąd z aku i zmniejsza jego skuteczność i wszystko głupieje. Póki co aku podładowane i jest ok.

Edytowane przez tomaszb2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam. Megane 2 1.9DCI 2005r. U mnie występuje problem ,że po zgaszeniu auta nie chce się już odpalić i towarzyszy mu cykanie(na filmiku) z okolicy sterownika silnika. 

https://www.youtube.com/watch?v=-1IDEHR9_l0

i taki przekaz na kokpicie (zdjęcie). Problem ustępuje gdy odłączę obie klemy od akumulatora i ponownie podłączę - wtedy auto odpala. Poradźcie co mogę sprawdzić/zrobić przed mechanikiem i podpięciem pod kompa. Jutro jest sylwester więc parę dni jestem skazany sam na siebie. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

megane fault.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Electronic fault + Service -  pojawia się z powodu wilgoci, zaśniedziałych kabli lub styków;

   -  sprawdź drożność odpływów podszybia, czy nie stoi tam woda?

   -  czy akumulator jest wystarczająco naładowany??

   -  czy jest dobre połączenie z masą?? 

   -  sprawdź i przeczyść bezpieczniki na klemie "+",

   -  czy szczelna jest obudowa bezpieczników ?

   -  przeczyścić każdy styk UCH oraz UPC ( Kontakt 60 ),

   -  skontrolować wiązkę kabli czy nie mają przebicia, zwarcia przy udziale wilgoci,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!