Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Po zgaszeniu nie odpala tylko tyka.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

To mój pierwszy post tak więc proszę o wyrozumiałość jeśli popełniłem jakoś błąd ;).

Otóż mam dziwny problem z maja megi i to już miesiąc po zakupie :). Meganka normalnie odpalala do dzis.

Dzisiaj z rana odpaliłem megi normalnie , wyjechałem z parkingu i zadzwoni telefon tak więc wyjechałem z powrotem i zgasiłem. Po tym wszystkim silnik już nie podpalił tylko tyka. Po kilku próbach wciśnięcia start zaczęły wariować wycieraczki zamek itp. Podłączyłem go na kablach i niestety taka sama reakcja. Oczko na akumulatorze zielone. A on tylko tyka.

Zadziwiające jest to ze z rana odpalił normalnie ...

Może ktoś jest w stanie pomoc ?? Byłbym bardzo wdzięczny :)

A megi to 1.9 dci 120 KM. 2003R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam, miałem identyczny problem. Po cyknięciu, włącza się radyjko, wspomaganie itp? Jeżeli tak, to problemem jest prawdopodobnie rozrusznik. Ja swój naprawiłem za 250zł + 70 robota(renowacja w profesjonalnej firmie, gwarancja rok).

Edytowane przez gabewu5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopadło i mnie tydzień po powrocie z wakacj ufff <zolta>

Dzien wcześniej zawiesił sie przy odpalaniu i tylko "tykał" bez kręcenia rozrusznikiem, ale po kilku próbach zaskoczył, potem odpalił kilka razy normalnie.

Dzisiaj od rana tylko tyka i od czasu do czasu pojawia się błąd na wyswietlaczu "usterka hamulców" ale zdaje mi się że to bład z kosmosu a nie rzeczywisty.

Moje pytanie jest takie czy samodzielna wymiana rozrusznika wchodzi w grę?

Kupie za 100 na allegro używke a swój zregeneruję jeśli okaże się że to ta przyczyna.

Tylko zastanawia mnie to że nie było wcześniej żadnych objawów utrudnionego rozruchu :)

Więc może to nie rozrusznik ... ?

na forum jes kilka watkow w temacie ;) ale wynika z nich że przyczyną może być wszystko i nic.

Może jednak ta "usterka hamulców " to jakiś trop w tej sprawie ?

Prosze o wsparcie .

Pozdrawiam

 

Dwa popołudnia robiłem i zrobione. Wymieniłem rozrusznik. ;)

w załączniku instrukcja robiłem fotki aby potem wiedzieć co rozebrałem :)

WYCIĄGANIE ROZRUSZNIKA 1,9DCI 130ph.ppt

Edytowane przez jurbi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Hej, podczepię się pod temat aby nie zakładać nowego prawdopodobnie w tej samej sprawie, choć być może diagnoza będzie inna niż sam rozrusznik. Mam megane II phI 2005r. 1,6 16v grandtour.

Podobnie jak w opisanych powyżej przez innych przypadkach miałem przygodę przy odpalaniu Meganki. Jeden jedyny raz. Wkładam kartę, sprzęgło+start/stop, a tu zamiast zapłonu klikanie pod maską i chwilowe zapalenie się kontrolek na desce. Zero błędów na komputerze. Wcisnąłem jeszcze raz start/stop i za drugim razem odpaliła normalnie, bez zbędnego kręcenia czy coś. Jedynym minusem było ponowne programowanie szyb el. i wyzerowanie liczników po tym jednorazowym wyskoku - radio np. działało normalnie i nie trzeba było kodować od nowa.

Jeździłem nią potem cały dzień, kilka razy była odpalana i problemu nie było, aż do wczorajszego poranka. Pierwsza próba odpalenia i tylko klikanie. Pomyślałem od razu że brzmi jak automat rozrusznika, ale mogę się mylić - sytuacja jest identyczna jak na tym filmie:

Komputer nie wyświetla żadnych błędów - zaraz po nieudanym rozruchu każe wyjąć kartę. Robiłem ok. 10 prób odpalania, zarówno szybkie wciśnięcie star/stop i puszczenie, jak i przytrzymanie nieco dłużej rozruchu. Nic.

 

Oczywiście od razu wskoczyłem na forum, znalazłem kilka możliwych przyczyn ale wszystkie po sprawdzeniu wyeliminowałem:

1) Padnięty akumulator - mój ma napięcie spoczynkowe na poziomie ok. 12,5V, więc z miejsca odpuściłem tę opcję. Chociaż sam już nie wiem z tego wszystkiego, może jednak to "granica" rozruchu?

2) Przepalony bezpiecznik start/stop (pozycja 3 w skrzynce przy silniku) - dla pewności sprawdziłem i jest ok.

3) Brak zasilania rozrusznika przez blokadę kierownicy - sprawdziłem brązową wtyczkę PPH2 Brown, bezpieczniki też ok. Właściwie dla świętego spokoju skoro i tak po wyjęciu aku dokopałem się do skrzynki. Dodatkowo uruchomiłem meg w trybie serwisowym (10s start/stop bez wciskania pedałów) i wyraźnie słychać zwalnianie blokady, koła kręcą choć z wyraźnym oporem (jakby nie działało wspomaganie). Czyli blokada też odpada.

4) Bezpieczniki na klemie +, zwłaszcza CAL1. Wszystkie ok, przynajmniej wedle miernika (napięcie jak z aku; sam bezpiecznik sprawdzony czujnikiem diodowym też ok).

5) Brak mocy na kablach z aku - na wszystkich zasilających napięcie jak w aku, wyglądają też ok.

 

Drodzy forumowicze! Skończyły mi się pomysły :( został już chyba tylko sam rozrusznik. Co myślicie? Jest jeszcze jakaś rzecz którą pominąłem a w miarę łatwo można ją sprawdzić?

Mam jeszcze dwa pytania. Czym jest to klikanie? To automat tak jak się domyślam i winien jest prawdopodobnie zdechły rozrusznik?

I kolejne - w jakim trybie holować auto (blokada nie puszcza po samym wsadzeniu karty, dopiero w trybie serwisowym, ale nie ma w nim wspomagania - byłoby łatwiej z :P). Odpalania na 'pych' jakoś się wystrzegam.

 

Niestety nie mam prof. podnośnika ani kanału, więc niechętnie ale rozrusznik traktuję jako ostateczność (swoją drogą Jurbi - bardzo fajna prezentacja! Chętnie sam bym powalczył :( )

Będę Wam bardzo wdzięczny za pomoc!

Edytowane przez P.Ojciec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie na filmiku występuje objaw padniętego akumulatora. Napięciem spoczynkowym bym się nie sugerował. Pozostaje rozruch na kable z drugiego auta lub na popych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Planuję dziś po pracy jeszcze i to sprawdzić dla spokoju. Faktycznie nie potrzebnie ograniczyłem się do samych pomiarów. Chociaż na moje oko jest on w porządku. 3-letni Bosch Silver 4 - katowany w korkach, ale mimo wszystko zdziwiłbym się ;)

Pociągnę z kabli i dam znać.

Edytowane przez P.Ojciec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podpinam się pod temat, żeby nie zakładać kolejnego wątku: Renault Megane II 1,5 cdi 2004 101 KM. Rano odpaliłem Megankę i pojechałem na zakupy, zrobiłem 6 km potem chwila postoju pod marketem potem znów kawałem i ze 20 minut postoju. Wkładam katę kodów, naciskam guzik startu dwa obroty wałem i auto nie odpala. Nawet po wyciągnięciu karty kontrolki podświetlone wskaźniki odchylone itd. Pare razy z tym samym efektem. Wyciągnąłem kartę nacisnąłem i wyskoczyło ze wykryto brak karty i włożyłem kartę z powrotem auto odpaliło normalnie i pojechałem. Miałem tak samo wcześniej jak miałem padnięte aku ale teraz aku nowy ma max 5 m-cy i "oko zielone". Potem odpalałem ze dwa razy tego samego dnia, wszystko ok bez żadnych problemów. Co sprwadzić na początek? Napięcie na aku w chwili rozruchu czy coś jeszcze?

 

Edit:

 

U mnie była kiepska masa pojazdu oraz któres urządzenie "podkrada" prąd z aku i zmniejsza jego skuteczność i wszystko głupieje. Póki co aku podładowane i jest ok.

Edytowane przez tomaszb2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam. Megane 2 1.9DCI 2005r. U mnie występuje problem ,że po zgaszeniu auta nie chce się już odpalić i towarzyszy mu cykanie(na filmiku) z okolicy sterownika silnika. 

https://www.youtube.com/watch?v=-1IDEHR9_l0

i taki przekaz na kokpicie (zdjęcie). Problem ustępuje gdy odłączę obie klemy od akumulatora i ponownie podłączę - wtedy auto odpala. Poradźcie co mogę sprawdzić/zrobić przed mechanikiem i podpięciem pod kompa. Jutro jest sylwester więc parę dni jestem skazany sam na siebie. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.

megane fault.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Electronic fault + Service -  pojawia się z powodu wilgoci, zaśniedziałych kabli lub styków;

   -  sprawdź drożność odpływów podszybia, czy nie stoi tam woda?

   -  czy akumulator jest wystarczająco naładowany??

   -  czy jest dobre połączenie z masą?? 

   -  sprawdź i przeczyść bezpieczniki na klemie "+",

   -  czy szczelna jest obudowa bezpieczników ?

   -  przeczyścić każdy styk UCH oraz UPC ( Kontakt 60 ),

   -  skontrolować wiązkę kabli czy nie mają przebicia, zwarcia przy udziale wilgoci,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!