Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat błędu


wipp

Rekomendowane odpowiedzi

przeniesiono

Witam !

Czy może ktoś napisać czym spowodowane może być zaświecanie się kontrolki "SERVICE" na desce oraz komunikat : INJECTION A CONTROLER.

Dzieje się tak na zimnym silniku (np. po całej nocy) i nie gaśnie. Jeśli trochę popracuje i złapie temperaturę to po uruchamieniu silnika już się nie pojawia.

Wybieram się na diagnostykę i nie chcę żeby powimieniali mi niepotrzebne części, a diesla mam od miesiąca.

Scenic 1.9dci 2004r.

 

Niepotrzebnie zakładasz nowy temat, skoro opisujący taki problem już istnieje. przeczytaj posty na poprzednich 2 stronach. - gojgien

 

[ Dodano: 2008-12-01, 08:53 ]

<ok> Próbnikiem sprawdziłem świece ( zdjąłem przewody ze świec i przykładając jeden koniec do + na akumulatorze, a drugi do świecy sprawdzałem czy jest przejśćie prądu). Efektem sprawdzania była jedna przepalnona świeca. Zmieniłem wszystkie świece żarowe i po sprawie. Kontrolka już nie śici po oczach, a i komunikat się nie pojawia. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...

Niedawno też pokazał mi się komunikat: "CHECK INJECTION". Pokazywał się na zimnym silniku, przy uruchomieniu nagrzanego auta komunikatu nie było. Diagnoza ASO - konieczność wymiany świecy żarowej. A teraz (tak dla informacji) o cenach (brutto) w ASO (i nie tylko):

Diagnoza komputerowa - 0,3 rbg = 32,94 zł

Wymiana świecy żarowej - 0,3 rbg = 32,94 zł

Świeca żarowa 1 szt. = 98,03 zł

Razem: 163,91 zł

Czas operacji = 40 min.

Po miesiącu mogę powiedzieć, że diagnoza była prawidłowa.

A teraz jeszcze jedno. Znajomy dokonywał podobnej operacji w swojej Astrze, tyle że w warsztacie u pana Zdzisia, co to ma dobre ucho do aut wszystkich marek. Zapłacił (na tzw. prowincji) 120,- zł ale nie wie czy pan Zdzisio wstawił mu nową świecę, czy z odzysku a jeśli nową to czy była oplowska czy firmy "no name". Różnica 44,- zł. Czy pan Zdzisio zapłacił podatek z tytułu wykonania tej usługi - nie wiem - ale w sumie i tak ma się to nijak do tego, czy auto będzie jeździć prawidłowo, czy też nie. Coś mi się zdaje, że albo w ASO mnie lubią albo pan Zdzisio ma większe potrzeby. A może i jedno i drugie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafal_B, a ja zapłaciłem u pana Radzia za komplet świec plus wymiana 130zł.Dodam tylko,że pan Radek jest ex szefem serwisu renufki.

"CHECK INJECTION". Pokazywał się na zimnym silniku, przy uruchomieniu nagrzanego auta komunikatu nie było.
do tego błędu i symptomów nie trzeba diagnozy komputerowej,to są typowe objawy padnięcia świec żarowych :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam na tym ciekawym forum. Jestem świeżym posiadaczem renault scenic II 1,9 dci, no i w drugim tygodniu jazdy tym zacnym autkiem pojawiła się kontrolka SERVICE i posępny komunikat CHECK INJECTION. Problem pojawiał się przy każdym uruchomieniu zimnego silnika, po rozgrzaniu, wyłączeniu i wyjęciu karty i ponownym uruchomieniu kontrolka i komunikat nie pojawiał się. Problemem okazała się padnięta jedna świeca żarowa. Problem nie grożny i prosty do usunięcia ale wymaga podpięcia komputera w celu zdiagnozowania błędu komputera jaki został odnotowany a po wymianie świecy trzeba skasować błąd w komputerze, więc chcąc czy nie to i tak bez serwisu lub znajomego mechanika się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INJECTION A CONTROLER też mi się pojawiło, po przeczytaniu wątku - sprawdzenie świeć żarowych - 2 przepalone. Wymienione w garażu, ponowne odpalenie - komunikat zniknął. Zaoszczędzone pieniądze za podłączenie pod komputer zostały <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie niestety nie jest tak ładnie jak u Was. CHECK INJECTION pali mi się ciągle niezależnie czy ciepły czy zimny silnik. auto ma moc, jeździ normalnie. wkoncu dałem do warsztatu żeby zobaczyli o co chodzi. na kompie kilka błędów: 3 błędy EGRa i przepływomierza. podpinali inne, sprawne EGRy i cały czas to samo. powodem błędu przepływomierza była wtyczka - naprawione. ale EGR zostaje. zbadali wiązki od EGRa do komputera - wszystko gra. podpięli inny komputer i problem zniknął <ok> na bieżąco wypinali wtyczkę przepływomierza i podpinali - na nowym kompie błąd się pokazywał i znikał. problem jest w moim kompie - nie da się wykasować owych błędów. mechanicy dali mi namiary do elektromechanika który się tym zajmuje. auto stoi od środy. dziś okazało się że trzeba szukać nowego sterownika bo mój jest na umarciu, miałem przyjechać jak złożą auto (przypomnę ze auto cały czas jest na chodzie). dziś przyjeżdżam a tam gość odpala moje auto i na wyświetlaczu "INJECTION FAULT" - mały zonk. nie wiem co zrobili ale auto ma jeździć tak jak jeździło...

zna może ktoś kogoś w okolicach Zielonej Góry kto się zajmuje sterownikami do aut?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

INJECTION A CONTROLER też mi się pojawiło, po przeczytaniu wątku - sprawdzenie świeć żarowych - 2 przepalone. Wymienione w garażu, ponowne odpalenie - komunikat zniknął. Zaoszczędzone pieniądze za podłączenie pod komputer zostały <ok>

 

Owszem komunikat nie będzie emitowany na wyświetlacz ale w komputerze on pozostaje. To w niczym nie przeszkadza ale lepiej go skasować np. przy okazji wymiany oleju bo może on w przyszłości przyspieszać wywołanie komunikatu o przeglądzie w serwisie przed koniecznym czasem. A tak na marginesie to komputery pokładowe są bardziej awaryjne niż sam samochód i nie należy traktować ich ostrzeżeń zawsze dosłownie lecz nie lekceważyć ich bo często ostrzegają o początku czegoś złego.

Pozdrawiam właścicieli francuzów a zwłaszcza tych, którzy mają pod maską wysokoprężną jednostkę (nie zależnie jaka by ona nie była) :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

nie wiem czy to jest związane z tym ale czasami wyskakuje ESP/ASR DEFEKT dziś po tym komunikacie stracił moc na jakieś 30 sekund prawie stanoł odzyskał moc ale komunikat został po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy nie wiem co się dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

W mojej ronowce komunikat injection a controller wyskakuje w troche dziwny sposob, przyspieszająć na 4 biegu przy okolo 4 tys obrotów pojawia sie komunikat auto traci chwilowo moc, włączam bieg 5 i przy około 3 tyś obrotow (predkosc około 125km/h) znowu to samo komunikat strata mocy i ogolnie ciezko przy wiekszej predkosci mi przyspieszyc. Dodam ze na 1,2,3 tego nie ma.

Bylem na komputerze powiedzieli ze nic nie wykazuje powinno byc ok, sprawdzilem swiece, wymienilem filtr paliwa, ostatnio nawet egr kupiłem ale problem nadal pozostał.

Moze ktos ma jakis pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!