Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Marcisho

Megane II phII Bezpieczniki w komorze silnika-jak się tam dostać?

Recommended Posts

Witam

Jakiś czas temu padło mi lewe długie światło. Kupiłem więc żarówkę H1 12V 55W i zadowolony zabieram się za montowanie. Wbrew obawom poszło bardzo gładko. Zajeło mi to może 3 minutki :) Chyba mam wystarczająco szczupłe ręce. No ale tutaj skończyła się moja radość. Ponieważ lampa nie pali.... Dla pewności sprawdziłem inne żarówki które okazały się sprawne. Tak więc bezpiecznik. Przy kierownicy nie ma bezpieczników od świateł. Czyli musze dostać się do tych pod maską. Prawda to że muszę wyciągnąć akumulator żeby ściągnąć ta pokrywę od bezpieczników? Czy oprócz baterii musze jeszcze coś wykręcać? I jaka jest pewność że to bezpiecznik? Nie mam niestety jak zmierzyć czy jest napięcie na przewodach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

aby dostać się do "skrzyneczki z przoweodami" bedziesz musiał byjąć aku :)

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - ortografia i logika wypowiedzi

P_r_z_e_m_o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No niestety w wersji poliftowej dostęp do tej skrzynki w komorze silnika jest tragiczny. Nigdy nie widziałem jak to tam wygląda ale raczej na demontażu akumulatora się nie skończy chcąc wymieniać bezpieczniki. Spróbuj wysunąć tą kieszeń z bezpiecznikami, może tak się uda (bezpiecznik tego światła jest akurat po lewej stronie). Tu przykładowy manual jak to wygląda w scenicu II ph II: http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=114114

Oczywiście do demontażu samej obudowy skrzynki aku nie trzeba demontować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Damiar właśnie to znalazłem na google i dlatego zapytałem ponieważ miałem nadzieję że w Megane nie musze robic takich zabiegów :) No trudno. W weekend bedzie trzeba sie pobawić. Powiedzcie mi tylko czy jak odłącze a potem znowu podłączę komputer to auto będzie bey problemu działać? Napewno będę musiał wpisywać kod do radia itp. ale nie powinno być większych problemów prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie widziałem na żywo to nie wiem co dokładnie tam siedzi. Ale na podstawie zdjęć tej skrzynki (z tego manuala) wnioskuję, że w przypadku akurat tego bezpiecznika może obejdzie się bez całkowitego wyciągania tej skrzynki. Po prostu jak odkręcisz przewód masowy to ta podstawa z bezpiecznikami powinna się dać trochę wysunąć w lewo. Może to wystarczy żeby wymienić bezpiecznik. A tak w ogóle czy ten moduł połączeń nie odwrócony w dół?

Po odłączeniu aku na pewno trzeba będzie kod do radia i przyuczenie szyb. Co do ewentualnych problemów, to nie będę się wypowiadał bo to różnie jest (nie żebym coś sugerował). Ja osobiście miałem pewną przygodę z tą skrzynką w swoim sceniolu ale jeszcze przedliftowym. Tylko to był problem innej natury, był problem wodą w tym miejscu. Okazało się, że bezpieczniki były dobre, natomiast zaśniedziały złącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aby dostać się do wszystkich bezpieczników musisz wymontować aku oraz jego podstawę ,nastepnie odkręca się osłonę skrzynki bezpieczników (2 torxy)widać je od góry. Płytka połączeń oraz bezpieczników jest wsunięta w skrzynę i zabezpieczona dwoma zatrzaskami ,cienki śrubowkręt i wysunie się w kierunku zdjętego aku.Przewody są na tyle długie ,że można ją swobodnie manewrować . Trzeba też odłączyć przewód + nakrętka na klucz 13, ale to już sam zobaczysz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie :) W Weekend będę się bawił. Postaram się zrobić jakieś fotki. Może się komuś przydadzą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak sie zakończyła twoja przygoda z wyjmowaniem skrzynki bezpieczników ?

Pytam bo mnie też to czeka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie. Wiem, że temat jest stary, ale też musiałem wymieniać bezpiecznik w mojej megance (dokładniej Renault Megane II Grandtour z 2004, 1.6 16V benzyna), więc chętnie się podzielę informacjami. U mnie padł bezpiecznik 7,5A do świateł pozycyjnych (postojowych) po prawej stronie (lewa i prawa mają osobne bezpieczniki po 7,5A). Więc tak:

- wyjąłem akumulator - rurkowym kluczem 13-ką odkręciłem śrubę mocującą do podstawy, odpiąłem klemy i odsunąłem kable za radiator (trochę się przy tym nakląłem, bo kable są krótkie i sztywne), po czym wyciągnąłem całe aku na ziemię. Dodam, że mam u siebie klemy mosiężne również na klucz 13 (płaski), ale w megance już różne widziałem.

- odkręciłem pokrywę bezpieczników po prawej stronie akumulatora (stojąc twarzą do maski i przedniej  szyby, oczywiście ;) ) śrubokrętem "gwiazdkowym" - jedna z większych gwiazdek, nie znam numeru - są to dwie dość długie śruby  - miła niespodzianka - POD POKRYWĄ JEST ŚCIĄGAWKA BEZPIECZNIKÓW.

- podważyłem pokrywę śrubokrętem płaskim i zdjąłem ją do końca palcami, trochę przy tym odświeżając słownik łaciny kuchennej ;) odłożyłem na bok.

- wyczepiłem dużą białą wtyczkę od wiązki kabli - jest podczepiona na górze skrzynki, zaraz pod pokrywą. UWAGA: NIE MUSIAŁEM JEJ ROZŁĄCZAĆ. Tylko wyciągnąć na bok

- odłączyłem szarą taśmę ze skrzynki bezpieczników (zanim to zrobicie, zapamiętajcie GDZIE pasuje, jakbyście musieli wypiąć jeszcze jakąś taśmę z tej skrzynki)

- rurkowym kluczem 12-ką odkręciłem śrubę trzymającą masę i odłożyłem ją na bok

- ruszyłem kasetę z bezpiecznikami - wyskoczyła z zaczepu. Kręcąc nią na boki niemiłosiernie, odświeżając cały słownik łaciny kuchennej od ch przez j i k aż do p, w końcu wymanewrowałem kasetę na zewnątrz. Długimi cienkimi szczypcami (palce mam nieco za grube) wyciągnąłem bezpiecznik i sprawdziłem go miernikiem - był faktycznie padnięty (brak przewodzenia). Wymieniłem bezpiecznik i włożyłem wszystko z powrotem. Odpaliłem auto - światło DZIAŁA! Teraz już wiem, że ten bezpiecznik dałoby się jakoś włożyć manewrując długimi szczypcami pod odkręcona pokrywą, bez wyciągania wszystkiego - w międzyczasie wymieniałem jego "partnera" od drugiej strony i udało mi się to -szczypcami  włożyłem go do gniazda, a palcem dopchnąłem. Nie jest to jedna takie łatwe.

PS. pod kasetą bezpieczników znajduje się jeszcze kilka bezpieczników (większych) w innym module - nie wiem, do czego służą.

 

 

 

renault-megane-ii-oraz-scenic-bezpieczniki.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, KrzychuGda napisał:

- rurkowym kluczem 12-ką odkręciłem śrubę trzymającą masę i odłożyłem ją na bok

Ta śruba mocuje przewód prądowy zasilający całą skrzynkę bezpieczników a nie jest od masy. Tak ku przestrodze.

Ta dolna skrzynka to bezpieczniki mocy. W dziale pliki masz opis wszystkich bezpieczników i przekaźników w megane II.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, chciałem zapytać które bezpieczniki są od podnoszenia szyb kierowcy lub przekaźniki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz klapkę pod kierownicą to na rozpisce bezpieczników zobaczysz ikonki szyb (zobacz np tutaj: w centralnej części 5 i 6 od góry i jeden obok nich). Przekaźniki (moduły szyb), każda szyba ma swój i jest on mocowany przy silniku szyby.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...