Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich . Mam mały problem , mianowicie chodzi mi o skraplacz . Klima działa chłodzi ale po wyłączeniu brak plamy wody pod autem i tu moje zdziwienie , co jest w kabinie sucho pod autem też . Może ktoś już miał podobna sytuację .Chodzi mi o auto Megane II 1,6 benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już dwa razy miałem plame wody pod autem, chociaż było wtedy bardzo gorąco. Jakoś 2 tygodnie temu byłem profilaktycznie na czyszczeniu tego odpływu koło katalizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podepnę się pod temat, bo zauważyłem u siebie ten sam "problem". Nie leci woda pod autem. Kapie jedynie z przodu, w okolicach prawego koła (osuszacz klimy jest cały mokry). Do tego zauważyłem bardzo ciekawą przypadłość. Gdy klima podziała przez dłuższy czas, to pomimo, że nawiew jest włączony na maksimum, to z kratek ledwo wieje. Muszę wyłączyć klimę i wtedy dość długo jeszcze wieje normalnie chłodem z prawidłowym ciśnieniem powietrza. Po ponownym włączeniu klimy znowu jest OK przez jakiś czas, a potem cały cykl zaczyna się od nowa. Jakaś magia normalnie.

Zaraz napiszecie, że to sterownik klimy - wątpię, bo sterowanie dmuchawą działa bezbłędnie, słychać to. Poza tym był wymieniany na jesieni. Po prostu zmniejsza się siła nadmuchu bez zmiany obrotów wentylatora. A do tego dlaczego zaczyna dmuchać normalnie jak wyłączę klimę na jakiś czas?

Dzisiaj pogrzebałem trochę w aucie i:

1. odłączyłem gumowy wężyk łączący skraplacz z odpływem (ten wewnątrz, po zdjęciu osłony konsoli środkowej- http://renault.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=117255) - nic z niego nie wyleciało, wiec uznaję, że odpływ na dole jest drożny. W przeciwnym razie po odpięciu wężyka zleciała by woda z parownika.

2. zauważyłem, że filtr kabinowy się wysunął (jakieś 5cm). Najpierw pomyślałem, że źle go założyłem jesienią, ale po dokładnym zbadaniu stwierdziłem, że po prostu luźno siedzi w tej kieszeni. Kupiłem Purfluxa, myślałem, że będzie OK, a jest najwyraźniej za mały i ma luzy. Nie polecam. Wymienię go na dniach na Valeo lub MANN-FILTER z węglem aktywnym.

 

Nadal nie wiem jednak co z tym odpływem skroplin. Czy można sprawdzić jakoś drożność całości? Można wlać trochę wody destylowanej w parownik (po wyjęciu filtra kabinowego) i sprawdzić czy przelatuje?

thumb_hosting_zdjec_1371548822__svqcef.png

Edytowane przez speedy9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kapie jedynie z przodu, w okolicach prawego koła (osuszacz klimy jest cały mokry). D

Ciekawe, możliwe, że jest niedrożny. On nie ma prawa być mokry, jest po stronie niskiego ciśnienia, więc powinien być ciepły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

filtry Purfluxa są OK!

Też myślałem, że są OK, a tutaj się okazuje, że chyba niezupełnie. Filtr kupiony w Intercars więc raczej nie podróbka.

 

Co do osuszacza, to chyba faktycznie przyszedł czas na wymianę...

 

4. Dlaczego trzeba wymieniać filtr-osuszacz?

Część wilgoci z układu klimatyzacji jest wychwytywana przez filtr-osuszacz, który w systemach z dyszą rozprężną zamiast zaworu jest nazywany "akumulatorem". Element ten osiąga "punkt saturacji" po ok. dwóch latach działania. Jeśli filtr-osuszacz nie jest wymieniany regularnie, rosnąca zawartość wody w układzie doprowadzi do korozji wszystkich jego elementów. W następstwie tego procesu może dojść do znacznie zwiększonego zużycia układu i jego elementów. Może też dojść do zalodzenia zaworu rozprężnego, czego konsekwencją będzie uszkodzenie skraplacza i sprężarki.

 

To by tłumaczyło dlaczego nie leci woda ze skraplacza.

W poprzednim aucie właśnie dlatego padła mi sprężarka...

 

Tylko dlaczego te osuszacze są takie drogie? Czy KAGER może być (155zł)? W przypadku osuszacza chyba nie ma to wielkiego znaczenia jakiej jest firmy?

Edytowane przez speedy9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepne sie pod temat.

 

Mam niby drożny odpływ bo zbiera mi sie kałuża pod samochodem chociaz jak włożę rekę pod gąbkę w okolicy odpływu to jest mokra.Czy to normalne?

 

Jak dostać sie do tego wężyka? czy trzeba cała deske demontować? nie znalazłem nic na temat megane jest opis o scenic....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osuszacz ze zdjęcia nie ma nic wspólnego z wodą z powietrza która zbiera się na parowniku i rurką odprowadzana jest pod samochód.Osuszacz wyłapuje wodę z czynnika chłodzącego (to co nabijają) oraz sprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponowię swoje pytanie, czy jeżeli kapie z okolic prawego przedniego nadkola, gdzie w Megane jest zamontowany osuszacz to czy to świadczy o konieczności jego wymiany czy tylko skrapla się woda na jego obudowie - duża różnica temperatur? Proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!