Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprężyna w kolumnie MacPhersona


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Mechanik wymienił pękniętą sprężynę (i drugą do pary) + drążki stabilizatora.

Po wymianie jedna kolumna macphersona wydaje nieprzyjemne dźwięki, znaczy trzeszczy, skrzypi, gdy auto się buja na małych nierównościach.

Mechanik niestety nie wiedział gdzie jest przyczyna. Strasznie mnie to drażniło i po kilku dniach zacząłem własne dochodzenie, obmacałem sprężynę i próbując ją ruszyć usłyszałem te przykre dźwięki. Nagrałem to telefonem, możecie je posłuchać:

.

 

I teraz pytanie, co to skrzypi? Czy tam nie powinna być jakaś uszczelka gumowa na talerzyku kolumny?

 

Zdjęcie poglądowe:

thumb_hosting_zdjec_1369518857__sprezyna.jpg

 

Na zdjęciu widać, że coś tam jest, ale w nadkolu trudno to zobaczyć. Na starej sprężynie, która mi została było coś jak klej, może to trzymało sprężynę w miejscu i nie skrzepiało?

Co o tym sądzicie?

Edytowane przez dartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link już powinien działać.

 

Co do łożyska, to raczej wątpię, było sprawne, wymieniono tylko sprężynę (akurat z tej strony też była sprawna).

Ale zastanawiam się nad plastikową (gumową osłoną na dole sprężyny w miejscu gdzie opiera się na talerzyku.

Na ostatnim zwoju oryginalna sprężyna była posmarowana czymś w rodzaju kleju, który trzymał tą gumową osłonkę, wydaje mi się, że to tam skrzypi. Nie mogę tylko dostrzec, czy jest ta osłonka. Idę do samochodu będę dalej szukał.

I jeszcze jedno, czy w talerzyku podtrzymującym sprężynę jest jakiś rowek (wytłoczenie), które utrzymuje sprężynę w jednym miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec sprężyny dochodzi do takiego ząbka, co blokuje sprężynę przed przekręceniem. Ja 2 razy u siebie wymieniałem łożyska amortyzatorów i niczym nie smarowałem sprężyn, one same "fabrycznie" też nie były posmarowane, więc nie wiem czemu miałoby Ci skrzypieć. Chyba że sprężyny były źle dobrane i mają mniej zwojów przez co sprężyna nie jest mocno dociśnięta do kolumny mcpersona. Spróbuj w ten "talerzyk" :idea: psiknąć WD40, może coś da. 2 sprawa że nie wygląda mi to na padnięte łożyska amortyzatorów. Łożyska łatwo sprawdzić, ktoś siedzi w aucie i kręci kierownicą raz w lewo potem do końca w prawo (płynnie) a druga osoba trzyma rękę na sprężynie. Jeżeli sprężyna obraca się płynnie to łożyska ok, jeżeli czuć skoki (nierównomierne obracanie) to łożysko już zatarte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miałem pod ręką smar silikonowy w aerozolu, popsikałem dolny talerzyk, tam gdzie sprężyna opiera się na dole na gumowo-plastikowej okładzinie i po kilku dniach przestało skrzypieć. Chyba pomogło. Obejrzałem też starą, wyciągniętą wcześnij sprężynę i jest na niej coś co podejrzewam zapobiegało skrzypieniu, coś jak klej silikonowy, czarny, podobny do smoły, bardzo trudno go zetrzeć ze sprężyny, nie jest tego dużo, ale widać ma znaczenie. Przy wymianie nikt już tego nie smaruje czymś takim, więc i skrzypienie mogło się pojawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Witajcie jestem po wymianie przednich sprężyn. Po odbiorze auta zobaczyłem że sprężyny nie mają przy kielichu dolnym takich gum które były oplecione stare sprężyny. Czysta one potrzebne czy to tylko jakieś problem jak będę jeździł bez takich gum oplatających dolna część sprężyny przy amortyzatorze. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Gumowa osłona na ostatnim zwoju sprężyny w miejscu oparcia o kielich jest obowiązkowa. Dlaczego? Po to żeby sprężyna nie tłukła o kielich amora. Miałem przypadek z którym walczyłem 2 lata w lagunie 2. Niemiłosiernie tłukło na dołach. Okazało się że mechanik nie przełożył ze starych sprężyn gumowej osłony. Tak na marginesie wystarczy założyć kawał gumowego węża. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jadąc po wybojach amortyzator wraz ze sprężyną nie pracują góra-dół? No właśnie.... Zresztą miałem taki przypadek jak wyżej pisałem, jakoś po założeniu gum przestało metalicznie tłuc. Nie dam sobie wmówić w tym przypadku że jest to zbędne.

W dniu 23.04.2022 o 21:24, elf napisał:

Nie ma takiej potrzeby. U siebie jak wymieniałem amorki na sprężynach nic nie było.

Nie było bo producenci sprężyn rzadko kiedy dorzucają gumowe osłony, jeśli już są to jest to zwykły gumowy wąż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!