Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

problem z odpaleniem- nie kręci


Rekomendowane odpowiedzi

temat stary jak świat...otóż zdarza sie to w najmniej oczekiwanych momentach, meganka (2002, BENZ. 1,4 16v) NIE ODPALA, nie kręci..., gasną kontrolki i cisza...

Zdarzało się tak, że po kolejnych próbach odpaliła, ale ostatnio trwało to jakieś pół godziny...i nagle odpala.Mechanik rozkłada ręce mówiąc, ze to może być "wszystko", poprawił szczotki, jest dobrze tydzień ...i znowu to samo. Nie ma żadnej reguły:ciepło, zimno, garaż, pod chmurką...to się zdarza. Kolejny "specjalista" stwierdził, ze nie bedzie mnie naciagał na komputer, bo i tak nie wykaże...skoro to się dzieje czasami... Ale jednak się dzieje...sama już nie wiem co robić....co to moze być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem kiedyś podobny przypadek z moją pierwszą meg.cabrio

mechanik cudował sprawdzał szczotki poprawiał....

może to dziwne- ale jak wymieniłem akumulator na nowy to usterki ustały na zawsze

dziwne bo czasami nie zapalał a po np pół godzince zapalił- bez ładowania akumulatora!

reasumując wymieniłem aku i pomogło ale była to wymiana całkiem przypadkowa bo był słabszy a przed zimą chciałem wymienić żeby w mrozy mieć spokój z zapalaniem

może elektronika świruje na niestabilnym prądzie - nie wiem ale pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli jest ZUPEŁNA CISZA czyli nawet cykania w rozruszniku nie słuchac to proponuje baaardzo dokładnie sprawdzic klemy akumulatora.Taki objaw do kompletny brak prądu w instalacji wiec nalezy szukac przyczyny blisko akumulatora.U mnie wystarczyło delikatnie dokręcic klemy,ledwie kilka stopni obrotu i wszystko wracało do normy.Moze tez tak byc ze dokrecenie nie poskutkuje wiec lepiej rozebrac obie klemy i szczotka drucianą poczyscić i złozyc smarujac wszystko wazeliną techniczna.Prawdopodobne jest tez ze akumulator nie łaczy gdzies w swoich wnetrznosciach ale to naprawde nieczesto zdarza sie......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elwma, przerabialem ten problem i tak naprawde mozliwosci jest wiele. Te ktore byly w moich i zaprzyjaznionym autacie:

a) jak u zielonypan'a wymiana akumulatora na nowy (ale to byl diesel)

:mrgreen: uszkodzona stacyjka - a wszyscy mechanicy mowili ze uszkodzony jest rozrusznik...

c) uszkodzony rozrusznik - wymieniane byly szczotki, regulator, sprawdzany bendix nie pomogło - zakupiony na allegro regenerowany rozwiazal problem

 

Opisz dokladnie co sie dzieje kiedy to sie zdarza, jak reaguja kontrolki, swiatla, czy slychac jakis dzwiek , czy pompa paliwa sie zalacza to latwij bedzie Ci pomoc.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy próbach uruchomoenia silnika słychać pompę paliwową (cykanie), wszystkie kontrolki gasną, wszystko działa tj. swiatła, wycieraczki, radio...natomiast nie odpala....nie zwróciłam uwagi co dzieje się z diodą immobilisera (ostatnio mechanik powiedział ze tu moze tkwi problem). Przy próbach uruchomienia...uzbrajam i rozbrajam kilkakrotnie alarm i mam wrażenie, ze to pomaga, choć ostatnio juz nie pomogło...może rzeczywiście coś z immobiliserem. Akumulator jest prawie nowy.

Jak wspomniałam nie mu tu żadnej cykliczności...nie odpali dwa dni , potem na miesiąc spokój...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo ja też mialem ten problem u mnie bylo tak ze byl zasniedzialy przewod ktory idzie z aku do rozrusznika poruszalem troche nim przy rozruszniku odrobinke przeczyscilem i narazie od sierpnia problem sie nie powtarza (odpukac w niemalowane). Tez przy tym stracilem duzo nerwow bo dlugo szukalem przyczyny i przypadkowo na to trafilem moze u Ciebie tez to samo jest pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hello.

wczoraj nie zapalił :evil: dziś niedziela, schodzę do garażu i nic :cry: kontrolki się zapalają, a on nawet nie drgnie :cry:

Klemy sprawdzone - są czyste... no to bierzemy go na pych, wystarczyło ok. 1,5 metra i zaskakuje... w takim razie robimy traskę ok. 20 km, wracamy do garażu i dopiero wtedy wyłączamy go... po 10 minutach próbujemy odpalić i o dziwo ODPALIŁ aż miło...

czyli znów nie ma żadnej prawidłowości... :-/

 

ps. sąsiad zasugerował następująco:

1. bendix

2. przekaźnik wysokiego napięcia

 

a ja dopatrzyłam się w dokumentacji, że jak miał 2 latka to wymieniany był impulsator.

 

... i co Szanowni userzy na to powiedzą ?!

 

Pzdr

 

Poczytaj regulamin forum (kolory tekstu). - Prezes

 

sorrki za te kolory... trochę poirytowana sytuacją jestem :-(

Pozdrawiam

elwma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elwma, Impulsator ma znaczenie przy zaponie, jest jednym z klocków z których komputer pobiera dane. Gdyby był "uwalony" to silnik by nie zapalał ale by kręcił. Z tego co czytałem w temacie, to u Ciebie jest martwy rozrusznik. Przyłączam się do diagnozy Prezesa, mocowanie kabla masy pomiędzy aku. i karoserią, karoserią i silnikiem, zasilanie plusem ze stacyjki na cewkę bendixa rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!