Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 cdi 120 Hp, bierze olej, spaliny z korka oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie piszę z radą gdzie szukać rozwiązania mojego problemu. W mojej Megance 1.9 cdi 120 konnej, była wymieniana turbina (nie wiemna jaką i w jakim stanie) taką ją kupiłem. Po podłączeniu do komputera wyskoczył błąd EGR-u. Zawór został wyczyszczony, oleje filtry powymieniane. Na początku mechanior mówi, że trzeba po takiej usterce przepalić katalizator. Udało mi się przejechać kopcąc na czarno jakieś 600km i zaczęło się. Na początku kontrolka oleju sprawdzone na komputerze i bagnetem. Gdzieś ten olej uciekł. Dolewka i miałem zrobić jeden kurs około 9 km, po 3 tragedia. Spadek mocy, pierwszy bieg 2tys. obrotów i zero reakcji, kolejne biegi to samo, w miedzy czasie nie usłyszałem aby trubo się załączyło ani razu. Żadna z kotrolek service ani stop się nie zapaliła. Jedyny pomysł na jaki wpadłem kurs do mechaniora. No i to był ostatni kurs. Mechanik popatrzył odkręcił korek oleju sprawdził przedmuch ale oprócz przedmuchu spaliny.

Dodam jeszcze, że podczas poprzedniej wizyty w warsztacie czyścili cały dolot. Co mogło się stać? Ma ktoś jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miłem bardzo podobny przypadek co Ty kolego. Po wymianie turbo dalej brał olej. U mnie skończyło się to najgorzej - wymianą silnika. Olej w dużej mierze pewnie wypaliłeś przez te 600 km. Stąd ta chmura dymu. Resztki oleju w miom przypadku były w dolocie oraz z litr w intercoolerze. Niech mechanik sprawdzi Ci kompresję silnika i będzie wszystko wiadomo. Jak nie trzyma kompresji to motor do remontu lub wymiany, zależy w jakim jest stanie. Jak coś to służę radą bo przerebiałem "silnikowy" temat.

Aha i odradzam jeżdzenie nim dopóki nie zdiagnozujesz co go boli. Jeśli to silnik to możesz uszkodzić nową turbinę lub już tak właśnie się stało. W moim przypadku nowa turbina podziękowała również ale na szczęście udało mi się ją wymienić na gwarancji <piwko>

Edytowane przez siadula
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Byłem dziś u mojego lekarza samochodowego no i dorwał się do dolotu były tam śladowe ilości (przy czyszczeniu egru był czyszczony cały dolot). Natomiast oleju jak nie było tak nie ma. Poprzednie turbo raczej na pewno zrzuciło olej w wydech, czyli nie było sytuacji wkręcania się na oborty motoru. No i powiedzcie mi czy słaba kompresja może być skutkiem takiej sytuacji, że olej ucieka? jutro mechanik wytnie mi katalizator celem sprawdzenia czy tam jest mój olej. Pytam czy jest sens?. Czy od razu robić pomiar kompresji i czy każdy mechanik będzie potrafił to zrobić ?

Dodatkowo kazałem rozpołowić odmę no i jak się okazało więcej tam było spalin z olejem (nagaru) niż wolnej przestrzeni.

Edytowane przez i_qwan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słaba kompresja może być skutkiem takiej sytuacji. Tak ja już pisałem. W moim wypadku olej poszedł po dolocie intercoolerze. Reszte przepalił. Mi silnik nie trzymał kompresji na 2 garach. Wyszło to na ciepłym pomiarze jak i na zimnym. Kumaty mechanik z odpowiednim sprzętem dokona takiego pomiaru bez problemu. Raczej zbadałbym kompreche ponieważ duże prawdopodobieństwo że może się dziać źle z silnikem patrząc na to ile oleju pije. Jak nie to to będziesz mógł odetchnąć z ulgą. Nie będą Cię wtedy czekać bardzo duże koszta. Jeszcze co do turbo. Skąd tą turbinke masz? Jestes pewny jej sprawnosci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turba nie jestem pewien. Prawdopodobnie było włożone na sztukę tylko dla sprzedaży. Teraz wiem przynajmniej od czego zacząć.

- Zobaczyć intercooler czy jest tam mój świeży olej

- Dokonać pomiaru kompresji

i jeżeli kompresja będzie kiepska to wtedy przeszczep czy co dalej?

Dodam jeszcze, że organoleptyczne badanie turbiny, która na wirniku nie miała luzów. Palcem delikatnie mogłem okręcić łopatkami ale było na niej trochę oleju od wewnętrznej strony (patrząc tak jak jest zamontowana)

Edytowane przez i_qwan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem tak. Jeżeli kompresja wyjdzie źle znaczy to że silnik się rozszczelnia i nie trzyma ciśnienia. Dopiero po rozłożeniu silnika będziesz wiedział czy opłaca się remontować czy kupić cały słupek. W moim wypadku silnik był w tak beznadziejnym stanie że remont znacznie przewyższył cene używanego silnika. Jeżeli nie masz pewnosci co do turbo to też je sprawdz. Wiele było nawet postów na forum gdzie forumowicze kupowali jakies tam turbo i okazywało się nie sprawne. Ludzi co się trudnią regeneracją turbin jest wielu lecz fachowych firm co się w tym specjalizują i robią to profesjonalnie już nie.

Edytowane przez siadula
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, wszystko już ma rozjaśnione zanim mechanik odpali kątówkę niech zabiera się za pomiar kompresji. Wiem jak do tego podejść. Dzięki za pomoc. Z tym moim turbo to jest tak, że nie taką fuszerkę zleciłem. Mam telefon jeszcze do byłego właściciela to może go podpytam kto mu to robił i dlaczego na sztukę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze co do odmy. Powinna być onna czysta, by miała przedmuch. Częstym powodem uszkodzenia turbosprężarki est właśnie nagar w odmie. Ja swoją wymieniłem wraz z rurkami doprowaczającymi. Powodzenia. Jak zdjagnozujesz uraz Megi to napisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę dzięki za pomoc. Jutro lecę z mechanikiem kartę na zakładzie podbić i mu pokaże Twoje rady niech kombinuje;)

 

Dodano: 11 cze 2013 - 16:44

licząc od prawej strony ciśnienie w cylindrach jest kolejno 19 23 24 24 bar. Jeszcze dziś wieczorem próba olejowa. Co sądzicie o takich wynikach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnione powyżej normy tylko 19 blisko normy

Arbites nie wprowadzaj kolejny raz w błąd. W silnikach diesla stopień sprężania jest większy niż w benzynie. I 19 Atm jest za niskim ciśnieniem względem pozostałych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam czy teraz czy to ma w ogóle znaczenie, ewidentny brak kompresji. No chyba, że im większy brak kompresji tym większe zużycie motoru. Jeśli tak to co mówi o tym moim silniku taka kompresja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że na jednym cylindrze masz słabsza kompresję. Trzeba teraz przeprowadzić test kompresji z olejem wlanym do cylindra, aby sprawdzić gdzie jest problem słabszej kompresji. Czy są uszkodzone pierścienie, czy wypalone gniazda zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!