Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

W sumie ani jeden ani drugi nie potrafię otworzyć. Wyskakuje mi ze jest nieprawidłowy bądź uszkodzony.

Jeśli ma ktoś całe to prosze o przesłanie na [email protected] najlepiej rozpakowanego bo moze mi komp coś wycina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

zamiennik BUZ 342 to IRFP 064, wymiana polega na wylutowaniu starego tranzystora i wlutowaniu nowego, nie zapomnij o paście silikonowej pomiędzy tranzystorem a radiatorem, koszt wymiany z materiałami około 10,zł. U mnie efekt 100%.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, przejrzałem pare tematów na forum scenica jak i na tym i jako, że jutro mam dzień wolny od pracy chciałbym sprawdzić/ naprawić nawiew w moim scenicu.

Zacznijmy od tego jak to się stało że nie działa:) A więc cały dzień jeździłem sobie po mieście i łatwiłem swoje sprawy z ustawionym nawiewem na max i temperaturą na najniższą (klimatronik- funkcja auto wyłączona). I tak zjeździłem dzisiaj cały dzień aż wracając do domu, coś zaśmierdziało (smród palącej się elektroniki) i nadmuch odmówił posłuszeństwa :) Nie działa na żadnym z dostępnych biegów, kiedy się popsuł nic akurat nie przestawiałem. Co ciekawe kiedy włącze nawiew to obroty silnika zaczynają falować, a kiedy wyłączę wracają do normy (dzieje się tak od kiedy się popsuło). Dzieje się tak również mimo tego, że wyjąłem przekaźnik znajdujący się przy dmuchawie. I tu pytanie do Was, co szukać i gdzie B) Wiem gdzie jest dmuchawa, jak się do niej dobrać to znalazłem temat plus sam tez chyba się domyślę:) Interesuje mnie co mogło się spalić, że wpływa na obroty i jak się do tego czegoś dostać B)

Z góry dzięki za szybką odpowiedź ;)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez brynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc stało się :angry: dostałem się chyba do winowajcy jednak zanim naprawię wolę zapytać się Was czemu tak się stało. Zacznijmy od tego że wczoraj jak tylko przestał działać nawiew to wyjąłem znajdujący się koło nadmuchu przekaźnik który był jak nie patrzeć gorący i nie pochodził z mojego auta (poprzedni właściciel już coś widać kiedyś majstrował)

Oto on: (zdjęcia 1,2,3,4) Nie jest on może za mocny/ niewłaściwy ? Pytam się gdyż winowajcą prawdopodobnie jest przepalony kabelek widoczny na dalszych zdjęciach. Wydaje mi się, że idzie on właśnie do przekaźnika jednak muszę to sprawdzić na schemacie :D Jeśli tak jest to domyślam się, że może coś się zkaszaniło i przez mały kabelek poszło zwarcie ?

 

Na sam koniec dodam że dmuchawa na krótko od aku działa a opornica

http://obrazki.elektroda.pl/6070639300_1304328942.jpg pod plastikową obudową wygląda na dobrą i nic nie pachnie spalonym.

 

Dzięki za szybką odpowiedź i proszę jeszcze o podanie jaki powinien być właściwy przekaźnik.

post-60654-0-22784100-1372855992_thumb.jpg

post-60654-0-35744000-1372856021_thumb.jpg

post-60654-0-39137700-1372856066_thumb.jpg

post-60654-0-01582500-1372856111_thumb.jpg

post-60654-0-50236900-1372856240_thumb.jpg

post-60654-0-47370100-1372856268_thumb.jpg

post-60654-0-69198400-1372856314_thumb.jpg

post-60654-0-15690200-1372856337_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny problem jak Ty , też nawiew mi przestał działać, a obiawy były takie same jak u Ciebie. Falowanie prędkości nawiewu, a później przestało działać. Z tą różnicą ,że jak temperatura otoczenia spada poniżej 12-10 stopni zauważyłem,że nawiew się włącza.Teraz jest cały czas ciepło więc nie działał. Dzwoniłem do znajomego elektryka i po objawach stwierdził ,że to na 100% opornica, wczoraj ją wykręciłem i wygląda na całkiem sprawną, żadnych śladów przepalenia, zwarcia itp. Przeczyściłem ją jak i podłączenia kostek , przepsikałem wd40 i nic. Jutro postaram się ją sprawdzić i stąd moje pytanie do elektryków: jak to zrobić?? Da się jakoś opornicę miernikiem sprawdzić?? A Ty Brynio naprawiłeś swój nawiew??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawiłem swój nawiew a przyczyna była bardzo prosta :) Mimo tego spędziłem ze 3 godziny na sprawdzeniu wszystkiego. Opornica w moim przypadku jest elektroniczna i ją sprawdzałem jako drugą (ściągasz plastik i widać cały układ - nie śmierdziało więc stwierdziłem że działa :)), potem wentylator - zdemontować, dwa kabelki do aku i kręci się czyli też działa. Nie zostało nic innego jak zlutować nieszczęsny kabel i zobaczyć co się stanie (wlutowałem bezpiecznik który co chwile się palił).

 

Jak się okazało rozwiązanie było bardzo proste, po przeszukaniu całego internetu znalazłem jak wygląda oryginalny przekaźnik. Po porównaniu go z tym który był zamontowany przez poprzedniego właściciela okazało się że mimo iż pasują "nóżki" to jednak jest różnica. W przypadku tego przekaźnika jaki był u mnie całe napięcie na nawiew szło przez kabel sygnałowy, przez co przez malutki kabelek szło duże natężenie co spowodowało przepalenie go (aż dziw, że nie zjarał się panel od klimatronika no i że działało to tak długo- auto mam od lutego)

 

Kolego MArióż sprawdzenie dmuchawy zajmie Ci chwilę (choć jest to niewygodne) a wykluczy jedną z przewidywanych przyczyn (wg mnie lepiej spalony wentylator niż opornica :mrgreen:) Może nie doczytałem ale nie piszesz czy masz manualną klimę czy klimatronik (różnica w opornicy), do tego z tego co pisze na forum i z własnego doświadczenia z innymi autami wiem, że jeśli to jest opornica to wentylator gubi pewien zakres obrotów, ale mimo wszystko działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam manualną klimę,a opornicę już wyciągnąłem całą, bo znalazłem ją bez problemu, sama opornica wygląda ok ,ale nie wiem co siedzi w niej w środku. Zauważyłem że w jej wnętrzu są jeszcze jakieś drobiazgi, jakieś mniejsze oporniczki czy coś takiego.Próbowałem odszukać filtr kabinowy, bo też gdzieś wyczytałem,że to może być przyczyna. I jakież było moje zdziwienie kiedy zdjąłem plastik z przodu nad maską i zobaczyłem wielką dziurę wlotu powietrza bez filtra. A zaglądając do skrzynki przez otwór z której wyjąłem opornice znalazłem tam filtr!!! Przecież to miejsce to jakaś masakra do wymiany!! Zapewne tam też znajduje się wentylator nawiewu, ale dostanie się tam jest naprawde czasochłonne i karkołomne:( Opornice więc wmontowałem spowrotem podpiąłem jak należy, sprawdziłem jeszcze wszystkie bezpieczniki i przekaźniki i jest czyściutko.A wentylator nie działa.

W załączniku do postu daję zdjęcie tej opornicy , może ktoś na forum z taką "walczył" i wie co w niej może nie działać??

post-29240-0-98020200-1373205345_thumb.jpg

Edytowane przez Marióż
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!