Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

M2 CC- Czujnik otwarcia bagażnika-gdzie?


Rekomendowane odpowiedzi

Szybkie pytanie-czy ktoś się orientuje gdzie takowy się znajduje? Poniewaz moje autko caly czas twierdzi ze bagaznik jest zamkniety-nawet jak jest otwarty.... Z tego co sprawdzilem w dolnej czesci-ten w bagazniku nie ma czujnika. Podejrzewam ze jest jakos zmontowany w sam zamek ale nie moge go wyjac... odrecilem wie srubki ktore go trzymaja ale zaczal tylko ruszac sie na prawo i lewo-lekko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki subratri.... lookne w weekend. JUz raz mialem grozna sytuacje, klapa sie nie domknela a zaczelem dach otwierac...klapa przyjela dziwna pozycje...

 

Dodano: 29 lip 2013 - 00:36

Jak widac na ponizszych zdjeciach organoleptycznie ciezko cos wymyslec. W tej chwili nawet miernika nie mam. ALe po odlaczeniu wtyczki od zamkna w dalszym ciagu auto twierdzilo ze bagaznik sie zamkniety. Z tego wnioskuje ze dopiero zwarcie jakiegos obwodu jest sygnalem zamknieta, a obwod otwarty oznacza zamkniety bagaznik. Czy ktos z was moze mi odczytac ze schematów które piny informuja o zamknieciu bagaznika?

 

thumb_hosting_zdjec_1375050776__2013-07-28-2560.jpg thumb_hosting_zdjec_1375050839__2013-07-28-2561.jpg thumb_hosting_zdjec_1375050853__2013-07-28-2562.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz Ty połamanych kabli między klapą a samochodem? Tego zamka jakoś ne śledziłem zbyt dokładnie ale zasada ogólna w tym aucie, to zwieranie do masy. Jeśli po odpięciu wtyczki dalej uważa za zamknięty to może to zwarcie następuje gdzieś wcześniej? Po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu sie nie zgodze. Np.roletka w bagazniku w cc dziala na takiej zasadzie ze w momencie kiedy wtyczka jest odpieta to pozwoli ci zlozyc dach. A dopiero zwarcie obwodu symuluje fakt niezaslonietej roletki. Do tego tam ida 4 przewody-z tego dwa dzialaja napewno dobrze bo idzie nimi + i - do sterowania zamkiem. Wiec albo ktos specjalnie cos zrobil w co watpie, albo poprostu jakies styki nie lacza w tym zamku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A oświetlenie w bagażniku masz?? Zapala się?? Zazwyczaj to z tego samego miejsca jest pobierany sygnał do info o otwartym bagażniku. W zamku tego nie szukaj ponieważ nie ma wskazania zamek odryglowany, klapa w takich przypadkach nadal jest zatrzaśnięta, więc bagażnik zamknięty i kontrolka nie świeci.

W przypadku braku styku na tym wyłączniku nawet po fizycznym otwarciu klapy, nadal nie ma styku z masą i brak info o jej otwarciu.

Na schematach element nr 560 i taki też jest kod schematu dla scenica. W meganie zapewne będzie ten sam.

Tu fragmenty z meganki:

post-2372-0-97020200-1375098226_thumb.jpg post-2372-0-68627700-1375098238_thumb.jpg

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oswietlenie w bagazniku mam ale dziala jak chce. Chyba razem z drzwiami w kabinie sie zapala i gasnie...

 

Gojgien nie do konca rozumiem co masz na mysli ale tak jak pisalem-na podstawie mojego doswiadczenia z roletka w cc- obwod otwarty oznacza ze cos jest właczone tj.roletka zaslonieta i mozna otwierac dach. Obwod zamkniety (zwarcie) roletka odsunieta-nie mozna otwierac dachu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co tu ma roleta do tego??

Czujnik otwarcia klapy ma 2 styki i zworkę, jeden styk jest do masy podłączony, drugi przez kostki biegnie do UCH, a z niego do kontrolki jaki i do śswietlenia bagażnika, ten schemat też jest prosty jak 2 druty i lampka. Jest też pod oddzielnym numerem 165.

Tu fragmenty z meganki z widocznym czujnikiem i połaczeniami:

post-2372-0-97020200-1375098226_thumb.jpg post-2372-0-68627700-1375098238_thumb.jpg

Zasilanie lampki w bagażniku:

post-2372-0-05225100-1375098826_thumb.jpg

Skoro lampka działa jak jej się podoba, to masz przyczynę że klapa wskazuje stan zamknięty choć jest podniesiona.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego wynika ze na styku nr.4 powinienem miec mase...a jej chyba nie ma-to trzeba by sprawdzic. Tylko znowu sie zastanawiam czy sa jakos ponumerowane te styki... ale jak bede mial miernik to juz do tego dojde.

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:!: wstawiłem kolejny kawałek schematu by było do kompletu.

Sprawdź czy masz masę na styku 3 kostki R372.

Do takiego sprawdzenia wystarczy żaróweczka bateria i 2 kawałki przewodów. Jeden do stałej masy, drugi na styk w kostce i żarówka powinna świecić. Tak samo powinna świecić jak do tej samej kostki ale na przewodach w stronę czujnika 560, przykładając kable od probówki do styków 3 i 6 gdy klapa jest podniesiona. Jak swieci to czujnik sprawny jeśli nie to nie łączy i tu masz przyczynę problemu.

A swoja drogą.... zabierać się za takie zabawy bez miernika, to robota głupiego....

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Gojgien-to ze lampka dziala jak chce-a dziala z przednimi drzwiami bo mysle ze klapa jest zamknieta to ja wiem.... tylko szukam przyczyny tego problemu a nie skutków.

 

Niemam zarowki :!: ale niedlugo juz bede mial nawet miernik to lookne. Rozumiem ze to 3 i 4 styk sa odpowiedzialne za sprawdzanie klapy. Chyba szybki test moge zrobi podlaczajac mase do styku nr.3-powinna sie zapalic lampka w bagazniku...

Edytowane przez Tommi3737
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!