Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka podszybia


Rekomendowane odpowiedzi

Pięknie opisane. A czy do przykręcenia tej blachy nie trzeba demontować podszybia? Tam wystaje taki długi gwint?Ja u siebie namacałem jakąś nakrętkę.Taką jak ta na zdjęciu tylko bez blachy - też u mnie jej brakuje.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę uzupełnię temat, gdyż zrezygnowałem ostatecznie z druciarstwa i zdecydowałem się na zakup tego wzmocnienia w ASO. Kosztowało 43zł z groszami i dzisiaj je zamontowałem. Podszybia nie trzeba zdejmować, dołem przeszkadza kolektor, ale i bez jego ściągania dałem radę zamontować to wzmocnienie. Po ściągnięciu osłony silnika idzie się tam dostać kluczem, choć jest trochę zabawy z tym. Śruba to nasadowa 10 lub w środku torx T30. Ja mam u siebie taką łamaną przedłużkę do kluczy nasadowych, która bardzo mi pomogła, niestety śruba nie chce się wykręcać palcami prawie do końca gwintu, a jest dość długa...Trzeba z wyczuciem wykręcać żeby nie wpadła razem z podkładką gdzieś w czeluści piekielne silnika ;) Wykręconą śrubę wkłada się w otwór w tym zakupionym wzmocnieniu i całość ponownie skręca. Różnica diametralna, poniżej zdjęcie przed (jak wypiąłem już swoje druciarstwo) oraz po zamontowaniu.

Decyzja o montażu zapadła po tym, gdy któregoś dnia po śnieżycy otworzyłem maskę żeby dolać płynu do spryskiwaczy i cała góra silnika była przykryta piękną pierzynką ze śniegu...zaczepienie o kratkę w podszybiu ewidentnie nie spełniało swojej roli, mam nadzieję, że to wzmocnienie faktycznie będzie skuteczne.

 

PRZED:

thumb_hosting_zdjec_1488281924__img_20170228_114655_hdr.jpg

 

PO ZAMONTOWANIU:

thumb_hosting_zdjec_1488281936__img_20170228_122251_hdr.jpg

 

Mam przy okazji pytanie, bo montując to zauważyłem zaślepioną rurę. Na pierwszym zdjęciu, gdzie nie ma osłony silnika, widać grubą rurę pomiędzy przepustnicą, a zbiorniczkiem płynu hamulcowego. Ona kawałek dalej nagle się kończy i jest bez wylotu, zalana plastikiem. Ktoś wie co to i po co to?

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, odświeżam, bo mój problem jest zbyt podobny by zakładać nowy temat.Standardowemu problemowi obwisającej uszczelki w moim kombi towarzyszy kątownik...tak, taki kątownik zwykły metalowy, któryś z poprzednich właścicieli(kupowałem w komisie)nie mógł sobie poradzić z podszybiem i wkręcił na środku wspornik i kątownik idący w stronę kielicha, planuję to druciarstwo przerobić bo wygląda to strasznie tylko zastanawiam się co mnie spotka po zdjęciu podszybia, co tam może być pęknięte?przerabiał to już ktoś?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego ma coś być pęknięte? Uszczelka zwisa bo nie wiem czemu zamocowana jest na końcu tej maty wygłuszającej komorę silnika. Z biegiem czasu mata od zapewne wilgoci i temperatury zaczyna tracić swoją sztywność i przez ciężar uszczelki opada na silnik. W Megane I uszczelka normalnie była na metalowym elemencie karoserii mocowana. Swoją drogą ciekawa sprawa z tym kątownikiem, ktoś miał pomysł :) Zrób fotkę tego jeśli to nie problem.

Samo zdjęcie podszybia nie jest problematyczne, robiłem to jakiś czas temu żeby przepchać kanały odpływowe. Nawet ramiona wycieraczek wyszły bez bólu, nie musiałem żadnego ściągacza kombinować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Cześć. Pozwolę sobie odkopać ten temat. Czy omawiana uszczelka ma być zamontowana na końcu tego wygłuszenia czy ona jakoś inaczej jest montowana? U mnie odstaje tak, że w ogóle nie spełnia swojej roli i chciałem to naprawić ale po zdjęciach zamieszczonych tutaj nie widzę jak ona dokładnie jest montowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Miałem ostatnio ten sam problem, czyli zwisająca uszczelka, opadnięta i rozwarstwiona mata wygłuszająca (tak jak na pierwszym zdjęciu). Uszczelka nie chciała wejść na matę. rozwiązałem to w ten sposób, że ją pokleiłem i wyszło tak jak pokazują kolejne zdjęcia. A krótki filmik z tego wrzuciłem tu: 

 

 

1.jpg   52.jpg   51.jpg   41.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dodam swój sposób na poradzenie sobie z rozwarstwionym wygłuszeniem podszybia i, związanym z tym, problemem nałożenia uszczelki na te strzępki. Wykorzystałem do tego aluminiową puszkę po piwie i taśmę do naprawy namiotów, materiałowa z klejem tak silnym, że jak dwa kawałki taśmy złączą się ze sobą to są do wywalenia.

Z puszki odciąłem denko i górę, powstały w ten sposób walec rozciąłem i rozwinąłem. Potem powycinałem z tego paski blaszki. Paski zagięte na pół nakładałem na rozwarstwioną krawędź wygłuszenia podszybia, jeden za drugim, prawie po całej długości tej krawędzi. Blaszki są przyklejone tą taśmą do naprawy namiotów z obu stron do wygłuszenia. W ten sposób krawędź jest teraz aluminiowa, bardzo sztywna, uszczelka pięknie sobie na to nachodzi i trzyma się. Sama taśma natomiast póki co też mocno trzyma się wygłuszenia, nic się nie odkleja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
6 minut temu, pbet napisał:

ale na bank będzie na jakimś szrocie.

W stanie agonalnym. To wygłuszenie to epicki element tego auta...Pewnie do kupienia w ASO w cenie używanego silnika w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!