Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Świst przy dodawniau gazu


kamiso

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jadąc do pracy usłyszałem dziwny dźwięk wydobywający się z przodu samochodu tzn świst. Na początku myślałem że to klocki hamulcowe bo były wymieniane w weekend, ale niestety świst słychać jak dodaje gazu, niezależnie od obrotów. Świst słychać też na postoju jak dodam gazu na biegu ze sprzęgłem jak i na luzie. Jak jadę ze stałą prędkością to jest cisza. Na forum czytałem podobne wątki ale zazwyczaj każdy pisze że słyszy świst w jakimś zakresie obrotów lub jak auto jest na biegu. Co może być ? Jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam 1,9 dCi i tez słyszę świst czy bardziej "gwizd" przy dodawaniu gazu. W mojej ocenie to może być turbo, z którym się nic złego na tą chwile nie dzieje (mechanik sprawdzał) a jest tak chyba od początku jak mam to auto. Często w ciężarówkach czy innych autach słyszę podobne świszczenie przy dodawaniu gazu... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wielu Renówkach turbo głośno gwiżdże (nawet z tego słynął i nic na to nie poradzimy, np. BMW X1, czy 3-kach też turbo głośno gwiżdże). U mnie też tak jest nie ważne czy na postoju czy w ruchu. W środku nic nie słychać przy zamkniętych oknach. Jak uchylę to owszem. Ja jeszcze mam taki przypadek że jak hamuję silnikiem to też gwiżdże. Ale jestem po oględzinach komputerowych jak i wizualnych: z turbo wszystko OK (podejrzewam jeszcze uszczelkę między turbo a układem wydechowym)

Tak więc to raczej taka przypadłość. Przyjdzie jesień/zima zamkniesz okna i będzie cisza :D

Sprawdzaj tylko co jakiś czas poziom oleju oraz czy nie kopci. Bo jak coś to, to mogą być objawy że jednak coś może być na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

Najlepiej żeby ktoś za Tobą jechał i oglądał czy w ogóle kopci i jeśli tak to na jaki kolor bo to on właśnie pomaga określić mniej więcej co może być nie tak.

Poczytaj sobie w necie o znaczeniu koloru spalin w dieslu.

Regulamin pkt. 5.13 – cytowanie - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy lepszy artykuł z google:

 

Dym czarny - Czarny gęsty dym świadczy o tym, że w spalinach znajduje się dużo cząsteczek sadzy. W starych dieslach to do pewnego stopnia zjawisko normalne, ale w przypadku nowszych konstrukcji może być powodem do niepokoju. Kopcenie wynika zwykle ze zbyt obfitego dawkowania paliwa (to często efekt uboczny chiptuningu), niewłaściwej regulacji wtrysku (zbyt mały kąt wyprzedzenia wtrysku), zużycia lub awarii wtryskiwaczy. Krótkotrwała emisja czarnego dymu podczas gwałtownego przyspieszania lub zwiększenia obciążenia silnika nie świadczy o usterce.

 

Dym niebieski - Dym o kolorze niebieskim oznacza, że do komór spalania trafia olej silnikowy. Takie zjawisko może mieć kilka przyczyn. Najczęstszą jest zużycie gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych. W tym przypadku pomóc może jedynie remont silnika. Bardzo podobne objawy towarzyszą niesprawności uszczelniaczy zaworowych – wtedy olej trafia do cylindrów, ściekając po trzonkach zaworów. Wymiana uszczelniaczy to wydatek stanowiący ułamek kosztów remontu silnika. Niebieskie spaliny mogą też być spowodowane awarią turbosprężarki.

 

Dym szary - Szary dym i bardzo intensywny zapach spalin może świadczyć o zbyt bogatej mieszance spalanej przez silnik. Czasem jest to efekt np. niesprawnego czujnika temperatury. Sterownik „myśli” wtedy, że silnik jest przez cały czas zimny i niepotrzebnie bardziej obficie dawkuje paliwo. Spaliny mogą mieć bardziej intensywny zapach przez piewszych kilka minut po uruchomieniu nierozgrzanego silnika – to zupełnie normalne zjawisko i nie świadczy o żadnej usterce.

 

Dym biały - Kłęby białego dymu to tak naprawdę mieszanina spalin i pary wodnej. Jeśli silnik pracuje przy tym normalnie, to nie ma powodu do obaw. Po prostu odparowują skropliny (skroplona para wodna), które zebrały się w układzie wydechowym. Gorzej, jeśli silnik pracuje nierówno, przerywa, brakuje mu mocy. W takiej sytuacji buchająca z wydechu para wodna może świadczyć o usterce głowicy lub uszczelki pod głowicą , w wyniku której woda (płyn chłodzący) trafia do komór spalania.

 

Powinno troszkę naprowadzić.... :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna rzecz mnie męczy. Czy jeżeli pada turbosprężarka to będzie słychać świst niezależnie jakie obroty ma silnik ?

Moim zdaniem NIE. A masz spadki mocy albo słabo przyśpiesza, zwiększone spalanie, itp?

Jest też kwestia tego twojego odgłosu bo ja już słyszałem wiele różnych ;) Od czegoś co przypomina sowe do odgłosu odkurzacza jak zatkasz rurę ręką :D jest ich mnóstwo.... i każdy ma swoją definicje co on przypomina :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!