Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane II - kilka pytań


hajdzik

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc

Jestem tutaj nowy - i zawsze przy zakupie auta- wchodze na forum danej marki i tam pytam pytam fachowców i maniaków - do tej pory sie nie zawiodłem :D

Pierwsze moje autko to CC, drugie - fantastyczny Peugeot 205 Rolland Garos, i teraz jeżdze Fordem Mondeo 2.0 16V benzyna.

xxxxxxxxxxxxxxx

Po dłuższym czasie - z żoną zdecydowaliśmy się na zakup Meganki II w wersji kombi.

Po pierwsze auto nam się podoba, w środku może źle się wyraże, ale jest "przytulnie" dobrze się w nim czułem, i przede wszystkim spory bagażnik, a dla rodziny z dzieckiem do duży plus.

na auto planujemy wydać około 15 tsięcy - rocznik 2005 lub jeśli się uda to nowszy

xxxxxxxxxxxxxxx

Ale do rzeczy.

Wszystkie samochody jakie mialem byly to benzyniaki.

W megance - silnik rozsądny to 1,6 112km - który ma kompromis pomiędzy dynamiką jazdy a mniejszym zużyciem paliwa.

Natomiast kilku kolegów - doradzało mi diesla 1.9 dci z silnikiem 130konnym, który podobno podczas jazdy jest bardziej dynamiczny, szybszy, a równocześnie ma mniejsze spalanie.

xxxxxxxxxxxxxxx

Do tej pory nie mialem diesla, ale obawiam się droższych napraw które moga wystąpić - czyli turbosprężarka, koło dwumasowe, wtryski...

Dizelków juz sporo jeździ po świecie, należy się ich bać?

Byłbym wdzięczny, za rzeczowe doradztwo w wyborze "motoru" nie chce popełnić błędu.

xxxxxxxxxxxxxxx

xxxxxxxxxxxxxxx

Dowiedziałem się również, że od roku 2005 w megankach mozna było zmienić język komputera na polski - czy w każdym, czy były specjalne oznaczenia.

xxxxxxxxxxxxxxx

Są również wersje w których są nawigacje. Czy jest jakakolwiek opcja by wgrać inną mape niż producenta?

Po pierwsze mapy producentów w samochodach jeśli chodzi o polske są katastrofalne, po drugie cena wgrania aktualizacji - to koszt który może zatrzymać serce u nadciśnieniowców

xxxxxxxxxxxxxxx

Z góry dziękuje za każdą pomoc

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

Na początek odsyłam do regulaminu forum, bo widocznie go pominąłeś - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 15tyś może być ciężko upolować wersję 130KM (mówię tu o aucie zadbanym, nie z przebiegiem autobusu) pod koniec 2005r 1.9 130KM wkładali już do modeli przed fl, Ja takowy posiadałem. Dopiero po lifcie wszystkie megane miały 1.9 130KM w 120-tkę bym się nie pchał. Wolałbym troszkę dołożyć i kupić pewny model po fl.

xxxxxxxxxxxxxxx

Natomiast kilku kolegów - doradzało mi diesla 1.9 dci z silnikiem 130konnym, który podobno podczas jazdy jest bardziej dynamiczny, szybszy, a równocześnie ma mniejsze spalanie.

xxxxxxxxxxxxxxx

Nie ma porównania, po przesiadce z tego Mondeo poczujesz różnicę na korzyśc dCi

xxxxxxxxxxxxxxx

Do tej pory nie mialem diesla, ale obawiam się droższych napraw które moga wystąpić - czyli turbosprężarka, koło dwumasowe, wtryski...

Dizelków juz sporo jeździ po świecie, należy się ich bać?

Byłbym wdzięczny, za rzeczowe doradztwo w wyborze "motoru" nie chce popełnić błędu.

xxxxxxxxxxxxxxx

Tego niestety nie przewidzisz, loteria, Ja przeletałem tym 1.9 5 lat i kompletnie nic sie nie działo, wymieniałem tylko oleje i raz rozrząd, szkoda było sprzedawać, a jak trafisz na złom to pójdzie po kieszeni. Możesz też trafić ten motor z fapem, ale Ja nie miałem z nim osobiście żadnych problemów, z tym że większość jeżdżę na trasie. Dezycja należy do Ciebie, jak robisz naprawdę małe przebiegi to diesel mija się z celem.

xxxxxxxxxxxxxxx

Dowiedziałem się również, że od roku 2005 w megankach mozna było zmienić język komputera na polski - czy w każdym, czy były specjalne oznaczenia.

xxxxxxxxxxxxxxx

Dopiero od modelu po fl od 2006r

Regulamin pkt. 5.9 - Enter

Po co tyle Enterów. Wystarczy raz kliknąć w Enter - damiar

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się również, że od roku 2005 w megankach mozna było zmienić język komputera na polski - czy w każdym, czy były specjalne oznaczenia.

Nie ma specjalnych oznaczeń. Tego dowiesz się tylko po podłączeniu pod CLIPa i sprawdzeniu dostępnych wersji językowych. Możliwość zmiany na język polski miały wersje poliftingowe - to na pewno. Jednak zdarzało się, że taką możliwość miały również auta z końcówki pierwszej fazy produkcji 2005-2006.

Jeśli nie będzie możliwości zmiany na polski, to zawsze można na angielski - to w każdym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastaw się na naprawdę długie i cierpliwe poszukiwania.Naucz się nie popadać w euforię czytając lub wysłuchując bzdety o tzw.igiełkach lub innych okazjach.Co do mocy-oprócz meganki mam jeszcze inne auto z dieslem o mocy nieco ponad 100 KM.I nie o moc tu chodzi,ale o elastyczność - całość koreślam jako wystarczające.A diesli nie należy się bać.Jedynie należy z rezerwą podchodzić do rodzimych magików d/s uszlachetniania zajeżdżonych sprzętów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek chcialem przeprosić, za niezgodności z regulaminem - jakiś czas jeszcze będę błądzić, ale przyjdzie taki czas, że będę wzorowym forumowiczem :D

wracając do tematu

za informacje odnośnie nawigacji i jezyka menu - dziekuje

 

co do "nieszczęsnego" silnika"

ogólny serwis diesla jest droższy, i czasem niski koszt paliwa nie zwróci nam się przy pechowym silniku - pewniejszy jest benzyniak.

Moje przebiegi miesięczne to max 15 tys km, do tej pory mialem 4 auta i 4 benzyniaki, i jednak bardziej będę kierował się ku benzynie.

Mimo, że auto raczej rodzinne, to jednak mocy troszke musi być, by móc wyprzedzić chociażby tiry na jednopasmówce, lub zawalidrogi.

Nie jezdze jak wariat, ale dla bezpiecznego wyprzedzania, auto powinno jednak mieć zapas mocy.

 

Meganka oferuje dwa silniki benzynowe

A) 1.6 - 112KM, 11 sek do setki, moment obrotowy 152Nm przy średnim zuzyciu 7 litrów

:) 2.0 - 134KM, 9sek do setki, moment obrotowy 191Nm, przy średnim zużyciu 8 litrów

Waszym zdaniem silnik 1.6 - będzie wystarczający, czy jednak dopiero wersja 2.0 będzie umożliwiała dynamiczną jazdę?

I tutaj pytanie do osób posiadająych meganka z silnikami 1.6 i 2.0 - jak u was wygląda realne zużycie paliwa?

Edytowane przez hajdzik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje przebiegi miesięczne to max 15 tys km

To chyba jednak diesel :)

A tak naprawdę, to wszystko zależy od egzemplarza. Mnie np. udało się kupić diesela z przebiegiem ~45 kkm, jeżdżonego przez jedną osobą w jednej firmie. Również wcześniej byłem zwolennikiem benzyny, jednakże po paru kkm - chyba zmieniłem zdanie. Turbina robi swoje.

konwil

 

PS: Kolega z pracy ma Scenika z 2007 z silnikiem benz. 2.0. Spalanie w mieście? Hmm... :) :( 134 KM w wolnossącym silniku - czemu nie, może w Meganie byłoby lepiej.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wbrew temu co wcześniej napisano nie pchałbym się w diesla 130konnego, chyba że na 100% wiadomo, że to auto nie posiada filtra cząstek stałych. Niestety takie bez niego, choć się też w tych rocznikach trafiają, to są pojedyncze egzemplarze.

Kupić dobrą zadbaną i dobrze wypasioną megankę czy sceniola za rozsądne pieniądze, to bardzo trudna sprawa, by jeszcze był 130KM 1,9 diesel bez FAP-a to graniczy z cudem.

Można tez FAP zdemontować i zastąpić normalną rurą z wydechu bez FAP. Trzeba to jednak robić w warsztacie, który przy tej przeróbce zgra soft z auta, przerobi go i ponownie wgra do komputera ECU.

Co do dwumasy to i w benzyniakach są stosowane, szczególnie tam gdzie skrzynia ma 6 biegów.

To z jej powodu i jej delikatności jest stosowana dwumasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje przebiegi miesięczne to max 15 tys km, do tej pory mialem 4 auta i 4 benzyniaki, i jednak bardziej będę kierował się ku benzynie

Na takie przebiegi to diesel

Mimo, że auto raczej rodzinne, to jednak mocy troszke musi być, by móc wyprzedzić chociażby tiry na jednopasmówce, lub zawalidrogi.

Nie jezdze jak wariat, ale dla bezpiecznego wyprzedzania, auto powinno jednak mieć zapas mocy.

Kojarzysz, chyba diesla ze starą asconą 1.6D. W dieslu masz do dyspozycji 300nm wyprzedzanie to czysta przyjemność, nie ważne czy górka czy nie cały czas ciągnię, jechałem ze znajomym na dwa auta, on vectrą 1.8 140KM pod górkę gdzie są dwa pasy to jedzie jak się rozkula przed nią, a jak coś go zablokuje na lewym, to trzeba poczekać aaaaaaż wejdzie na obroty, wyprzedzi i koniec pasa :(

2.0 - 134KM, 9sek do setki, moment obrotowy 191Nm, przy średnim zużyciu 8 litrów

2.0 ma gorszy czas do setki 1.9 130KM ma 9s 2.0 9,2 różnica znikoma, ale tamten jeżdzi na paliwie do traktora.

, chyba że na 100% wiadomo, że to auto nie posiada filtra cząstek stałych. Niestety takie bez niego, choć się też w tych rocznikach trafiają, to są pojedyncze egzemplarze.

Różne są opinie, gostkowi któremu sprzedawałem opuściłem pare złoty na wycięcie fapa bo strasznie się go bał, a Ja przez 5 lat nie miałem żadnych problemów. Problemy z tym badziewiem to są w vectrze co chwile się to włącza i wypala, a jeżdżę w więszkości na trasie, nie wiem jak ktoś tym autem jeździ po mieście, po prostu się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do poprzednika

na stronie auto-centrum - w danych technicznych było dokładnie napisane

benzyna 2.0 134km do setki w 9seknund, natomiast diesel 1.9 130km ma 9,8

I jestem przekonany, że w przyspieszeniu od 80 do 120 również będzie na korzyść benzyny

ale mniejsza o to

Byłem dzisiaj na jeździe próbnej meganką 1,6 112km.

Patrze z punktu widzenia właściciela i kierowcy (5 lat) Forda Mondeo benzyna 2.0 136km.

Krótka jedyneczka!!.

Jadąc na rondzie dwójeczką, i wyjeżdżając z ronda, gaz do dechy - dopiero po chwili auto nabiera mocy.

Jadąc 60km - wrzucając trzeci bieg - też dopiero po chwili auto zaczyna nabierać mocy.

Ale jak już dojdzie do swoich obrotów - jest bardzo przyzwoicie

Czwarty bieg - nie mam zastrzeżeń - przy 60km dodając gazu - auto "cie slucha".

Nie jest to auto do wyścigów, ale tragedi nie ma.

W moim odczuciu, meganke fajnie sie prowadziło, muszę przyznać że hamulce są rewelacyjne (dużo lepsze niż u mnie)

autko jest ciche, ma dobrą widoczność, i jadąc w zakręcie - czuć, że auto się trzyma.

Nie mogłem bardziej poszaleć, bo to było auto z komisu - a nie miałem zamiaru żyłować nie swojego auta.

Jakie są wasze odczucia w waszych megankach z tym silnikiem?

Teraz muszę drapnąć gdzieś benzyniaka 2.0 - i sprawdzić ten motor, i ewentualnie się zastanowić, czy większa moc jest na tyle odczuwalna, że będzie się to odbywało większym zużyciem paliwa około 1,5litra w mieszanym w mieście znacznie większa różnica.

Gdyby jakiś forumowicz był ze śląska i miał megnake z silnikiem 2.0 to proszę o kontakt - nr gg 448832

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.gnomon.pl/dane_techniczne,7735,1.html

http://www.gnomon.pl/dane_techniczne,7739,1.html

mssz dwa sedany.

I jestem przekonany, że w przyszpieszeniu od 80 do 120 również będzie na korzyść benzyny

Chciałbym to widzieć rolowany turbodiesel i wolnossak :) megane 1.9 130KM HB od 50-150 obrabiałem a6 2.4 potem już doganiał, wydaje mi że to tak by wyglądało, ciekawe jakby tam nie było 1.8T tylko takie wolnossące 2.0

Co do 1.6 to jeździłem tym silnikiem w sedanie, powiem tak w porównaniu do niemieckich benzyn 1.6/1.8 to jedzie :( Ja wiem czy krótka? Po co więcej? 1 - 50km/h 2-90km/h im dłuższe przełożenia tym więcej tracisz na przyśpieszeniu, co z tego że u Ciebie w tym mondeo będziesz miał na 2 100km/h jak wyjdzie Ci powyżej 10s do 100 gdzie Ja w megane miałem 9? Ale 1.9/130 będzie ciężko dostać w tych pieniądzach więc kieruj się w strone 2.0

, i ewentualnie sie zastanowić, czy większa moc jest na tyle odczuwalna

W porównaniu do 2.0T.. owszem

 

Dodano: 29 sie 2013 - 13:23

co hamulców to renówka ma brzytwy :)

 

Dodano: 29 sie 2013 - 13:25

Jakim mondeo jeździsz mk3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mondeo MKII - stary sprawdzony wysłużony samochodzik :(.

Auto prowadzi się świetnie - kilka aut juz mialem w zyciu, od znajomych maszynkami tez czasem sie wozeMy i zawsze ciesze sie na powrót do mojego mondka :).

W zasadzie - jedynie co mnie powstrzymuje przed kupnem mondka, to wieczny problem z gnijacymi progami i nadkolami, oraz lakier - straszna bolączka...

Oczywiscie przeciwnicy renowek - beda mowic - ze tutaj z kolei elektronika i elektryka jest do bani - a tak naprawde w kazdym aucie cos sie znajdzie - a cos wybrac trzeba

 

z tą przewagą diesli w wysigach miejskich bym nie przesadzal - benzyniak ma swoje plusy i jesli potrafi je wykorzystac to... :)

krótko mówiąc lepszą kulture jazdy ma benzyniak - i dlatego chce przy nim zostac

 

dzieki za info o zawodniku z myslowic- jutro do niego napisze, nie wiem czemu ale chcac do niego napisac, wyskakuje komunikat ze wykorzystalem limit prywatnych wiadomosci? pierwszy raz spotykam sie na forum z taka blokadą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę większą uwagę zwracać na pl-literki. Tak jak pisałem wcześniej - po co te podwójne Entery. Wystarczy raz kliknąć i już akapity będą wyróżnione, a post nie będzie się wydłużał. Nowe zdanie piszemy z wielkiej litery.

wyskakuje komunikat ze wykorzystalem limit prywatnych wiadomosci? pierwszy raz spotykam sie na forum z taka blokadą...

Jako nowy użytkownik na forum masz pewne ograniczenia. Taka blokada antyspamowa. Zniknie, gdy otrzymasz status "Użytkownik" wraz z większą aktywnością na forum. Nowi użytkownicy mogą wysyłać bodajże 1 PW na kilka dni.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie - jedynie co mnie powstrzymuje przed kupnem mondka, to wieczny problem z gnijacymi progami i nadkolami, oraz lakier - straszna bolączka...

Tutaj tego nie uświadczysz, blachy są świetne, Ja po vectrze prawdopodobnie też wracam do Renówek :( ewentualnie Insignia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka meganek oglądałem w komisach i wszystkie miały nadkola i progi nie naruszone.

Według linków, które kolega podał, meganka ma "przeciętne właściwości jezdne".

Mondki mają opisane jako "dobre właściwości jezdne"

Ale decyduje się na kombi - więc siłą rzeczy trakcja musi byc gorsza.

Tył jest na belce, inaczej ciężar rozłożony - a to wszystko wpływa na jazdę - ale jestem tego świadom :(

Dodano: 03 wrz 2013 - 18:46

ciągle słysze wśród znajomych taką małą wojenkę :)

diesel vs benzyna

a tak szczerze - wypowiedzcie się

czy diesel 1,9 130km vs benzyna 2.0 134koniki co będzie szybsze?

w przyspieszeniu 0-100, 60-120 ?

wypowiedzcie się fachowcy :0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!