Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

+12V po stacyjce czyli kiedy wciskam START ale nie zapalam


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taka małą zagwozdkę ponieważ mam instalację LPG i ona potrzebuje +12V po stacyjce. Auto gdzie karta musi byc w czytniku do odpalenia. Problem polega na tym że chciałbym aby to +12V pojawiało się kiedy: nie wciskam sprzegła wciskam START kontrolki zapalają sie pojawia mi się +12V ale kiedy zapalam auto czyli wciskam sprzęgło, START auto zapala pojawia sie +12V i po jakimś czasie gaszę auto wciskam STOP +12V znika ale nie wyjmuję karty kontrolki dalej się palą, jest sterowanie np, szybami, radio działa. Czy jest gdzieś takie +12V ?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. Aston76

5.7 - logika wypowiedzi

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież tak jest. Wkładasz kartę do czytnika, naciskasz na hamulec na biegu i wciskasz start. Zapalają się kontrolki na zegarach i działa cała elektryka w aucie a silnik nie odpala. I można tak mieć aż się akumulator rozładuje do zera.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym mieć +12V po stacyjce:

1. wciskam start bez sprzegła mam +12V

2. wciskam start wciskam sprzegło mam +12V

Chciałbym aby +12V znikało gdy:

1. gaszę auto, wciskam stop ale nie wyjmuje karty.

 

Napisałem niezrozumiale dlatego mylnie mnie odebrałeś. Obecnie jest tak że wkładam karte naciskam START bez przegła auto nie zapala kontrolki się palą, wciskam sprzegło i START auto zapala kontrolki wszystko ok ale kiedy gasze auto wciskam STOP silnik gaśnie karta pozostaje w czytniku nadal mam mozliwość sterownia szybami np. Czy teraz jest jaśniej, trudno wyjaśnić mi ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym aby +12V znikało gdy:

1. gaszę auto, wciskam stop ale nie wyjmuje karty.

obecnie mam +12V po stacyjce kiedy zapalam auto i kiedy gasze znika nie wyjmuje karty

Kolego to są twoje wypowiedzi i brakuje w nich logiki, bo sam nie wiesz czego chcesz.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym mieć +12V po stacyjce:

1. wciskam start bez sprzegła mam +12V

2. wciskam start wciskam sprzegło mam +12V

Chciałbym aby +12V znikało gdy:

1. gaszę auto, wciskam stop ale nie wyjmuje karty.

Proszę Cie przeczytaj raz jeszcze zanim zaczniesz pisać że nie ma logiki w mojej wypowiedzi i nie wiem czego chce.

obecnie mam +12V po stacyjce kiedy zapalam auto i kiedy gasze znika nie wyjmuje karty

Prosze Cie raz jeszcze o przeczytanie ale jeśli nie rozumiesz to pkt2 - spełniony ale pkt1 - nie spełniony, przypadek

Chciałbym aby +12V znikało gdy:

1. gaszę auto, wciskam stop ale nie wyjmuje karty.

jest spełniony.

Teraz proszę kolejny raz o przeczytanie.

Użytkownik adbaca dnia 28 sierpień 2013 - 20:18 napisał

Chciałbym aby +12V znikało gdy:

1. gaszę auto, wciskam stop ale nie wyjmuje karty.

 

Nie da rady tak zrobić.

Dziękuje za odpowiedz.

 

Jesli uważasz że post nie jest na odpowiednim dla Ciebie poziomie proszę o całkowite skasowanie.

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zgaszeniu auta przyciskiem start/stop, a nie wyjęciu karty chcesz aby zniknął plus po zapłonie, wyłączył się wentylator i radio i nie było zasilania na instalację LPG? Bo ciężko coś wywnioskować z Twojego pierwszego postu.

Chciałbym mieć +12V po stacyjce:

1. wciskam start bez sprzegła mam +12V

Przecież tak jest wciskasz hamulec i przycisk start/stop i pojawia się plus po stacyjce i działają wszystkie urządzenia.

Chciałbym mieć +12V po stacyjce:

2. wciskam start wciskam sprzegło mam +12V

Przecież tak jest.

 

I aby tak zrobić jak chcesz.

Chciałbym aby +12V znikało gdy:

1. gaszę auto, wciskam stop ale nie wyjmuje karty.

Trzeba by było bardzo, bardzo grzebać w instalacji elektrycznej auta i zakładać przekaźniki, aby odcinać zasilanie do poszczególnych odbiorników prądu po zasilaniu 12V po stacyjce.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie czyli nie jest to możliwe w łatwy sposób w megane, nie da sie spełnić ostatniego warunku, dobra dajemy spokój z tematem.

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz mieć +12V tylko wtedy gdy pracuje silnik ? To dajesz dodatkowy przekaźnik i zasilasz go z przewodu od alternatora .Przekaźnik poda ci +12V tylko wtedy gdy pracować będzie silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym mieć +12V po stacyjce:

1. wciskam start bez sprzegła mam +12V

2. wciskam start wciskam sprzegło mam +12V

Chciałbym aby +12V znikało gdy:

1. gaszę auto, wciskam stop ale nie wyjmuje karty.

Tyle warunków chciałbym aby było spełnione. Nel Twój sposób rozwiązałem wpinając sie w złącze PPH2 pin 10 w skrzynce obok silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Mam podobne pytanko, a nie będe zaśmiecał forum ;)

Skąd najłatwiej w MII ph1 wziąć + po zapłonie w okolicach lampki podsufitki? (w samej lampce jest z tego co się orientuję stały plus, stały minus i sterowanie po otwarciu drzwi), myślę nad podświetleniem przycisków lub oryginalną lampką z laguny II, która miała taką opcję, jednak brakuje tam plusa po wciśnięciu przycisku start lub po włączeniu świateł.

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jakieś inne miejsca? klimę manualną również posiadam, niestety mam ubogą wersję, lusterko nie ma nawet obudowy pod którą ukryte są przeważnie kostki climatronika i lusterka fotochromatycznego ;)

Edytowane przez zajchow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!