Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana alternatora


Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 2 bolec jest pusty ściągnij obudowę i zobacz który.

Tak na przyszłość take rzeczy się regeneruje i masz pewność ze nie musisz rzeźbić.

Aha jak kupiłeś za mocny alternator to akku ci za długo nie pożyje.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że niektórzy mają problem z czytaniem z zrozumieniem, może powtórzę mój 2 post?

 

"Ten 2 bolec jest pusty ściągnij obudowę i zobacz który.

Tak na przyszłość takie rzeczy się regeneruje i masz pewność ze nie musisz rzeźbić.

Aha jak kupiłeś za mocny alternator to akku ci za długo nie pożyje."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.google.pl/search?q=renault+megane+alternator+1.4+1996&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ilIoUraDAcO3hQfDn4GgCA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=853#facrc=_&imgdii=_&imgrc=mLP2DLLgcSaseM%3A%3BaRNzFu3R5QUT0M%3Bhttp%253A%252F%252Fcargryf.pl%252Fzdjecia%252F114782%252F3.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fallegro.pl%252Frenault-megane-1-4-8v-alternator-valeo-a13vi104-i3387971135.html%3B750%3B502 ten też jest do 1.4 tylko z 1996 i mam taki sam. Ten mniejszy kabelek podłączyłem do symbolu L i lampka akumulatora świeciła nastpenie przełączyłem go do znaku + i ten sam efekt. Mam rozumieć, że ten gruby czerwony kabel trzeba podlaczyć do znaku B+ przynajmniej tak było w tym pierwszym alternatorze Edytowane przez krychu1013
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podłączysz tego nowego alternatora. Twój poprzedni alternator był samowzbudny, a nowy jest obcowzbudny. Lampka od ładowania będzie świecić, ponieważ uzwojenie alternatora nie jest wzbudzane, przez co nie produkuje prądu. Wzbudzenia również nie masz jak podłączyć, ponieważ alternator będzie pracował cały czas pod maksymalnym obciążeniem, nawet jak nie będzie to potrzebne. Dodatkowo będzie ładowanie 18 V lub nawet więcej, a to śmierć dla akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też jest na 3 bolce i jest samowzbudny po prostu jeden bolec jest niby podłączony ale zamyka się tylko na kapie alternatora.

post-20686-0-80646000-1378403540_thumb.jpg

Druga sprawa jeśli miałby być obcowzbudny musiałbym mieć linie zasilającą z zabezpieczaniem.

Można to przerobić jest to kwestia przylutowania mostka prostowniczego.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w okolicy gościu miał taki za pare groszy a nie chce pakowac praktycznie w trupa jakiś wiekszych pieniędzy, To jak powie ktoś?;)

 

Dodano: 06 wrz 2013 - 16:50

problem rozwiązany... do L ten cienki kabelek do b+ gruby kabel czerowny a do tego wolnego co brakowało kabla wystarczylo podciągnąć plus i wszystko śmiga!!:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze sprawdź napięcie ładowania, dla pewności że wszystko działa.

@Merkaba

Miałem okazję rozbierać taki alternator, jak pokazałeś na zdjęciu (kupiłem taki jak miałem, a przysłali taki jak na zdjęciu). I tam był jeden pin do szczotko-trzymacza, drugi wyjście z regulatora napięcia, trzeci nie pamiętam (ten od kontrolki). I tam wzbudzenie było wywoływane poprzez dostarczenie napięcia na szczotki z zewnątrz.

Możliwe, że masz właściwy regulator, a podmieniona obudowa i dlatego jeden pin jest wolny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega pisze sprawdź ładowanie powinno oscylować w granicach 13.8V - 14.5V

@Kreciq

Powiem Ci, że ostatnio rozbierałem u brata w 1.6 alternator (szczotki się skończyły), i był dokładnie taki sam (ma tylko większy Amper); jak na fotce nie twierdze że wychodził tylko jeden rodzaj. Jak to Renault lubi mieszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!