Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie dzisiaj rezerwa zapaliła się przy 48l zużytych, poczekam do pustego kwadracika, zobaczymy ile zużytych litrów pokaże komputer, a ile zatankuję do pełna.

EDIT: Nie wytrzymałem i pojechałem zatankować. Wizyta na stacji przy 50,0l zużytych wg komputera. Tankowanie do pełna, przy pierwszym odbiciu pistoletu 49,3, przy drugim 49,7, przy trzecim równe 50,0 :-)

Edytowane przez maciejmacku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z ciekawości sprawdziłem jak prawdomówne jest moje służbowe auto (Auris 2015 1.6 D-4D 112KM). Pojemność zbiornika wg katalogu to 50 litrów. Rezerwa zapala się przy różnym zasięgu. Dziś to było jakieś 60-50 kilometrów (wskazówka paliwa prawie leżała). Jak dojechałem na stację to zasięg był około 30 kilometrów, wskazówka paliwa leżała... weszło 39,18 litrów. W Toyocie się nie dobija bo paliwo potrafi wystrzelić z korka... Spalanie podane przez kompa 5,1 a faktyczne 5,17. Także to jest dopiero oszustwo. Niby spalanie się w miarę pokrywa ale zasięg i wskazówka oszukują jak głupie. Toyota oficjalnie przyznaje, że to zabezpieczenie przed lekkością myślenia niektórych użytkowników i rezerwa zapala się (bez żadnego dźwięku) dużo wcześniej niż powinna, a zasięg odlicza się do właściwej rezerwy, z tym że jeszcze nigdy nie miałem odwagi tego testować i jechać dalej gdy zasięg zbliżał się do 0, a teoretycznie jeszcze spokojnie 150 kilometrów mógłbym zrobić. Kolejna ciekawostka jest taka, że po zatankowaniu zasięg zawsze pokazuje mi 850 km, a gdy zbliża się do 0 pokonany trip wynosi około 750 więc 100 km zawsze ucieka gdzieś po drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wczoraj żona gnała na stację paliw w obawie, że do domu nie dojedzie bo jej się rezerwa zaświeciła... weszło 47,55 litra (komp pokazał 49), a jeszcze chwilę od zapalenia rezerwy pojeździła. Normalnie rezerwa jak nic na 150 km. Benzyna najdroższa jak dotąd od kwietnia 2017... 4,96 złocisza. Najtaniej było 4,32 zł w czerwcu i sierpniu 2017.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...

Byłem dziś u speca, który pracował kiedyś w ASO. Co prawda w innym temacie ale że podłączył Clipa to poprosiłem przy okazji o sprawdzenie jak jest ustawiona rezerwa i okazuje się, że nie ma takiego parametru. Potwierdził tym samym, że komputer sam przelicza kiedy zapalić rezerwę w oparciu o spalanie i powinno jej wystarczyć na około 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kolejna przygoda z rezerwą za mną i kolejna ciekawa historia do opowiedzenia. Wczoraj miałem w planie zatankować ale ponieważ było już późno i byłem zmęczony to odpuściłem patrząc na wskazania komputera co do zużytego paliwa z myślą, że spokojnie obrócę 80 km i zatankuję dzisiaj.

Rezerwa zapaliła mi się przy wskazaniach: trip 690,00 km / zasięg 80 km / zużyte 49,6 l / średnie 7,1/100. Do celu około 25 km.

Samochód prawie zawsze oszukuje mnie delikatnie na moją korzyść więc śmiało podjąłem to wyzwanie.

Dziś zgasł ostatni kwadracik przy wskazaniach: trip 730,5 km / zasięg 0 km / zużyte 52,2 l / średnie 7,1/100.

Tankowanie ze zdziwieniem i 2-3 dobiciami dla pewności, weszło 49,861 l. Trip 755,00 km / zasięg 0 km / zużyte 53,7 / średnie 7,1/100

Średnie spalanie z dystrybutora 6,60 l / 100 km (głównie trasa międzymiastowa) ze średnią prędkością 47,4 km/h, a raz z dwoma rowerami na dachu i prawie pełnym bagażnikiem 140 km. Cały czas zamontowane belki z bagażnikami rowerowymi.

Podsumowanie:

image.thumb.png.d2dba9438ae473d295e11302c7a5025e.png

Trasa międzymiastowa jest ciągle praktycznie taka sama i tak samo pokonywana, około 40 km w jedną stronę.

Niby na rezerwie przejechałem 65 km, niby już tylko powietrze w baku (pusty kwadracik), a tu nawet  50 litrów nie weszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to parametry normalnie dostępne w CLIPie w diagnostyce modułu "Elektroniczna tablica wskaźników". PR060-PR066 dokładnie.

 

Ale wiem, że niestety parametry wyświetlane przez CLIPa różnią się w zależności od modelu, wieku, pojemności.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!