Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Kontrolka rezerwy NIE jest powiązana ze średnim zużyciem paliwa.

Wskazuje w momencie zapalenia, że w baku pozostało ok 10 litrów paliwa (może być to ciut inna ilość w zależności od wersji silnika).

Ze średnim zużyciem powiązany jest zasięg, który zresztą jest wyłączany w momencie zapalenia kontrolki rezerwy.

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega Maciek napisał rezerwa na desce rozdzielczej nie jest powiązana ze średnim zużyciem zapala się w momencie gdy pływak znajdujący się w baku opadnie do wartości paliwa która pozwoli na pokonanie dystansu mniej więcej 100 km.

Edytowane przez DARREK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka zapala się gdy pływak osiągnie konkretne położenie i wg moich obserwacji z kilku tankowań przy różnym średnim zużyciu zawsze jest to ta sama wartość, ok 10 litrów które pozostały.

(Zawsze leję do pełna, rezerwa zapala się jak komputer pokazuje zużyte 46 - 46.5 litra, do baku wchodzi mi zawsze 3 litry więcej niż pokazuje komputer - zaniża zużycie, a użyteczna pojemność baku podawana w instrukcji to 59 litrów)

Zasięg może być różny, te 10 litrów jest tak dobrane by wystarczyło na bezpieczne pokonanie 70-100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Przyznam, że nie mam pojęcia jak działa kontrolka rezerwy. W moim aucie jest tak, że po zużyciu około 49 litrów zapala się rezerwa i komputer pokazuje, że paliwa w baku jest jeszcze na około 100 km. Następnie po przejechaniu max 30 km (na trasie) ostatnia kreska robi się pusta w środku a potem już miga (zakładam że to znaczy że już praktycznie w baku zostały opary). Skoro komputer twierdzi, że nie ma paliwa to jadę zatankować do pełna  i wlewam 54 litry (zawsze). Zastanawiam się teraz czy bak faktycznie ma 59-60 litrów a komputer gdzieś to ukrywa czy może bak ma inną pojemność. 

 

Na trasie auto pali około 4l/100km więc taka różnica we wskazaniach to różnica w zasięgu o około 150km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej ogólnie unikać jeżdżenia na rezerwie, a tym bardziej na oparach. Pompa zassa syfu z dna baku i będą kłopoty. Zapala się rezerwa to tankujesz na najbliższej stacji i po problemie. Pojemność baku podana przez producenta jest przybliżona i lepiej jej nie sprawdzaj, bo diesla nie tak łatwo odpalić po tym jak zabraknie mu paliwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie zawsze zapala się jak zostaje 60 km (czy tam 80 nie pamiętam dokładnie :D), a nie 100 czy tam 90... W Fabii miałem podbnie, nigdy nie zapalała się przy 100 km ale między 70-90 km do końca. Przykre jest do że przez chwile wyświetlane jest 60 km a potem "---" i człek już nie wie ile ma do przejechania. Podobno w sceniku jest tak że rezerwa świeci się na żółto a jak zapali się na czerwono to już trza bezwzględnie tankować.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy od silnika. Od spalania zależy ile na rezerwie przejedziesz. Wskazania komputera należy traktować jako sugestię, a nie ufać mu bezgranicznie. Wystarczy zmienić styl jazdy, będzie bardziej pod górkę, czy w korku i prognozę szlag trafi. Osobiście praktycznie nie dopuszczam do tego aby rezerwa w ogóle się zapalała. Wywnioskowałem, że rezerwa zaświeca mi się przy około 12 litrach w zbiorniku. Komp pokazuje wtedy około 80 km zasięgu.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa "rezerwy" była już poruszana na forum. 

"Rezerwa" nie jest mierzona bezpośrednio pływakiem, lecz wyliczana przez komputer.

Proste doświadczenie, masz 1/2 zbiornika, zatankuj 10 litrów przy pracującym silniku. Teraz dalej w trasę.  Wskaźnik będzie dalej pokazywał ilość paliwa, jak ubywa, zapali "rezerwę"  odliczy do zera całkowitego, a w zbiorniku bezie jeszcze 10 litrów. :)

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego po każdym tankowaniu (zawsze do pełna) resetuję wskazania komputera. Wskazania kompa trzeba brać pod uwagę z dystansem. Każdy mniej więcej wie ile pali jego auto. Jeden z kolegów, który w 1.6 miał okazję wyjeździć paliwo do zera pisał, iż weszło mu 57,6l, a inny do całkowicie pustego zbiornika po spaleniu pompy paliwa 59l więc blisko deklarowanych 60. Producenci samochodów wiedzą, że niektórzy użytkownicy czasami zbyt serio odbierają wskazania zasięgu dlatego zwykle (choć nie zawsze) nawet gdy dojedzie się do 0 jest jeszcze trochę paliwa w zbiorniku.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meganka II jest w tej kwestii bardzo precyzyjna, przynajmniej moja, zarówno odnośnie ilości spalonego paliwa vs. to co zatankowałem, jak i zapalania się rezerwy - w zależności od stylu jazdy faktycznie ok. 80-100 km i po paru km pojawiały się kreski - czyli czas na stację. Faktycznie nie miałem okazji wyjeździć jej nigdy do zera, ale po zapaleniu się rezerwy i przejechaniu kilku-kilkunastu km tankowałem ca. 55 litrów. W MIII na razie obserwuję wskazania komputera i wydają się być podobne jak wyżej opisane; jeszcze mi się rezerwa nie zapaliła, doszedłem minimum do dwóch kresek na elektronicznym wyświetlaczu i komputer pokazuje wyjeżdżone ok. 40 litrów, średnie spalanie 5,9 l/100 km, zasięg 250 km (z tego co pamiętam).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rezerwa w dieslach będzie inna niż w silnikach benzynowych. Mi MII 1.5 101KM bardzo precyzyjnie pokazywała wartości spalania i zasięgu. Tylko, że tam na zbiorniku mogłem strzelić nawet około 1000 km. W benzynie stacji szukam po przejechaniu +/- 700 km.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj zapaliła mi się rezerwa. Zasięg 90 km, spalanie wg kompa 7,5/100, zużyte wg kompa 47,4l, przejechane 628,5 km.

Tankowanie zasięg ---, spalanie wg kompa 7,5/100, zużyte wg kompa 49,1l, przejechane 650,5 km, weszło 47,24l do pierwszego odbicia, spalanie faktyczne 7,26/100.

Prosto licząc w chwili zapalenia się rezerwy spalone było 45,63l więc jeśli zbiornik tak jak mówi specyfikacja ma 60l to było w nim jeszcze jakieś 14 litrów.

Należy pamiętać również o tym, iż w przewodach paliwowych, filtrze, pompie będzie jeszcze jakieś 1-1,5 litra benzyny.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!